اخبار رمز ارز

قیمت اتریوم می تواند تا پایان سال 2021 به زیر 3 هزار دلار برسد

توکن بومی اتریوم، اتر، اوایل ماه نوامبر به بالاترین حد خود در حدود 4867 دلار رسید، اما یک ماه بعد به دلیل افزایش احساسات سودطلبانه بازار، تقریباً 20 درصد سقوط کرد.

و اکنون، از آنجایی که قیمت اتر 4000 دلار را به عنوان یک سطح پشتیبانی کلیدی نگه می‌دارد، خطرات فروش بیشتر در قالب چندین شاخص تکنیکال و فاندامنتال ظاهر می‌شود.

اولاً، به نظر می‌رسد اتر در حال خارج شدن از « wedge در حال افزایش» بوده است، یک الگوی معکوس نزولی که زمانی پدیدار می‌شود که قیمت در محدوده‌ای که توسط دو خط روند صعودی – اما همگرا – به سمت بالا حرکت می‌کند، ظاهر می‌شود.

به بیان ساده، با نزدیک شدن قیمت اتر به نقطه اوج Wedge، خطر شکست به زیر خط روند پایین الگو آن را تهدید می کند، حرکتی که بسیاری از متخصصان نمودار تکنیکال آن را نشانه ای برای ضررهای بیشتر و در پیش رو می دانند. با انجام این کار، هدف سود آنها در طولی برابر با حداکثر ارتفاع Wedge ،هنگامی که از نقطه شکست اندازه گیری می شود ، ظاهر می شود.

در نتیجه، هدف نزولی Wedge  در حال کاهش اتر به نزدیک 2800 دلار است، همچنین نزدیک به میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای ،(EMA) ،می باشد.

 

واگرایی نزولی

چشم انداز نزولی در بازار اتر علیرغم توانایی آن در تحمل فشارهای فروش گسترده که در هفته های اخیر در سایر نقاط بازار ارزهای دیجیتال احساس می شد، به نظر می رسد.

به عنوان مثال، بیت کوین (BTC)، ارز دیجیتال پیشرو از نظر ارزش بازار، تقریباً یک ماه پس از ثبت رکورد بالای 69000 دلار خود در اوایل نوامبر، 30 درصد سقوط کرد که بسیار بالاتر از کاهش اتر در همان دوره است. این امرو همچنین با افزایش ETH/BTC به بهترین سطوح خود در  سه سال گذشته، بسیاری از تحلیلگران را بر آن داشت تا اتر را “حفاظی” در برابر کاهش قیمت بیت کوین بدانند.

اما این واقعیت را از بین نمی‌برد که افزایش اخیر قیمت اتر با کاهش شاخص قدرت نسبی هفتگی آن (RSI) همزمان شده است، که نشان‌دهنده واگرایی فزاینده بین قیمت و روند است.

علاوه بر این، عقب نشینی اخیر قیمت اتر همچنین باعث شد تا نوسانگر RSI به زیر 70 برسد که یک شاخص فروش کلاسیک است.

نشانه های منفی بیشتر برای اتر در آستانه نشست سیاسی دو روزه فدرال رزرو که در 14 دسامبر آغاز می شود،خواهد آمد. زمانی که بانک مرکزی ایالات متحده در مورد اینکه چقدر سریع ممکن است نیاز به کاهش برنامه خرید دارایی 120 میلیارد دلاری خود در ماه برای به دست آوردن انعطاف کافی برای نرخ بالقوه در سال آینده داشته باشد، بحث خواهد کرد.

همین ماه گذشته، فدرال رزرو اعلام کرد که خرید اوراق قرضه خود را با سرعت 15 میلیارد دلار در ماه کاهش می دهد، که نشان می دهد این محرک در نهایت تا ژوئن 2022 متوقف می شود. . با این وجود، مجموعه ای از گزارش های اخیر بازار که نشان دهنده انقباض بازار کار و افزایش مداوم فشارهای تورمی است، مقامات فدرال رزرو را وادار کرد تا «شاید چند ماه زودتر» به کاهش پایان دهند.

طبق نظرسنجی فایننشال تایمز از 48 اقتصاددان، پیش‌بینی کردند که محرک‌ها تا مارس 2022 به پایان برسد و اکثر پاسخ‌دهندگان از افزایش نرخ بهره در سه ماهه دوم حمایت کردند.

دوره سیاست‌های پولی پس از مارس 2020 در بالا بردن قیمت اتر تا بیش از 3330٪ مؤثر بوده است.

بازارها پیش بینی می کنند که فدرال رزرو بیانیه سیاست و خلاصه پیش بینی های اقتصادی (SEP) خود را در این هفته به روز می کند. با انجام این کار، بیشتر مقامات بانک مرکزی « dot plot » را به نفع افزایش زودتر از حد انتظار نرخ بهره در برابر افزایش تورم تنظیم می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا