اخبار رمز ارز

موسس Ace Exchange متهم به کلاهبرداری 10.7 میلیون دلاری شد

دیوید پن، بنیانگذار Ace Exchange به تقلب و پولشویی به مبلغ 10.7 میلیون دلار متهم شد.

دادستان های تایوانی علیه پان و شش مظنون دیگر اتهاماتی را مطرح کرده اند. به گفته این اداره، توطئه گران به پولشویی و کلاهبرداری متهم شده اند که زیان ناشی از آن بالغ بر 340 میلیون دلار تایوان، معادل نزدیک به 10.7 میلیون دلار در زمان نگارش این مقاله بوده است.

پان یکی از سازمان دهندگان سرویس جعلی Alfred Wallet و کارت ارز دیجیتال A+Card مرتبط بود. پس از واریز وجوه، سرمایه گذاران فریب خورده نتوانستند آن ها را برداشت کنند. این منبع می گوید تمام دارایی ها در حساب های داخلی کاربران مسدود شده و حداقل 160 نفر قربانی این کلاهبرداری شده اند.

دادگاه تایوان دستور مصادره اموال متهم را صادر کرد. در پاسخ، نمایندگان Ace Exchange تمامی اتهامات مبنی بر تراکنش های غیرقانونی را رد کردند و مدعی شدند که Pan یک کارمند فعلی شرکت نیست و فعالیت های او با عملکرد پلت فرم ارتباطی ندارد.

Ace Exchange که در سال 2018 تأسیس شد، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در تایوان است. در این گزارش آمده است که آس در حال همکاری با مقامات محلی است و پان در سال 2022 مشارکت در فرآیندهای تجاری این پلتفرم را متوقف کرد.

در اوایل ژانویه، پان به همراه 13 مظنون دیگر به اتهام نقش داشتن در یک کلاهبرداری ارزهای دیجیتال که طی سه سال تداوم یافته بود، دستگیر شد.

در سپتامبر 2023، اداره نظارت مالی در تایوان 10 قانون اساسی را برای ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) پس از بحث و گفتگو با اعضای صنعت کریپتو تدوین کرد. به دنبال نمونه کشورهای توسعه یافته دیگر، اقدامات نظارتی جدید با هدف کمک به تایوان در شفافیت و انطباق با استانداردهای ارزهای دیجیتال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا