اخبار رمز ارز

غول بانکداری سرمایه گذاری هنگ کنگ اولین اوراق تجاری توکن شده روی اتریوم را راه اندازی کرد

در یک تحول مهم، GF Securities، یک غول پیشرو در بانکداری سرمایه گذاری مستقر در هنگ کنگ، راه اندازی اولین اوراق تجاری توکن شده هنگ کنگ در بلاک چین اتریوم را اعلام کرد.

این اقدام که توسط HKEJ گزارش شده است به دنبال معرفی یک پیشرفت بزرگ در اکوسیستم دارایی دیجیتال محلی و همچنین تثبیت موقعیت هنگ کنگ به عنوان یک رهبر در ادغام سیستم های مالی سنتی با فناوری بلاک چین است.

برای افراد ناآشنا، توکن سازی شامل تبدیل حقوق یک دارایی به یک توکن دیجیتال در یک بلاک چین است. ابتکار GF Securities پاسخی به علاقه روزافزون جهانی به نمادسازی دارایی های دنیای واقعی (RWA) است که بخشی از یک حرکت گسترده تر به سمت دیجیتالی کردن دارایی های فیزیکی است.

این روند همچنان به شتاب خود ادامه داده است، زیرا به سرمایه گذاران راه مستقیم تری برای مشارکت در اقتصاد واقعی ارائه می دهد. ABT Tech، یک شرکت بلاک چین مستقر در هنگ کنگ، پشتیبانی فنی را برای این مقاله تجاری توکن شده ارائه خواهد کرد.

قابل ذکر است، این انتشار با دستورالعمل های نظارتی تنظیم شده توسط کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) در نوامبر گذشته مطابقت دارد، که یک چارچوب نظارتی برای چنین ابزارهای مالی نوآورانه در منطقه ایجاد کرد.

استفاده از بلاک چین اتریوم به عنوان پایه‌ای برای این امنیت توکن‌شده، مزایای متعددی را به همراه دارد، از جمله فرصتی برای سرمایه‌گذاران برای نظارت و مدیریت سرمایه‌گذاری‌های خود با انعطاف‌پذیری و استقلال بیشتر از محدودیت‌های نهادی سنتی.

علاوه بر این، اتریوم ایجاد ابزارهای تکمیلی و راه حل های مدیریت یکپارچه، کاهش موانع ورود و دموکراتیک کردن دسترسی به سرمایه گذاری را تسهیل می کند. بلک راک از اتریوم برای راه‌اندازی BUIDL، جدیدترین تلاش خود برای توکن‌سازی بلاک چین، استفاده کرد.

در مقیاس جهانی، توکن سازی RWA به عنوان مرحله بعدی توسعه رمزارز شناخته می شود که به طور بالقوه تریلیون ها دلار را به صنعت بلاک چین باز می کند. جالب اینجاست که گزارشی از BCG نشان می دهد که انتظار می رود دارایی های توکن شده تا سال 2030 به بازار 16 تریلیون دلاری برسد.

شرکت پرداخت‌های بلاک چین مستقر در ایالات متحده، ریپل، همچنین به دنبال حفظ جایگاه خود در صنعت رو به رشد توکن‌سازی است و سال گذشته برنامه‌هایی را برای تغییر صنعت املاک و مستغلات از طریق توکن‌سازی فاش کرد. این شرکت همچنین در اقدام هنگ کنگ برای راه اندازی e-HKD، دلار دیجیتال هنگ کنگ، گنجانده شد.

شایان ذکر است، حرکت اخیر از GF Securities چند ماه پس از آن رخ داد که BOCI، بازوی بانکداری سرمایه‌گذاری بانک چین، با UBS برای انتشار اسکناس‌های توکن شده روی اتریوم در ژوئن 2023 همکاری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا