اخبار رمز ارز

مدیر عامل هارو اینوست و دو نفر دیگر در کره جنوبی به دلیل کلاهبرداری 828 میلیون دلاری در حوزه رمزنگاری دستگیر شدند

[ad_1]

مقامات کره جنوبی در حال پیشرفت در پرونده هارو از سال 2023 هستند، جایی که خدمات بازده پس از پذیرش نزدیک به 1 میلیارد دلار از مشتریان، برداشت ها را متوقف کرد.

تیم تحقیقات مشترک جرایم دارایی های مجازی در دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول، سه نفر را که گمان می رود مدیران شرکت رمزنگاری هارو اینوست مستقر در سنگاپور هستند، دستگیر کردند.

به گزارش رسانه محلی یونهاپ نیوز، یکی از مظنونان بازداشت شده، مدیر عامل شرکت، هوگو لی است. لی یک روز قبل از اعلام بازداشت، پیامی را امضا کرده بود که در X پست شده بود و ادعا می‌کرد هیچ به‌روزرسانی برای اشتراک‌گذاری با مردم وجود ندارد.

دستگیری های مجری قانون در کره جنوبی بخشی از تحقیقات جاری در مورد 1.1 تریلیون وون یا تقریباً 828 میلیون دلار است که گفته می شود توسط لی و سایر مدیران بین مارس 2020 تا ژوئن 2023 به سرقت رفته است.

هارو اینوست خود را به عنوان یک پلتفرم ارز دیجیتال بدون ریسک معرفی کرد که بازدهی دو رقمی را به سپرده گذاران ارائه می دهد. سال گذشته، هارو مشکلات احتمالی با شرکای مالی خود را فاش کرد و به طور ناگهانی برداشت ها را به حالت تعلیق درآورد.

کاربران همچنین از سپرده گذاری دارایی های دیجیتال بیشتر در این سرویس منع شدند و هارو حدود 100 کارمند خود را در یک تغییر که قول می داد شرکت را از دوران پرتلاطم خارج کند، اخراج کرد.

کره جنوبی جرایم کریپتو را سرکوب می کند

آخرین به روز رسانی مقامات کره جنوبی نشان می دهد که لی و سایر اعضای رده بالای این شرکت طرحی پیچیده را برای کلاهبرداری از مشتریان از ارزهای مجازی خود بدون ارائه سود طراحی کرده اند.

در کریپتو، این معمولاً به عنوان قالی‌کشی شناخته می‌شود و به پروژه‌هایی اشاره می‌کند که پس از بازاریابی یک سرویس، سرمایه‌شان را از دست می‌دهند. هارو در آن زمان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که پلتفرم سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال با بازدهی بالا به دلیل عوامل خارجی، فروشگاه را پر کرده است.

به نظر می رسد دولت کره جنوبی توجه بیشتری به بلاک چین و ارزهای دیجیتال دارد، صنعت در حال رشدی که نیاز به نظارت و مقررات دارد. مقامات خواستار گزارش های عمومی در مورد ارائه دهندگان خدمات بدون مجوز شده اند و در عین حال افشای رمزارزها را از مقامات دولتی اجباری می کنند.

ناظر ارشد مالی کشور همچنین قوانینی را برای محافظت از کاربران کریپتو پیشنهاد کرده است و دادستان‌های فدرال در حال تعقیب متخلفان هستند. یکی از این موارد پرمخاطب مربوط به آزمایشگاه Terraform و بنیانگذار آن، Do Kwon است که هر دو با یک شکست اکوسیستم 60 میلیارد دلاری مرتبط هستند که در سرتاسر اقتصاد جهانی کریپتوها طنین انداز شده است.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا