اخبار رمز ارز

پس از حمله هواپیماهای بدون سرنشین ایران، بیت کوین بیش از 8 درصد سقوط کرد

پس از حمله هواپیماهای بدون سرنشین ایران در 13 آوریل به اسرائیل، بازار کریپتو واکنش نشان داد. بیت کوین (BTC) بیش از 8 درصد از ارزش خود افت کرد و به 61514 دلار معامله شد.

آخرین اصلاحیه ادامه روندی بود که از 12 آوریل آغاز شد و روز بعد بدتر شد.

تحلیلگران تخمین می زنند که بازار کریپتو در طی دو روز بیش از 860 میلیون دلار دارایی نقد کرده است. قیمت بیت کوین در ابتدا از 71000 دلار به 65000 دلار کاهش یافت و سپس حتی بیشتر به سطح 61000 دلار کاهش یافت.

حمله پهپادهای ایران در بازارهای کریپتو موج می زند، بیت کوین 8 درصد سقوط می کند - 1
نمودار قیمت بیت کوین 10 تا 13 آوریل | منبع: CoinGecko

ناظران بازار پیشنهاد کرده اند که اولین کاهش به دلیل اخبار فدرال رزرو آمریکا بوده است که نشان می دهد برای کاهش نرخ بهره عجله ندارد.

این موضع ناشی از سطوح تورمی چسبنده است که باعث ایجاد ناراحتی در داخل کشور شده و بر انتظارات مربوط به تعدیل سیاست ها در سطح جهانی تأثیر می گذارد.

دومین کاهش به دلیل تنش فزاینده بین ایران و اسرائیل بود و معامله گران ارزهای دیجیتال اولین کسانی بودند که به این خبر واکنش نشان دادند، زیرا بازارهای مالی سنتی برای آخر هفته بسته بودند.

بیت کوین در آخرین بررسی با قیمت 64123 دلار معامله می شود که هنوز 5 درصد کمتر از 24 ساعت قبل است. در بازه زمانی هفت روزه و 14 روزه، زیان به ترتیب 7.5 درصد و 8.6 درصد است. در طی 30 روز، افت قیمت کمی بیش از 6٪ است.

بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار نیز نسبت به بالاترین قیمت خود که در ماه مارس 73798 دلار بود، 13 درصد کاهش یافته است، اما همچنان بیش از دو برابر سال قبل است.

کارشناسان QCP گفتند که حمله ایران به اسرائیل باعث ایجاد ترس زیادی در بازار شد. اتریوم (ETH) به 2850 دلار کاهش یافت و سایر ارزهای دیجیتال به طور متوسط ​​بین 20 تا 30 درصد کاهش یافتند.

به ازای CoinGecko، در میان 100 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، تنها توکن لئو (LEO)، Bittensor (TAO)، Celestia (TIA) و Wormhole (W) در 24 ساعت گذشته افزایش یافته اند.

جمع‌آورنده داده‌های کریپتو همچنین نشان داد که ارزش کل بازار این بخش پس از 13 آوریل با 5.2 درصد کاهش به 2.43 تریلیون دلار رسیده است.

اما با وجود همه اینها، برخی از تحلیلگران می گویند که این افت طبیعی است.

بنجامین کوان، بنیانگذار Cryptoverse خاطر نشان پیش از این نیز بازار کریپتو افت مشابهی را تجربه کرده بود. در همین حال، مایکل سایلر، رئیس اجرایی MicroStrategy، خط معروف خود را تکرار کرد که هرج و مرج برای بیت کوین خوب است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا