اخبار رمز ارز

هوش مصنوعی غیرمتمرکز موج بعدی تکشاخ های دره سیلیکون را ایجاد خواهد کرد

افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفا متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله کریپتوفارسنیست.

رشد سریع هوش مصنوعی غیرمتمرکز چشم انداز راه اندازی را تغییر می دهد. اکنون، بیش از هر زمان دیگری، ذهن های درخشان بی سر و صدا ایده هایی را می سازند که می توانند به راحتی به مرز میلیارد دلاری برسند، بدون اینکه سرمایه گذاران خطرپذیر را دوست داشته باشند. آن‌ها آستین‌ها را بالا می‌زنند، استخراج‌کنندگان و اعتبارسنجی‌ها را روی پروتکل‌های غیرمتمرکز هوش مصنوعی برای تولید ثروت و توسعه فناوری خود بدون نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی راه‌اندازی می‌کنند.

مثل این است که به روز برگشته باشیم و شاهد رشد Uniswap و Ethereum به شکل تک شاخ در مقابل چشمانمان باشیم. این همان جادویی است که ما دوباره در آستانه آن هستیم. دیگر این فقط مربوط به بزرگ شدن غول های سیلیکون ولی به اندازه آمازون یا گوگل نیست. ما در مورد تیم های ناب و غیرمتمرکز صحبت می کنیم که کتاب بازی را بازنویسی می کنند که چگونه می توان با جمع آوری سرمایه مستقیم از جامعه، سرمایه های بزرگی را ایجاد کرد.

این تیم ها دیوید به جالوت های شرکتی هستند و به ما نشان می دهند که برای مقابله با غول ها نیازی به جیب های عمیق ندارید. پیش از این، تلاش برای رودررو شدن با گوگل مانند آوردن چاقو به یک دعوا بود. آنها فقط شما را خریدند قبل از اینکه بتوانید بگویید “اختلال”. اما با هوش مصنوعی غیرمتمرکز، آن کتاب بازی قدیمی از پنجره بیرون است. شما هزاران توسعه‌دهنده در سراسر جهان دارید که ایده‌های خود را بر اساس یک پروتکل می‌سازند، و این چیزی است که حتی گوگل هم نمی‌تواند روی آن قیمتی بگذارد.

گوگل نمی تواند اتریوم را بخرد. این زیبایی تمرکززدایی است. گوگل ممکن است پول نقدی برای ایجاد یک موتور جستجو در اینجا و آنجا داشته باشد، اما هرگز اعتبار خیابانی برای ساخت یک بلاک چین که بتواند شمع اتریوم را نگه دارد، نخواهد داشت. این سهم بازاری است که به سادگی دور از دسترس است.

و این در مورد پروتکل های جدید غیرمتمرکز هوش مصنوعی نیز یکسان است. دیگر بحث این نیست که چه کسی از فانتزی ترین VC ها یا بزرگترین دفاتر پشتیبانی می کند. این در مورد این است که چه کسی بهترین ماینرها، مدل های یادگیری ماشین و قدرت GPU را دارد. این تیم‌های زیرک جدید در حال پیشی گرفتن از غول‌های فناوری هستند که بدون اینکه واقعاً آن‌ها را درک کنند، روی مشکلات پول پرتاب می‌کنند.

هوش مصنوعی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین که بر روی یک سیستم پاداش کار می کند، در راس این اختلال قرار دارد. این پروتکل‌ها مشوق مشارکت موثر در توسعه هوش مصنوعی هستند. برای مثال Bittensor را در نظر بگیرید. توسعه دهندگان در سراسر جهان با اجرای مدل های یادگیری ماشینی کمک می کنند. این مدل‌ها داده‌ها را پردازش می‌کنند و وظایف را در سراسر شبکه انجام می‌دهند و در ازای آن، ماینرها یک ارز دیجیتال به نام TAO کسب می‌کنند. همانطور که مکانیسم اجماع شبکه قضاوت می کند، هر چه سهم ماینر بیشتر باشد، TAO بیشتری دریافت می کند. این یک اکوسیستم خودپایدار را ایجاد می کند که در آن همه فرصت کسب درآمد بر اساس شایستگی دارند، نه سرمایه گذاری اولیه. این سیستمی است که به نوآوری، کارآیی و همکاری پاداش می‌دهد و تضمین می‌کند که بهترین ایده‌ها نه تنها شانس مبارزه پیدا می‌کنند، بلکه محیطی پررونق برای رشد دارند.

در حالی که دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ پول نقد را روی فناوری‌هایی می‌سوزانند که روی کاغذ خوب به نظر می‌رسند اما در این زمینه شکست می‌خورند، توسعه‌دهندگانی که در هوش مصنوعی غیرمتمرکز کار می‌کنند از دانش خود برای ساخت چیزی استفاده می‌کنند که در واقع بدون هزینه‌های کلان کار می‌کند.

این چشم انداز پشت هوش مصنوعی و بلاک چین غیرمتمرکز است: دنیایی که دیوارهای شرکت ها تخصص و نوآوری را محدود نمی کنند. این در مورد دادن ابزارهایی برای ساخت هوشمندتر به افراد ضعیف است. این در مورد ایجاد فضایی است که در آن نوآوری فقط برای کسانی که چاق ترین کیف پول دارند نباشد. ما شاهد چیزی بزرگ هستیم و هوش مصنوعی غیرمتمرکز تفاوت را ایجاد می کند.

مارک باسا

مارک باسا

مارک باسا بین سال‌های 2011 تا 2013 یک دروازه پرداخت بیت‌کوین را تأسیس کرد که توسط مایکروسافت و برنامه‌های انکوباتور دولت استرالیا پشتیبانی می‌شد. او یک استودیوی بازی سازی وب 3 را تاسیس کرد که توسط بزرگترین VC ژاپن پشتیبانی می شود و به عنوان مدیر برند بلاک چین لایه 1 تجربه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا