اخبار رمز ارز

سرمایه گذاران سنتی به طور مداوم بیت کوین را از نهنگ های پیر تهیه می کنند

داده‌های زنجیره‌ای تأیید می‌کند که نهنگ‌های قدیمی بیت‌کوین (BTC) توکن‌های بیت‌کوین خود را به سرمایه‌گذاران نهادی سنتی واگذار کرده‌اند، زیرا این ارز دیجیتال اولین‌زاده همچنان علاقه فزاینده‌ای به وال استریت دارد.

کی یانگ جو، بنیانگذار و مدیر عامل CryptoQuant، در تحلیل اخیر این پدیده را برجسته کرده و توجه را به تحلیل مقایسه ای تقاضا و عرضه بیت کوین در آدرس های نهنگ های قدیمی و جدید جلب کرده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که شبکه بیت‌کوین با افزایش تقاضا از سوی نهادهای نهنگ نوظهور، همزمان با افزایش فعالیت فروش در میان آدرس‌های نهنگ‌های شناخته شده، مواجه است.

این الگوی مشاهده‌شده ممکن است نشان‌دهنده آدرس‌های قدیمی‌تر باشد که به دنبال سرمایه‌گذاری بر سود دارایی‌های بیت‌کوین خود هستند، به‌ویژه در مرحله فعلی کشف قیمت، که شاهد افزایش بیت‌کوین به بالای ۷۳۰۰۰ دلار بوده‌اند.

این متریک نشان می دهد که الگوی موجود در بازار در دو چرخه گذشته مشاهده شده است. شایان ذکر است، این روند در اوایل سال 2017، مصادف با شروع چرخه صعودی 2017 ظاهر شد. پس از آن، بیت کوین از ۹۶۶ دلار در ژانویه ۲۰۱۷ به اوج خود یعنی ۱۹۶۶۶ دلار در دسامبر ۲۰۱۷ رسید.

در طول بازار صعودی در آن زمان، تغییر قابل توجه در مالکیت به مدت 332 روز ادامه داشت. شرکت کنندگان در بازار، به ویژه سرمایه گذاران صعودی که در سال 2017 وارد شدند، این الگو را در دوره صعودی 2021 از سر گرفتند و بیت کوین خود را در یک دوره 136 روزه به نهادهای نهنگ جدید واگذار کردند.

داده ها نشان دهنده ظهور گروهی از نهادهای نهنگ جدید در طول بازار گاوی فعلی است. با این حال، یک انحراف جالب از الگوی این بار این است که این نهنگ‌های جدید عمدتاً متشکل از سرمایه‌گذاران نهادی سنتی هستند که علاقه زیادی به BTC نشان می‌دهند.

این در درجه اول به دلیل تایید و موفقیت ETF های بیت کوین نقطه ای است. این محصولات سرمایه گذاری بیت کوین را به وال استریت معرفی کرده اند. پس از یک دوره خروج مداوم، ETF های بیت کوین در این هفته دو جریان روزانه متوالی را ثبت کردند که نشان دهنده افزایش مجدد علاقه است.

بیت کوین فضای بیشتری برای رشد نشان می دهد

در همین حال، تغییر مداوم در مالکیت از نظر تاریخی با دوره‌های اوج بازار همسو بوده است. در نتیجه، معیار نشان می‌دهد که بیت‌کوین ممکن است همچنان فضایی برای رشد قابل‌توجهی داشته باشد، زیرا روند انباشت در حال ظهور در زمان گزارش حداقل باقی می‌ماند.

سرمایه گذاران سنتی به طور مداوم بیت کوین را از نهنگ های پیر تهیه می کنند - 1
قیمت BTC، فعالیت نهنگ و RSI – 28 مارس | منبع: Santiment

به‌علاوه، علی‌رغم موقعیت فعلی بیت‌کوین در بالای مرز 70000 دلار، شاخص قدرت نسبی روزانه آن (RSI) روی 45 است که نشان می‌دهد این ارز دیجیتال بسیار پایین‌تر از سطح خرید بیش از حد است. این موضوع مجدداً این ایده را تأیید می کند که دارایی پتانسیل زیادی برای صعود بیشتر دارد.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Santiment، تعداد تراکنش‌های نهنگ متشکل از حداقل 100000 دلار بیت کوین در دو روز گذشته در حدود 13100 بوده است.

تعداد تراکنش های متشکل از حداقل یک میلیون دلار بیت کوین 3.8 درصد افزایش یافت – از 2691 به 2789 تراکنش منحصر به فرد در روز افزایش یافت.

میزان بالای فعالیت نهنگ ها در این نقطه به طور بالقوه می تواند بیت کوین را در یک منطقه کمی نوسان قرار دهد.

بیت کوین در حال حاضر با 1.61 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته با 70759 دلار معامله می شود. دارایی کریپتو در هفته گذشته بیش از 4 درصد افزایش یافته است، زیرا به نظر می رسد ضررهای چند روز گذشته را جبران کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا