اخبار رمز ارز

هدف Namada پیشروی در عصر جدید حریم خصوصی دارایی در بلاک چین است

[ad_1]

افشا: این مقاله توصیه سرمایه گذاری را نشان نمی دهد. محتوای ارائه شده در این صفحه فقط برای اهداف آموزشی است.

با توجه به صحبت‌های بی‌پایان در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، بدون در نظر گرفتن اشتهای مداوم دولت‌ها برای نظارت بر شهروندانشان، موضوع حفظ حریم خصوصی همچنان یک نگرانی مبرم برای بسیاری است.

در حالی که زمانی دنیای بلاک چین به عنوان یک قایق نجات به دور از چنین تهاجماتی تبلیغ می شد، آشکار شد که این تصورات خیالی بودند.

اکثر ارزهای دیجیتال به جای ناشناس، مستعار هستند و شرکت های تحلیل زنجیره ای به طور مداوم دفتر کل عمومی را بررسی می کنند تا مناقصه صاحبان خود (معمولا IRS یا وزارت امنیت داخلی) را انجام دهند.

تیم Namada معتقد است که آنها پاسخ را یافته اند. لایه 1 مبتنی بر Cosmos که در حال آماده شدن برای راه اندازی شبکه اصلی خود در سه ماهه اول سال 2024 است، تلاش می کند تا حریم خصوصی دارایی را با استفاده از رمزنگاری دانش صفر (ZK) بازتعریف کند.

اگرچه روش‌های مختلفی برای محافظت از حریم خصوصی در بلاک چین در سال‌های اخیر (امضای حلقه، رمزگذاری همومورف و غیره) به کار گرفته شده است و سکه‌های حریم خصوصی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند، نمادا جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تری دارد.

تلاش برای حفظ حریم خصوصی دارایی در بلاک چین

با وجود تمام مزایای ذاتی آن، فناوری بلاک چین یک مشکل طولانی مدت حفظ حریم خصوصی دارد. هنگامی که یک تراکنش ثبت می شود، دائمی می شود و اطلاعات بالقوه حساس را در معرض دید هر کسی که به شبکه دسترسی دارد، قرار می گیرد.

این امر به ویژه برای کاربران شبکه‌های عمومی و برنامه‌هایی که مجموعه‌ای از داده‌های حساس را پردازش می‌کنند، مانند سوابق مراقبت‌های بهداشتی یا تراکنش‌های مالی، نگران‌کننده است. نیاز به فناوری های افزایش دهنده حریم خصوصی کاملاً واضح است.

Namada قصد دارد با به کارگیری فناوری‌های پیشرفته افزایش حریم خصوصی و تعهد به گسترش کاربرد آنها فراتر از برنامه‌ها و موارد استفاده مجزا، به این نیاز پاسخ دهد.

محور این چشم انداز، ایده آن از حریم خصوصی مدولار است که توسط ویژگی هایی مانند یک مجموعه محافظت شده متحد (USS) و اقدامات محافظت شده (SA) فعال می شود.

این رویکرد به طور موثر امکان یک راه حل حریم خصوصی مقیاس پذیر را فراهم می کند که در آن دارایی های رمزنگاری مختلف در استخر محافظت شده چند دارایی Namada (MASP) همزیستی داشته باشند.

بنابراین، اقدامات حفظ حریم خصوصی گسترش می یابد در زنجیره های متعدد و برنامه های غیرمتمرکز (dapps) به جای محدود شدن به اکوسیستم های Cosmos و Interchain که نمادا به آن تعلق دارد.

پل اتریوم دو طرفه بی‌اعتماد آن، تعهد آن را به گسترش دسترسی به ویژگی‌های حریم خصوصی به نفع کاربران نهایی بیشتر نشان می‌دهد.

حریم خصوصی توسط Namada

معماری نمادا به گونه ای طراحی شده است که حریم خصوصی را در دسترس همه قرار دهد.

این افراد را قادر می‌سازد تا بدون به خطر انداختن حریم خصوصی، در فعالیت‌های مختلف بلاک چین (تجارت دارایی‌های دیجیتال، فروش NFT، استفاده از توکن حاکمیتی برای رأی دادن در DAO) شرکت کنند.

به عبارت دیگر، کاربران می‌توانند بدون خطر تکنسین‌های تحلیل زنجیره‌ای (یا نهادهای مجرمانه مخرب) به تجارت روزمره خود بپردازند که کلیدهای عمومی خود را به هویت دنیای واقعی خود ردیابی کنند.

این رویکرد به طور قابل توجهی راه‌حل‌های حفظ حریم خصوصی موجود را ارتقا می‌دهد و یک چارچوب حریم خصوصی فراگیرتر و جامع‌تر ارائه می‌دهد. افزونه مرورگر و رابط وب نمادا که برای مدیریت کلید با Keplr سازگار است نیز دسترسی کاربرپسند به این ویژگی ها را فراهم می کند.

کسانی که با Namada آشنایی ندارند ممکن است تعجب کنند که چگونه می تواند حفظ حریم خصوصی را در عین شفافیت، یکی از ویژگی های مهم فناوری بلاک چین، تضمین کند.

با این حال، تعاملات فعال شده با حریم خصوصی معمولاً با شفافیت ناسازگار نیستند: مسئله تعادل است.

کاربران نمادا می توانند با توجه به نیاز خود بین انتقالات کاملا شفاف و محافظت شده تصمیم بگیرند.

تعهد این پلتفرم به راه‌حل‌های قوی حفظ حریم خصوصی در اکسپدیشن شیلدد که یک شبکه آزمایشی مشوق از 15 تا 31 ژانویه در حال انجام است، مشهود است.

شرکت‌کنندگان در شبکه آزمایشی بازی‌سازی‌شده می‌توانند سهمی معادل 3 درصد از کل عرضه توکن Namada (30 میلیون NAM) را برای آزمایش الگوریتم اجماع CometBFT و بررسی عملکردهای حریم خصوصی آن دارایی‌ها به دست آورند.

شبکه آزمایشی برای اطمینان از پایه‌ای قوی برای راه‌اندازی آتی شبکه معرفی شد، که با کمک استخر جوایز قابل‌توجهی که برای کسانی که قادر به افشای هرگونه ریزش در زره آن هستند، ارائه شد.

Namada بر این باور است که شبکه اصلی آن به طور کلی یک دروازه کاربر پسند برای “defi خصوصی” و حریم خصوصی چند زنجیره ای است.

آینده حریم خصوصی بلاک چین

همانطور که جذابیت فناوری بلاک چین همچنان در حال رشد است، تقاضا برای راه حل های قوی حفظ حریم خصوصی به ناچار دنبال خواهد شد.

چشم انداز Namada مبنی بر تبدیل حریم خصوصی به یک حق چدنی برای همه کاربران، به جای آنهایی که به اندازه کافی باهوش هستند که گزینه های موجود را برای موارد استفاده خاص به کار ببرند، احتمالاً مورد استقبال کاربران وب 3 با هر طیفی قرار خواهد گرفت.

با یکپارچه‌سازی ویژگی‌های حریم خصوصی به‌طور یکپارچه در میان چندین شبکه بلاک‌چین، لایه ۱ که به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، راه را برای دنیای دیجیتالی امن‌تر و قابل اعتمادتر هموار می‌کند.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا