اخبار رمز ارز

علامت مرگ بیت کوین که قیمت بیت کوین را به 28.8 هزار دلار رساند، دوباره ظاهر شد

در 18 دسامبر، قیمت بیت کوین یک تلاقی مرگ را تجربه می کند، یک شاخص بازار که زمانی رخ می دهد که میانگین متحرک کوتاه مدت به زیر میانگین متحرک بلند مدت برسد. در این حالت، میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) بیت کوین کمتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه روزه بسته می شود.

با توجه به سابقه پیش بینی روند نزولی از قبل ،این اندیکاتور ممکن است در نهایت به معامله گران و سرمایه گذاران در مورد فروش احتمالی در جلساروزهای  آینده هشدار دهد. به عنوان مثال، crossover  نزولی 20-200 که در 30 می 2021 ظاهر شد، در سقوط قیمت بیت کوین از 36500 دلار به 28800 دلار در 24 روز آینده مؤثر بود.

مرگ مشابهی در سراسر مارس 2020 در سقوط بازار ناشی از بیماری همه گیر کرونا رخ داد، دقیقا یک روز قبل از کاهش قیمت بیت کوین از نزدیک به 8000 دلار به زیر 4000 دلار اتفاق افتاد.

 

بیت کوین در حال اصلاح در محدوده 40 تا 42 هزار دلار

بیت کوین در چهار هفته گذشته و با اقدامات تهاجمی فدرال رزرو در مورد تورم، به طور متوالی اصلاح شده است و به نظر می رسد که آماده است تا هفته جاری را با زیان به پایان برساند.

در 30 روز گذشته، قیمت بیت کوین تقریباً 17.50 درصد کاهش یافته است که شامل اصلاحی از رکورد بالای 69000 دلاری خود در 10 نوامبر بوده است. با انجام این کار، ارز دیجیتال برای مدت کوتاهی به 42333 دلار سقوط کرد، اما بعداً به شدت بازگشت و مقداری ضرر را جبران کرد.

با این وجود، بازگشت مجدد به یک روند معکوس صعودی تبدیل نشد . قیمت بیت کوین پس از یافتن مقاومت موقت نزدیک به 50000 دلار،(یک سطح روانی) روند کاهشی داشته است.

تلاش های بیت کوین برای آزمایش مجدد 50000 دلار برای شکست صعودی ، با مخالفت خط روند مقاومت کانال نزولی خود، همراه با فشار نزولی اضافی ناشی از امواج متحرک نمایی 20 روزه و امواج متحرک 200 روزه آن، که نزدیک به 50،000 دلار نیز هستند، مواجه می شود.

در نتیجه، مسیر کمترین مقاومت برای بیت کوین به سمت پایین به نظر می رسد. و با نزدیک شدن به تقاطع مرگ، این ارز دیجیتال احتمالاً به روند خود در کانال نزولی ادامه خواهد داد تا سطوح حدود 42000 دلار را برای یک حرکت عقب نشینی قوی آزمایش کند.

اگر این کاهش تسریع شود، ممکن است قیمت 40000 دلار به عنوان هدف نزولی بعدی باشد.

 

فاکتور RSI

یک لگ پایین تر نیز شاخص قدرت نسبی روزانه بیت کوین (RSI) را به محدوده اشباع فروش آن زیر 30 سوق می دهد که یک سیگنال خرید است. در حال حاضر، اندیکاتور مومنتوم در تلاش است تا از خط روند شیب دار نزولی خود عبور کند، حرکتی که قبلاً پایین آمدن قیمت محلی بیت کوین را پیش بینی کرده بود.

در یک نمودار بازه زمانی کوتاه‌تر، RSI به سمت کناره ها تثبیت می‌شود و پیش‌بینی می کند که از محدوده مستطیل به سمت بالا خارج شود. هسته اصلی این چشم انداز خوش بینانه، فراکتالی از سپتامبر 2021 است که توسط Mozzi، یک تحلیلگر مستقل بازار ارز دیجیتال به اشتراک گذاشته شده است.

این تحلیلگر روز شنبه خاطرنشان کرد: “بیت کوین از اواخر سپتامبر ساختار مشابهی را دنبال می کند.”

“به یکپارچگی RSI توجه کنید. منتظر شکست واضح خط روند بالایی به عنوان تایید باشید.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا