اخبار رمز ارز

هکن نشان می دهد که تعداد بنیانگذاران مرد در حوزه کریپتو تقریباً 9 برابر بیشتر از همتایان زن خود است.

تحلیلگران Hacken می گویند که در میان 80 استارت آپ فناوری تجزیه و تحلیل شده، یک “عدم تعادل جنسیتی آشکار” وجود دارد، به ویژه در تعداد بنیانگذاران زن قابل مشاهده است.

در یک مطالعه تحقیقاتی اخیر که توسط Hacken انجام شده است که 80 استارت‌آپ رمزنگاری و فناوری را پوشش می‌دهد، یک عدم تعادل جنسیتی قابل توجه شناسایی شده است، به ویژه در تعداد بنیانگذاران زن و مدیران سطح C مشهود است. یافته ها نشان می دهد که از کل لیست، تنها 10 استارت آپ حداقل یک مؤسس زن دارند.

یک عدم تعادل جنسیتی آشکار در داده‌های استارت‌آپ، با بنیان‌گذاران مرد و مدیران سطح C وجود دارد.
در اکثر استارتاپ ها تقریباً 9:1 از همتایان زن خود بیشتر است. هکن

علاوه بر این، تحلیلگران خاطرنشان کردند که در میان 100 اینفلوئنسر برتر توییتر، تنها پنج نفر زن هستند و افزودند که در میان 1000 مقاله، مصاحبه و مقاله در منابع رسانه ای برتر، «867 مورد از کارشناسان مرد ذکر شده است. در مقایسه با 127 مورد اشاره کارشناسان زن.

هکن نشان می‌دهد که تعداد بنیان‌گذاران مرد در کریپتو تقریباً 9 برابر از همتایان زن خود بیشتر است - 1
زنان در سطح C در سراسر صنایع | منبع: هکن

هکن اشاره کرد که این روزها استارت‌آپ‌های چند بنیان‌گذار «به وضوح غالب هستند» و به کارآفرینان در این فضا اغلب با دیگران متحد می‌شوند تا ایده‌های خود را زنده کنند.

اگرچه تعداد کمی از زنان در این استارت‌آپ‌ها هم در سطح پایه و هم در سطح C وجود دارد،
وجود برخی از آنها فرصتی برای فراگیری بیشتر در آینده است.»

هکن

در یک مطالعه مرتبط که توسط کریپتوفارسدر اواخر سال 2023 انجام شد، مشخص شد در حالی که مردان تقریباً 70 درصد از مالکیت کریپتو را تشکیل می دهند، سطح مشارکت زنان در فضای کریپتو در سطح جهانی متفاوت است. کشورهایی مانند ویتنام، فیلیپین، هند و ایالات متحده شاهد افزایش قابل توجهی در مشارکت زنان بوده اند. با این حال، علی‌رغم این روند مثبت در مالکیت، نابرابری‌های جنسیتی مداوم را که در موقعیت‌های رهبری صنعت وجود دارد، پنهان می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا