اخبار رمز ارز

در بحبوحه پذیرش رو به رشد بلاک چین، متخصصان بانکداری به سمت بخش کریپتو می روند

[ad_1]

آخرین مطالعه انجام شده توسط Bitget نشان داد که یک سوم از افراد جویای کار ارزهای دیجیتال قبلاً در صنعت بانکداری و مالی سنتی موقعیت داشتند.

این مطالعه نشان می‌دهد که 33 درصد از افرادی که برای نقش در صرافی ارز دیجیتال درخواست می‌کردند، قبلاً بخشی از بخش بانکی بودند. متقاضیان در درجه اول به سمت هایی مانند مدیر KYC، همکار انطباق، همکار ارشد سازگاری و تحلیلگر AML علاقه مند هستند.

در چند سال گذشته، با هجوم متخصصان بانکی که به سمت ارزهای رمزنگاری شده روی آورده اند، شاهد تغییر قابل توجهی بوده ایم. به طور خاص، افزایش 113 درصدی در سال 2022 و افزایش 143 درصدی در سال 2023 در تعداد درخواست های شغلی از سوی افراد با سابقه بانکی وجود داشت.

این روند با ادغام فزاینده فناوری بلاک چین در موسسات مالی اصلی همسو است. بازیگران برجسته در صنعت بانکداری، از جمله HSBC، JPMorgan Chase، و Citi Group، به طور فعال در حال کاوش و اتخاذ فناوری های غیرمتمرکز بوده اند. پیش بینی می شود که تأثیر فناوری بلاک چین بر بانکداری خرده فروشی قابل توجه باشد و پیش بینی ها ارزش بازار آن را تا سال 2031 40.4 میلیارد دلار برآورد می کند.

متخصصان بانکداری در بحبوحه پذیرش بلاک چین در حال رشد به سمت بخش کریپتو می روند - 1
منبع: Bitget

با توجه به روند بازار کار، بریتانیا شاهد افزایش 46 درصدی فرصت‌های شغلی مرتبط با فناوری در سال 2020 بود که یک سوم کل آگهی‌های شغلی را تشکیل می‌داد. گلدمن ساکس که 30 درصد از نیروی کار را مهندسین نرم افزار تشکیل می دهد، نمونه ای از آن است. علیرغم مشکلاتی مانند بحران FTX در سال 2022 که منجر به از دست دادن بیش از 2000 شغل در بخش ارزهای دیجیتال شد، شرکت هایی مانند Coinbase و Amber Group به طور فعال در حال استخدام هستند و به ترتیب 197 و 250 کارمند جدید جذب کرده اند.

در بحبوحه پذیرش رو به رشد بلاک چین، متخصصان بانکداری به سمت بخش کریپتو می روند - 2
منبع: Bitget

این گزارش همچنین بر نابرابری در غرامت بین بخش‌های بانکی و ارزهای دیجیتال تاکید می‌کند. بانک‌های سنتی دستمزدهای کلی را کاهش داده‌اند که تا حدی تحت تأثیر ترتیبات کار از راه دور و تلاش‌های دیجیتالی‌سازی قرار گرفته است. در مقابل، صنعت کریپتوکارنسی حقوق های بسیار بالاتری را به خصوص برای موقعیت های دور ارائه می دهد.

در سال 2022، 36 درصد از آگهی‌های شغلی مرتبط با بلاک چین مربوط به نقش‌های راه دور بودند که میانگین جهانی 16 درصدی را دو برابر کرد. به عنوان مثال، به مهندسان جوان در استارت‌آپ‌های ارزهای دیجیتال در لندن، حقوق اولیه حدود 125000 دلار پیشنهاد می‌شود، با مشوق‌هایی که به طور قابل‌توجهی بالاتر از 87810 دلاری که بانک‌های سرمایه‌گذاری برای نقش‌های مشابه ارائه می‌دهند.

ما را در Google News دنبال کنید

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا