اخبار رمز ارز

شبکه Solana گرفتار هرزنامه های ربات، رکورد تعداد تراکنش های شکست خورده است

محبوبیت فزاینده ممکوین ها در شبکه سولانا آسیب دیده است، زیرا بلاک چین شاهد شکست ۷۵ درصدی تراکنش های آن در ۴ آوریل بود.

بر اساس داده‌های Dune Analytics، بخش قابل توجهی از تراکنش‌های «بدون رأی» در شبکه شکست خورده‌اند که بالاترین رکوردی است که تا به امروز ثبت شده است. طبق سولانا، تراکنش‌های بدون رای به تراکنش‌های SOL در شبکه اشاره دارد.

افزایش تراکنش‌های ناموفق انتقادات جامعه ارزهای دیجیتال را به همراه داشته است و کاربران از تجربه ضعیف کاربران شکایت دارند.

میم کوین ها در شبکه سولانا در ماه های گذشته موضوع مهمی بوده است. از ابتدای سال، تعداد بی‌شماری پروژه‌های جدید میم کوین در شبکه اجرا شده‌اند که برخی از آنها دستاوردهای عظیمی را به همراه داشته است.

افزایش قیمت میم کوین منجر به استقرار ربات های معاملاتی در شبکه شده است. هدف این ربات ها انجام معاملات آربیتراژ است و زمانی که این آربیتراژ وجود نداشته باشد، این معاملات شکست می خورند.

به گفته مرت ممتاز، مدیر عامل هلیس، این تراکنش های ناموفق، که او آنها را “هرزنامه ربات” نامید، اکثریت قریب به اتفاق تراکنش های ناموفق در سولانا را تشکیل می دهند.

مرت در پست X نوشت: «این معمولاً مشکل بزرگی برای کاربران نیست.

کیف پول شما این را شبیه سازی می کند [transaction] و به شما اطلاع دهیم که به هر حال از قبل کار نخواهد کرد.»

مرت توضیح داد که نمودار تراکنش های ناموفق Dune روش ایده آلی برای ارزیابی تأثیر کاربر بر شبکه Solana نیست. «بیشتر کاربران برای شروع به آنجا نمی رسند [with]وی ادامه داد که بیشتر فعالیت‌های اسپم در شبکه قبل از فرآیند زمان‌بندی اتفاق می‌افتد.

فرآیند زمان‌بندی یک الگوریتم عملیاتی در شبکه Solana است که ترتیب پردازش تراکنش‌ها را در بلوک تعیین می‌کند. ربات‌ها معمولاً در هنگام ارسال هرزنامه سریع‌تر از انسان‌ها هستند و در نتیجه، تراکنش‌های کاربر اغلب حذف می‌شوند.

او می‌گوید: «ربات‌ها بهتر از انسان‌ها هرزنامه می‌فرستند، بنابراین کاربران بدترین قسمت را دریافت می‌کنند و بیشتر از همه حذف می‌شوند.» نوشت.

مدیر عامل شرکت همچنین تاکید کرد که از آنجایی که فعالیت هرزنامه قبل از فرآیند زمان‌بندی رخ می‌دهد، افزایش هزینه‌های اولویت تراکنش به کاربرانی که در حال تلاش برای اجرای تراکنش‌ها هستند کمکی نمی‌کند. به گفته وی، «افزایش [priority fees] بالاتر از یک میانه معین» «هدر دادن» پول کاربر خواهد بود.

مرت نوشت: «وصله‌های شبکه همان چیزی است که مورد نیاز است، و به زودی منتشر می‌شود.

در زمان نگارش این مقاله، SOL بیش از 7 درصد در 24 ساعت گذشته سقوط کرد زیرا احساسات گسترده تر در مورد توکن نزولی شد. در میان این پس‌زمینه، یک پروژه میم کوین مبتنی بر سولانا، کاربران را به ارزش 906000 دلار از توکن‌های SOL کلاهبرداری کرده است و بر این رکود افزوده است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا