اخبار رمز ارز

رسوایی OneCoin منجر به آزادی کنستانتین ایگناتوف شد و از کلاهبرداری 4.4 میلیارد دلاری ابراز پشیمانی کرد.

کنستانتین ایگناتوف پس از گذراندن 34 ماه حبس به دلیل مشارکت در کلاهبرداری ارزهای دیجیتال OneCoin، طرحی که به طور تقلبی 4.4 میلیارد دلار از سرمایه گذاران دریافت کرد، آزاد شد.

این آزادی به دنبال تصمیم دادگاه توسط قاضی ادگاردو راموس، که حکم “زمان گذراندن” را در 5 مارس اعمال کرد. این حکم نشان می دهد که مدت بازداشت ایگناتوف قبل از صدور حکم، مجازات کافی تلقی می شد. ایگناتوف در این جلسه به اشتباهات خود اعتراف کرد و از اقدامات خود و دردهای ناشی از این مدت ابراز پشیمانی کرد.

من فقط می توانم خودم را سرزنش کنم […] هنوز مشکل دارم که در آینه به چشمانم نگاه کنم. پنج سال گذشته دوره بسیار دردناکی در زندگی من بود، اما برای درس هایی که آموختم خوشحالم.»

پس از ناپدید شدن خواهرش روجا ایگناتوا، معروف به “کریپتوکوئین” در سال 2017، ایگناتوف در سازمان OneCoin به شهرت رسید. او در سال 2019 به اتهامات پولشویی و کلاهبرداری اعتراف کرد و در پیگرد قانونی وکیلی که در 400 میلیون دلار پولشویی از این طرح با شهادت علیه او نقش داشت، نقش داشت.

تمایل ایگناتوف برای همکاری با دادستان های ایالات متحده نقش مهمی در تخفیف مجازات او داشت. در طول رسیدگی، قاضی راموس از عملیات OneCoin به عنوان “یک کلاهبرداری عظیم با صدها هزار قربانی” یاد کرد، اما کمک ایگناتوف در محاکمه علیه اسکات را به عنوان یک عامل کاهش دهنده تصدیق کرد.

ایگناتوف شهادت داد که منجر به محکومیت مارک اسکات شد که نقش مهمی در کلاهبرداری OneCoin با پولشویی داشت. اسکات متعاقباً در ژانویه 2024 به 10 سال زندان محکوم شد. دادگاه همچنین مقرر کرد که ایگناتوف که اکنون تحت دو سال نظارت دادگاه است، 118000 دلار به دست آمده از دوران تصدی خود در OneCoin را از دست بدهد.

پیامدهای کلاهبرداری OneCoin مدتی است که با اقدامات قانونی مداوم علیه افرادی که در این طرح دخیل هستند، ادامه یافته است. کارل سباستین گرین وود، یکی از بنیانگذاران OneCoin، با عواقب قانونی قابل توجهی برای مشارکت خود مواجه شده است. گرینوود اخیرا به دلیل نقش داشتن در کلاهبرداری و فعالیت های پولشویی مرتبط با کلاهبرداری به 20 سال زندان محکوم شد.

علاوه بر این، پرونده ایرینا دیلکینسکا، رئیس سابق بخش حقوقی OneCoin، شبکه گسترده افراد درگیر در تسهیل کلاهبرداری را برجسته می کند. دیلکینسکا به اتهامات کلاهبرداری و پولشویی اعتراف کرده و به انتقال وجوه به حساب های خارج از کشور فراتر از وظایف رسمی خود اعتراف کرده است. او با احتمال 10 سال زندان مواجه است و قرار است حکم او در 14 فوریه تعیین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا