اخبار رمز ارز

نقش بلاک چین و هوش مصنوعی در ایجاد نوآوری ESG بسیار مهم است

افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفا متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله کریپتوفارسنیست.

محیط زیست، اجتماعی و حاکمیت (ESG) و مالی احیاکننده (ReFi) به موضوعات برجسته‌تر در چشم‌انداز کسب‌وکار جهانی تبدیل شده‌اند که منعکس‌کننده شناخت رو به رشد نقش پایداری در عملیات شرکت است. سرمایه گذاری در این زمینه نیز رو به افزایش بوده است زیرا سرمایه گذاران بیشتری در هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری عوامل غیرمالی را در اولویت قرار می دهند. انتظار می رود تا سال 2025، مجموع سرمایه های مرتبط با ESG در جهان از 53 تریلیون دلار فراتر رود.

در نتیجه، شرکت‌ها در سراسر صنایع مشغول بهره‌برداری از فناوری‌های پایدار هستند نه تنها برای افزایش شهرت و افزایش جذابیت خود برای سرمایه‌گذاران، بلکه برای هدایت نوآوری و ایجاد ارزش بلندمدت. نوآوری‌های فناوری پایدار، مانند راه‌حل‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و طرح‌های کاهش ضایعات، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا ردپای محیطی خود را به حداقل برسانند، رشد فراگیر را تقویت کنند و استانداردهای اخلاقی را رعایت کنند.

پیشرفت های بلاک چین و هوش مصنوعی به عنوان متحدان ارزشمند در جهت یابی در چشم انداز ESG در حال ظهور هستند. آنها فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را برای ساده‌سازی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های ESG ارائه می‌کنند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند، فرآیندهای خسته‌کننده را خودکار کنند و به سرعت با شرایط پویای بازار سازگار شوند.

پس از گذراندن چندین سال برای توسعه کسب‌وکارها در سنگاپور، منطقه‌ای که در لبه توسعه پایدار در آسیا قرار دارد، این فرصت را داشتم که به طور مستقیم شاهد این باشم که چگونه بسیاری از شرکت‌ها در اینجا از پیشرفت‌های فناوری برای تقویت عامل ESG در عملیات خود استفاده می‌کنند. کشورهای دیگر نیز می توانند از این شیوه ها بهره مند شوند، بنابراین من می خواهم توجه بیشتری را به این موضوع جلب کنم.

به عنوان منطقه ای که از نظر زمین به طور قابل توجهی محدود است، تنها منبعی که سنگاپور به وفور دارد مردم هستند. با هر چیز دیگری باید به دقت رفتار کرد، بنابراین ما ارزش انرژی تجدیدپذیر را خیلی سریع آموختیم. می توان ادعا کرد که سنگاپور از نظر آگاهی زیست محیطی یک رهبر منطقه ای در آسیا است.

ما نقاط قوت و ضعف خود را می شناسیم و تلاش زیادی می کنیم تا مطمئن شویم که این نقاط ضعف در نهایت به نقاط قوت ما نیز تبدیل می شوند. آگاهی از آسیب پذیری ما از نظر منابع طبیعی باعث شده است که با اجرای شیوه های پایدار بسیار خودپایدار شویم.

دولت محلی مدت‌هاست که در اجرای طرح‌هایی برای گذار به سمت اقتصاد کم کربن و ترویج منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و بادی سرمایه‌گذاری کرده است. در سال 2019، ما شاهد معرفی قانون پایداری منابع بودیم، یک چارچوب نظارتی برای کمک به تبدیل سنگاپور به کشوری با منابع کارآمد و انعطاف پذیر.

یکی از برجسته ترین جنبه ها انتقال به منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی است. امروزه در هر کجای سنگاپور که می روید، می توانید پنل های خورشیدی را ببینید. در سال 2023، تعداد چنین تاسیساتی بیش از 7600 مورد بود. تاکید بزرگ دیگر بر بازیافت آب است زیرا این منبعی است که سنگاپور بیشتر به آن وابسته است. بیش از 60 درصد شرکت ها در این راستا اقداماتی را انجام می دهند.

نقش بلاک چین و هوش مصنوعی در ایجاد نوآوری ESG بسیار مهم است |  نظر - 1
رشد ظرفیت و تاسیسات خورشیدی در سنگاپور بر اساس نوع کاربر | منبع: اداره بازار انرژی سنگاپور

بلوغ هر شرکتی نه تنها بر اساس عملکرد مالی بلکه در نحوه ایجاد ارزش بلندمدت برای بازاری که در آن فعالیت می کند سنجیده می شود. مسئولیت‌های زیست‌محیطی و اجتماعی برای فرهنگ شرکتی امروزی ضروری هستند، و شیوه‌های ESG همه در مورد نحوه مشارکت شرکت‌ها در آن است.

همچنین با مبحث مالی احیاکننده (ReFi) همسو می‌شود، که نشان‌دهنده یک تغییر پارادایم در امور مالی، دور شدن از مدل‌های تجاری متمرکز بر حداکثر کردن سود و به سمت رویکردهای پایدارتر است. ReFi بر سرمایه‌گذاری‌هایی تمرکز دارد که بازسازی محیط زیست و برابری اجتماعی را ترویج می‌کنند. این شامل تامین مالی پروژه های مربوط به انرژی های تجدیدپذیر، کشاورزی پایدار، و دسترسی به آب پاک و غیره است.

سنگاپور برای پذیرش و پیشبرد چنین اصولی به‌عنوان یک مرکز فین‌تک معتبر جهانی با رویکرد آینده‌نگر به پایداری و نوآوری، موقعیت خوبی دارد. مرجع پولی سنگاپور (MAS) به طور فعال مؤسسات مالی محلی را تشویق کرده است تا ملاحظات ESG را در تصمیمات سرمایه گذاری خود، از جمله حمایت از پروژه های تأمین مالی سبز و ترویج محصولات سرمایه گذاری پایدار، لحاظ کنند.

ReFi با هدایت سرمایه به سمت ابتکاراتی که به چالش‌های فوری جهانی می‌پردازد، پتانسیل ایجاد تغییرات مثبت در مقیاس جهانی را دارد و نه تنها برای سرمایه‌گذاران، بلکه برای کل جامعه نیز ارزش ایجاد می‌کند. همانطور که این روند همچنان در حال افزایش است، این پتانسیل را دارد که صنعت مالی را تغییر دهد و نقش مهمی در پیشبرد اهداف جهانی ESG ایفا کند و یک اقتصاد فراگیرتر و پایدار را تقویت کند.

در بخش کریپتو، ما اغلب نگرانی‌ها و اتهاماتی را می‌شنویم که این حوزه چندان دوستدار محیط‌زیست نیست، به‌ویژه زمانی که صحبت از فعالیت‌های استخراج به میان می‌آید.

و تا حدی این درست است. الگوریتم‌های سنتی اجماع اثبات کار، که توسط ارزهای رمزپایه مانند بیت‌کوین استفاده می‌شود، به دلیل مصرف بالای انرژی بدنام هستند. با این حال، این بدان معنا نیست که همه چیز در طول سال ها تغییر نکرده است.

ماینینگ کریپتو امروزی به‌طور پیوسته در حال رشد سبزتر است، با طرح‌های بسیاری که بر بازیابی انرژی مصرف‌شده در عملیات استخراج و استفاده مجدد از آن برای سایر فعالیت‌های سودمند، مانند گرم کردن گلخانه‌ها یا حتی کل شهرها تمرکز دارد.

علاوه بر این، همانطور که مکانیسم اجماع اثبات سهام به طور فزاینده ای محبوب می شود، ما شاهد تبدیل شدن آن به روشی جایگزین برای انجام ماینینگ هستیم که به طور قابل توجهی انرژی مورد نیاز را کاهش می دهد و شبکه های بلاک چین را دوستدار محیط زیست می کند. اتریوم با ادغام سال 2022 توانست 99 درصد از مصرف انرژی خود را کاهش دهد و آن را به عنوان یک رویداد کربن زدایی بزرگ برای کل صنعت کریپتو و به طور کلی جهان نشان دهد.

حالا بیایید از زاویه دیگری به مسائل نگاه کنیم. هوش مصنوعی یکی دیگر از فناوری‌های برجسته‌ای است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از صنایع در حال تحقیق در مورد راه‌هایی برای استفاده از آن برای کارایی بهتر هستند. بنابراین، چگونه می‌تواند به دوستدارتر شدن بخش کریپتو برای ESG کمک کند؟

در واقع از چند جهت. به عنوان مثال، الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند برای تجزیه و تحلیل داده‌های زنجیره بلوکی و شناسایی الگوهایی که منجر به اتلاف انرژی یا ناکارآمدی می‌شوند، استفاده شوند. سپس اطلاعات جمع‌آوری‌شده می‌تواند برای توسعه مدل‌های پیش‌بینی‌کننده که تغییرات تقاضای شبکه را پیش‌بینی می‌کنند، مورد استفاده قرار گیرد. این ماینرهای رمزنگاری را قادر می‌سازد تا عملیات خود را به طور فعال تنظیم کنند تا مصرف انرژی را در دوره‌های فعالیت کم شبکه به حداقل برسانند و ردپای کلی محیطی عملیات خود را کاهش دهند.

علاوه بر این، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند به طور بالقوه برای طراحی و بهینه‌سازی مکانیسم‌های اجماع جایگزین، بهبود مسیریابی تراکنش‌ها برای مصرف انرژی کمتر مورد استفاده قرار گیرند. این امر ضمن حفظ امنیت و یکپارچگی شبکه، تأثیر زیست محیطی بخش کریپتو را بیشتر کاهش می دهد.

پیشرفت فناوری های دیجیتال چندین مزیت متمایز برای تقویت دستور کار ESG دارد. از آنجایی که سرمایه گذاران به طور فزاینده ای رویه های تجاری پایدار و اخلاقی را در تصمیمات سرمایه گذاری خود اولویت می دهند، پذیرش چنین ابتکاراتی به طور چشمگیری جذابیت شرکت های رمزنگاری را افزایش می دهد.

با نشان دادن تعهد به اصول ESG، شرکت‌های رمزنگاری نه تنها می‌توانند به سرمایه گسترده‌تری دسترسی پیدا کنند، بلکه شهرت صنعت را به عنوان یک کل بهبود می‌بخشند، زیرا تأثیر مثبتی بر محیط جهانی دارند.

آتنا میائو

آتنا میائو

آتنا میائو مدیر ارشد تجاری در BigONE، یک صرافی بین المللی ارزهای دیجیتال است. او بیش از هشت سال سابقه کار با بانک ها، کارگزاری ها و شرکت های مدیریت دارایی دارد. آتنا قبل از نقش فعلی‌اش در BigONE، یک حرفه‌ای باتجربه در امور مالی با تجربه فراوان در صنعت مالی سنگاپور بود. او در برخی از کارگزاری‌ها و بانک‌های محلی سنگاپور، از جمله Phillip Securities و United Overseas Bank کار کرده است، جایی که او بینش ارزشمندی در مورد اوراق بهادار و صنایع بانکی جهانی به دست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا