اخبار رمز ارز

ماندن بیت کوین بالای 60 هزار دلار با وجود خروجی 45 میلیارد دلاری در یک روز

پس از چندین روز افزایش مداوم ، بیت کوین (BTC) شاهد اصلاح قابل توجهی در 24 ساعت گذشته بود و این ارز رمزنگاری شده لحظه ای به زیر 60،000 دلار رسید.

برخی از ناظران بازار ارزهای رمزنگاری شده پس از رسیدن  بیت کوین به بالاترین سطح خود در این هفته ، بیش از 66000 دلار ، تعجب می کنند که آیا با خارج شدن بیش از 45 میلیارد دلار از این ارز دیجیتال و کاهش حجم معاملات 20.84 درصد و کاهش قیمت بیت کوین در 24 ساعت ، روند صعودی بیت کوین حفظ خواهد شد یا خیر.

بر اساس گزارش CoinMarketCap.com ، در حال حاضر ، ارز دیجیتال شاخص حدود 60،702 دلار معامله می شود که 4.17 درصد در 24 ساعت گذشته و 1.14 درصد در هفت روز گذشته کاهش یافته است.

با ارزش بازار 1.14 تریلیون دلار و 45.34 درصد سهم بازار ، یک مدل پیش بینی قیمت پیش بینی می کند که بیت کوین تا پایان سال 2021 به شش رقم خواهد رسید. با این حال ، نوسانات عجیب این  ارز دیجیتال نیز نشان می دهد که در برخی موارد اصلاح قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

با این حال ، دیگران تصور می کنند که کاهش قیمت قابل مقایسه با افتی که پس از جهش در اواسط آوریل رخ داد ، نیست.

صندوق معاملات آتی بیت کوین (ETF)

اولین صندوق معاملات آتی بیت کوین (ETF) ، که روز سه شنبه در ایالات متحده شروع به کار کرد ، در هفته گذشته ، مرکز اصلی توجه در دنیای ارزهای دیجیتال بود.

هیجان ناشی از انتشار چنین محصولی که مدتها در انتظارش بوده اند ، باعث افزایش قیمت فوق العاده ای برای این دارایی دیجیتالی شد که از بیشترین حد خود در آوریل گذشته عبور کرد یک رکورد جدید را ثبت کرد. با این حال ، بیت کوین نتوانست موقعیت خود را حفظ کند و فشار به سمت نزول شروع شد.

پس از آغاز این هفته اولین ETF معاملات آتی بیت کوین در بورس اوراق بهادار نیویورک در این هفته ، مقایسه ارزهای رمزنگاری شده با طلا جالب تر شده است.

این تصمیم نقطه عطفی برای بازار ارزهای رمزنگاری شده بود ، زیرا با افزایش دسترسی موسسات سرمایه گذاری به بیت کوین به رسیدن بیت کوین به مبلغ بالای جدید کمک کرد.

پس از ثبت اولین ETF طلا در سال 2004 ، هنگامی که سرمایه بازار آن تقریباً برابر بیت کوین امروز بود ، همانطور که مدیرعامل Crypto Quant ، کی یونگ جو اشاره کرد ، افزایش قیمت قابل توجهی مشاهده شد.

ارزش بازار طلا:

قبل از ETF در سال 2004: 1 تریلیون دلار

پس از ETF در 2021: 11 تریلیون دلار

 

ارزش بازار بیت کوین:

قبل از ETF در سال2021: 1 تریلیون دلار

“اگر تقاضای 10 میلیارد دلاری طلا ناشی از تورم باشد ، نه استفاده صنعتی ، در این صورت برای بیت کوین هم امسال سالی برای جالب خواهد بود.”

به طور قابل توجهی ، علاقه سرمایه گذاران به ETF های طلا ممکن است بیش از 7 درصد کاهش یافته باشد چرا که جایگزین های طلا مانند بیت کوین افزایش یافته است و آن را جایگزین مناسبی به عنوان ذخیره ارزش به جای دارایی های رایج مانند طلا و نقره می دانند.

 

بازار جهانی ارزهای رمزنگاری

ارزش بازار کل ارزهای رمزنگاری شده 2.52 تریلیون دلار است که نسبت به روز گذشته 3.13 درصد کاهش نشان می دهد.

حجم کل بازار در 24 ساعت گذشته 21.70 درصد کاهش یافته و به 96.58 میلیارد دلار رسیده است. در مقایسه ، حجم در DeFi اکنون 13.78 میلیارد دلار یا 14.2 درصد از حجم کلی 24 ساعته است ، در حالی که حجم در همه ارزهای پایدار 76.13 میلیارد دلار یا 78.83 درصد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا