اخبار رمز ارز

هکن هک کریپتو در سال 2023 را «نگران کننده» می داند و آن را نزدیک به 2 میلیارد دلار ضرر می داند.

[ad_1]

طبق گزارش Hacken، تقریباً نیمی از هک‌های رمزارز در سال 2023 به دلیل مشکلات کنترل دسترسی رخ داده است.

طبق گزارش تحقیقی از Hacken، یک حسابرس امنیت بلاک چین، بازار کریپتوها در سال 2023 به دلیل هک‌ها با ضرری بالغ بر 1.9 میلیارد دلار مواجه شد که نشان‌دهنده کاهش قابل توجه 93.6 درصدی نسبت به سال 2022 است که عمدتاً تحت تأثیر فروپاشی Terra بود.

با وجود این کاهش، تحلیلگران با تاکید بر کمیت و ماهیت حوادث، نگرانی خود را در مورد پویایی سال 2023 ابراز می کنند. در حالی که ممکن است مقیاس حملات کمتر از سال 2022 به نظر برسد، هکن افزایش 14 درصدی حملات را در سال گذشته برجسته کرد و مسائل مربوط به کنترل دسترسی را به عنوان آسیب‌پذیرترین آسیب‌پذیری در سال 2023 شناسایی کرد.

دسترسی غیرمجاز هکرها یا افراد داخلی به کیف پول های داغ نیمی از کل وجوه دزدیده شده را تشکیل می دهد که به طور متوسط ​​31 میلیون دلار در هر حادثه است.

هکن

انواع دیگر حملات، از جمله حملات قالیشویی و حملات وام‌های فوری، همچنان هکرها را با صدها میلیون دلار ارز دیجیتال غنی می‌کنند، همانطور که داده‌های گردآوری شده توسط هکن نشان می‌دهد.

هکن هک کریپتو در سال 2023 را پویا
شبکه برتر متاثر از حوادث هک | منبع: هکن

BNB Chain (بایننس هوشمند قبلی) با ثبت 214 حادثه به عنوان هدفمندترین شبکه توسط هکرها در سال 2023 ظاهر شد و پس از آن Ethereum (178 حادثه) و Arbitrum (30 حادثه) قرار گرفتند. تحلیلگران Hacken پیشنهاد می کنند که این آمار ممکن است به توسعه دهندگان بلاک چین نسبت داده شود که همچنان در بررسی پروتکل های خود مردد هستند.

بر اساس داده‌های این شرکت، تنها 10 درصد از قراردادهای هوشمند مورد بهره‌برداری در سال 2023 تحت هر گونه حسابرسی قرار گرفتند و افزود: «تنها نیمی از این موارد مرتبط بودند». با وجود این، هکن به مواردی اشاره کرد که در آن توسعه دهندگان پروتکل کد متفاوتی را نسبت به کدی که برای ممیزی آماده شده بود، در تولید راه اندازی کردند.

با این وجود، به نظر می رسد سال 2023 اولین سالی است که قراردادهای هوشمند مورد بهره برداری با موفقیت حدود 20 درصد از وجوه دزدیده شده (به ارزش 400 میلیون دلار) را به لطف واکنش سریع تیم و به طور شگفت انگیزی، حسن نیت هکرها بازیابی کردند.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا