اخبار رمز ارز

بیت کوین وارد حالت تجمیع می شود

سرویس تحلیلی زنجیره‌ای Glassnode داده‌های جالبی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد بیت‌کوین پس از یکی از قوی‌ترین تسلیم‌ها در تاریخ این ارز دیجیتال وارد منطقه تجمیع شده است.

شاخص عرضه غیر نقدی

با توجه به حجم عرضه غیرنقدی در زنجیره، بیت کوین از حالت کاپیتولاسیون خارج شده است و اکنون کیف پول ها وجوه خود را به نهادهایی ارسال می کنند که ترجیح می دهند به جای انجام مداوم تراکنش های متعدد در طول روز، غیرفعال باشند.

این شاخص همچنین نشان می‌دهد که دوره هشت ماهه تجمیع-توزیع که طی آن بیت کوین به رکورد قبلی خود رسیده است، در پایان ماه می به پایان رسیده است. در ماه ژوئن، نرخ کاپیتولاسیون افزایش یافت و نزدیک به سپتامبر به اوج خود رسید، پس از آن بیت کوین یک پمپ دیگر به 65000 دلار داشت.

عرضه بیت کوین از حالت لیکویید به حالت غیر نقدی با نرخ ۱۰۰ هزار دلار بیت کوین در هر ماه در حال حرکت است.

کوین های غیر نقدشونده آنهایی هستند که به آدرسی ارسال می‌شوند که سابقه خرج‌کردن کمی دارند و عموماً همراه با تجمیع سرمایه‌گذاران و خریداران بازار صعودی مرتبط هستند.

حجم عرضه غیرنقد به 100000 بیت کوین در ماه رسیده است که نشان می دهد معامله گران بیش از 100000 بیت کوین یا نزدیک به 100000 بیت کوین را در کیف پول های غیرفعال جابه جا می کنند که به داشتن سابقه تراکنش کم یا بدون سابقه معروف هستند.

این شاخص همچنین با نرخ ورودی و خروجی ارز همبستگی دارد. با توجه به اینکه معامله گران و سرمایه گذاران بیشتر وجوه خود را به کیف پول های غیرفعال منتقل می کنند، جریان های مبادله ای باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

آیا شاخص عملکرد قیمت را منعکس می کند؟

با یک شاخص که ورود به منطقه تجمیع را نشان می دهد، معامله گران ممکن است انتظار اقدام مناسب قیمت را داشته باشند. با توجه به جفت معاملاتی بیت کوین/دلار آمریکا، این همبستگی در واقع در حال تایید است و بیت کوین در هفته گذشته 6.5 درصد رشد کرده است.

در طول دوره کاپیتولاسیون، بیت کوین بیش از 38 درصد از ارزش خود را با حرکت عرضه غیر نقدی به 130000- بیت کوین در ماه از دست داد. مقادیر معکوس این اندیکاتور به این معنی است که معامله گران وجوه خود را از کیف پول های غیر نقدینگی به آدرس های مبادله یا کیف پول هایی با فعالیت تراکنش های بالا منتقل می کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا