اخبار رمز ارز

زنجیره C بهمن به مدت بیش از 4 ساعت توسط رگبار کتیبه مسدود شد

زمانی که توسعه‌دهندگان برای اجرای اصلاحات حرکت کردند، Avalanche در ۲۳ فوریه به مدت حداقل چهار ساعت از کار افتادگی شبکه اولیه را تجربه کرد.

کوین سکنیقی، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه آوا، در X توضیح داد که به دلیل وجود اشکالی با کتیبه‌های جدید راه‌اندازی شده در شبکه لایه 1، نهایی‌سازی بلاک در زنجیره C Avalanche متوقف شد.

Avalanche با استفاده از یک زیرساخت سه زنجیره ای که به زنجیره C، X-chain و P-chain تقسیم می شود، عمل می کند. C-chain جایی است که سازندگان قراردادهای هوشمند را مستقر می کنند و این را به لایه پایه فعالیت defi تبدیل می کند.

X-chain به انتقال دارایی ها و تسهیل مبادلات ارزهای دیجیتال اختصاص داده شده است، در حالی که زنجیره P پلتفرم اعتبارسنجی است که با قرار دادن AVAX، توکن اصلی شبکه، بر ایمن سازی بهمن متمرکز شده است.

سکنیقی خاطرنشان کرد که حجم بسیار زیاد کدهای ارسالی در بهمن احتمالاً باعث شده تا اشکال کتیبه‌ها بدون توجه از بین برود تا زمانی که به شبکه اصلی برسد. داده‌های Avascan نشان می‌دهد که این مشکل در زمان چاپ حل نشده است، اگرچه توسعه‌دهندگان گزارش‌ها در حال رسیدگی به این مشکل بودند.

بدیهی است که این یک اشکال باطنی از برخی موارد لبه است که باید به سرعت رسیدگی شود. احتمالاً برخی از مشکلات مربوط به مدیریت ممپول با کتیبه هایی که به برخی از لبه های تست نشده برخورد کرده است.

کوین سکنیقی، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه آوا

بهمن
زنجیره C AVAX متوقف شد | منبع: Avascan

در میان زنجیره متوقف شده، AVAX بیش از 3 درصد کاهش یافت و حدود 36 دلار به ازای هر CoinMarketCap معامله شد، اما کاهش قیمت آن ممکن است به زمان از کار افتادن زنجیره C ارتباطی نداشته باشد. سایر آلت‌کوین‌های بزرگ نیز در آن روز ثابت معامله شدند، در حالی که ارزش کل بازار کریپتو پس از صعود به 2.1 تریلیون دلار در چند روز گذشته، افت خفیفی را تجربه کرد.

از زمانی که این توسعه در شبکه بیت‌کوین در سال گذشته ظاهر شد، کتیبه‌هایی که سرعت بلاک‌چین‌ها را کند می‌کنند، گاهی اوقات رخ می‌دهند. در ابتدا، توسعه‌دهندگان از این روش برای جاسازی داده‌ها بر روی کوچک‌ترین واحد بیت‌کوین، یک ساتوشی یا SAT استفاده کردند، که اشاره‌ای به خالق مستعار بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو بود. از آن زمان، کتیبه ها به شبکه های آلتکوین مانند Avalanche، Arbitrum، Solana و zkSync گسترش یافته است.

برخی از توسعه دهندگان اصلی بیت کوین با این ایده مخالف هستند و آن را به عنوان یک باگ و تهدیدی برای بزرگترین بلاک چین ارز دیجیتال با ارزش بیش از 1 تریلیون دلار برچسب گذاری می کنند. با این وجود، شرکت کنندگان بیش از 225 میلیون دلار را برای استقرار بیش از 60 میلیون کتیبه در زنجیره، براساس داشبورد Dune Analytics هزینه کرده اند.

مسدود شدن زنجیره C بهمن برای 4+ ساعت توسط رگبار کتیبه - 1
داده های کتیبه ها | منبع: Dune Analytics


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا