اخبار رمز ارز

سازمان ملل نزدیک به 52 حمله سایبری کره شمالی را بررسی می کند

[ad_1]

کارشناسان سازمان ملل در حال بررسی 58 حمله سایبری مشکوک کره شمالی هستند که از سال 2017 تا 2023 به ارزش تقریبی حدود 3 میلیارد دلار رخ داده است.

کارشناسان سازمان ملل در حال بررسی حملات سایبری ادعایی کره شمالی هستند که تخمین زده می شود میلیاردها دلار برای کشور تحت رهبری کیم جونگ اون به همراه داشته باشد.

این تحقیقات بر روی 58 رویداد مشکوک سایبری از جمله هک‌های رمزنگاری با مشخصات بالا که بین سال‌های 2017 تا 2023 رخ داده‌اند، تمرکز دارد که بنا بر گزارش‌ها با هدف تامین مالی توسعه سلاح‌ها انجام شده است.

بر اساس پنل سازمان ملل متحد، به نظر می رسد فراوانی حملات سایبری توسط گروه های هکر کره شمالی مرتبط با اداره کل شناسایی، آژانس اطلاعات خارجی اصلی این کشور، ادامه دارد.

زمان این تحقیقات همزمان با تشدید تنش ها در منطقه است. کیم جونگ اون همچنان به تهدیدات علیه کره جنوبی ادامه می دهد و تظاهرات تسلیحاتی را تشدید می کند.

در نتیجه، ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن تمرینات نظامی مشترک خود را تشدید کرده اند.

هیئت سازمان ملل همچنین بر تداوم فعالیت‌ها در سایت آزمایش هسته‌ای پونگی-ری کره شمالی تأکید کرد که نشان‌دهنده آمادگی‌های بالقوه برای هفتمین آزمایش هسته‌ای این کشور، اولین آزمایش از سال 2017 است.

طبق گزارش‌ها، طی دوره شش ماهه منتهی به ژانویه، جمهوری دموکراتیک خلق کره حداقل هفت موشک بالستیک، از جمله یک موشک بالستیک قاره‌پیما و احتمالاً یک موشک میان‌برد، علاوه بر پنج موشک بالستیک کوتاه‌برد پرتاب کرده است. .

علاوه بر این، کره شمالی با استقرار موفقیت آمیز یک ماهواره رصدی نظامی در مدار پس از دو تلاش ناموفق قبلی، به نقطه عطف مهمی دست یافت. قابل ذکر است که یک زیردریایی دیزلی به یک “زیردریایی حمله هسته ای تاکتیکی” مجهز شده است که توانایی های نظامی شمال را تقویت می کند.

تحقیقات این هیئت همچنین به گزارش‌های مربوط به تعداد زیادی از اتباع کره شمالی که در خارج از کشور کار می‌کنند، به‌ویژه در بخش‌های فناوری اطلاعات، رستوران‌ها، و ساخت‌وساز، و کسب درآمد بر خلاف تحریم‌های سازمان ملل، گسترش می‌یابد.

علاوه بر این، کره شمالی به دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی و شرکت در عملیات مالی غیرقانونی ادامه می‌دهد که نقض تحریم‌ها را به‌شمار می‌آورد.

در حالی که هدف تحریم‌های سازمان ملل برای هدف قرار دادن رژیم و نه مردم عادی کره شمالی است، این هیئت به پیامدهای ناخواسته بر موقعیت‌های انسانی و عملیات‌های کمک‌رسانی اذعان می‌کند، با این حال، نسبت دادن این اثرات صرفاً به تحریم‌ها در میان عوامل مختلف کمک‌کننده همچنان چالش‌برانگیز است.

سرکوب جنگ سایبری کره شمالی

در ماه دسامبر، کره جنوبی و ژاپن توافق کردند که اقدامات خود را برای مقابله با تهدیدات سایبری کره شمالی افزایش دهند.

این تصمیم پس از گردهمایی مشاوران امنیت ملی سه کشور در سئول، جایی که آنها در مورد استراتژی‌های سه جانبه جدید برای مبارزه با فعالیت‌های مجرمانه سایبری کره شمالی و شست‌وشوی وجوه غیرقانونی از طریق ارزهای رمزنگاری شده رایزنی کردند.

این تلاش مشترک پس از ادعاهایی که به بهره برداری کره شمالی از جنگ سایبری برای تأمین مالی تلاش های هسته ای و موشکی اش اشاره می کند، ظاهر می شود، همانطور که در گزارش اخیر سازمان ملل که جزئیات اتخاذ تاکتیک های پیچیده پیونگ یانگ برای تشدید سرقت ارزهای دیجیتال را شرح می دهد، مشخص شده است.

علاوه بر این، دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) تحت وزارت خزانه داری ایالات متحده اخیرا تحریم هایی را علیه میکسر ارزهای دیجیتال سندباد اعمال کرده است. OFAC مدعی است که نهادهای مجرم سایبری مانند Lazarus Group از این مخلوط کننده برای شستن وجوه سرقت شده استفاده کرده اند.

سندباد به دنبال اقدامات تنبیهی مشابهی که علیه Blender و Tornado Cash انجام شده است، اکنون به صفوف میکسرهای ارزهای دیجیتال تحت تحریم OFAC می پیوندد.

قابل ذکر است، نهادهای هکری که مسئول این حملات هستند، تحت نظارت نهاد اطلاعاتی خارجی اصلی کره شمالی فعالیت می کنند.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا