اخبار رمز ارز

ربات پرداخت های تلگرام پرداخت با ارز دیجیتال Toncoin را می پذیرد

پاول دوروف، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل تلگرام، درباره فناوری شبکه باز تلگرام (TON) ابراز هیجان کرده است .پس از اینکه تلگرام رسما این پروژه را در سال گذشته کنار گذاشت، این پروژه مجدد  در حال توسعه است.

“من مفتخرم که فناوری ما زنده و در حال تکامل است. زمانی که صحبت از مقیاس‌پذیری و سرعت به میان می‌آید، TON هنوز سال‌ها از هر چیز دیگری در حوزه بلاک چین جلوتر است.”

او اشاره کرد که این پروژه از TON به Toncoin تغییر نام داد. برخلاف TON اصلی، پروژه جدید مستقل از تلگرام است.

اظهارات دوروف در حالی مطرح شد که Donate، یک سرویس پرداخت تایید شده توسط تلگرام، آماده می‌شود تا کمک‌های مالی را در تلگرام با استفاده از ارز دیجیتال Toncoin فعال کند.

TON روز پنجشنبه شراکت خود را با Donate اعلام کرد و گفت که کاربران به زودی می توانند کمک های مالی خود را انجام دهند و هزینه اشتراک خود را در Toncoin پرداخت کنند. در عین حال، مدیران کانال می توانند درآمد خود را از طریق ارز دیجیتال جمع آوری کنند. سرویس اشتراک ها قبلاً این خبر را روز دوشنبه اعلام کرده بود.

TON یک بلاک چین است که توسط برادران نیکولای و پاول دوروف در سال 2017 ایجاد شد، اما این دو و تلگرام در سال 2020 پس از یک نبرد طولانی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از پروژه کنار رفتند. SECبه طور خاص در پرونده ای پیروز شد که در آن تلگرام را به نقض قوانین اوراق بهادار ایالات متحده با ارائه 1.7 میلیارد دلار کوین اولیه در سال 2018 متهم کرد.

علیرغم اینکه تلگرام به طور رسمی این پروژه را بیش از یک سال پیش خاتمه داد، ایده TON کنار گذاشته نشده است، زیرا پروژه منبع باز اصلی باعث ایجاد تعدادی spinoff  مستقل شده است.

در زمان نگارش این مقاله، جامعه روسیه TON تقریباً 160000 مشترک در کانال رسمی تلگرام خود دارد، در حالی که جامعه جهانی Toncoin حدود 50000 دنبال کننده دارد.

طبق داده‌های CoinGecko، در میان آخرین اخبار، قیمت Toncoin رشد قابل‌توجهی داشته است، در 24 ساعت گذشته بیش از 23 درصد افزایش یافته و در زمان نوشتن این مقاله با 2.93 دلار معامله می‌شود. بالاترین قیمت این توکن 4.5 دلار بود که در 12 نوامبر ثبت شد. این توکن در برخی از بزرگترین صرافی های رمزنگاری جهان از جمله OKEx، FTX و Exmo فهرست شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا