اخبار رمز ارز

دادگاه ایالات متحده پیشنهاد بانک Custodia برای حساب اصلی فدرال رزرو را رد کرد

دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه وایومینگ درخواست بانک کاستودیا برای ایجاد حساب اصلی فدرال رزرو را رد کرد.

Custodia Bank، متخصص در دارایی های دیجیتال، از سال 2020 به دنبال یک حساب اصلی از فدرال رزرو است. این حساب که اغلب به عنوان “حساب بانکی برای بانک ها” توصیف می شود، برای دسترسی به سیستم های پرداخت فدرال رزرو بسیار مهم است.

این بانک مستقر در وایومینگ استدلال کرده بود که بدون داشتن یک حساب اصلی، به‌ویژه در ارائه خدمات نگهبانی برای دارایی‌های رمزنگاری شده در مقایسه با موسسات بانکی سنتی، با ضرر قابل توجهی روبرو خواهد بود.

این سازمان ادعا کرد که چنین عقب‌نشینی، آن را به وضعیت «شهروند درجه دو»، وابسته به موسسات مالی واسطه، تنزل می‌دهد. همچنین گفت که این وابستگی استقلال عملیاتی و کارایی آن را تضعیف می کند.

فدرال رزرو در ژانویه 2023 درخواست را رد کرد و دلیل آن نگرانی در مورد دخالت Custodia در بخش ارزهای دیجیتال بود که آن را با الزامات نظارتی ناسازگار می دانست.

پس از سقوط درجه سلسیوس در سال 2022، رگولاتورها به ویژه نسبت به بخش ارزهای دیجیتال نزولی رشد کردند. Luna و TerraUSD سقوط می کنند. و FTX ورشکست شدند (BlockFi نیز ورشکست شد).

کوستودیا سپس از فدرال رزرو شکایت کرد و ادعا کرد که قانون رویه‌های اداری (APA) را نقض کرده است، و به دنبال حکمی بود که بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی (FRBKC) را مجبور به اعطای حساب اصلی کرد.

حکم 29 مارس که توسط قاضی ارشد اسکات اسکاودال صادر شد، در کنار فدرال رزرو قرار گرفت و ادعای کاستودیا مبنی بر اینکه از رویه های اداری مناسب پیروی نکرده بود، رد کرد. قاضی Skavdahl همچنین اظهار داشت که FRBKC دارای اختیار قانونی برای رد درخواست Custodia است.

این حکم به ادعای کاستودیا مبنی بر اینکه به عنوان یک بانک رسمی رسمی، طبق قوانین فدرال، حق داشتن یک حساب اصلی را دارد، پرداخته است. قاضی با این استدلال مخالفت کرد و تأکید کرد که اعطای حساب های اصلی صرفاً بر اساس قوانین اجاره ایالتی می تواند منجر به خلأهای نظارتی و خطرات بالقوه برای سیستم مالی گسترده تر شود.

این رد چالش های گسترده تری را نشان می دهد که موسسات مالی مبتنی بر بلاک چین مانند Custodia، که یکی از موسسات سپرده گذاری با هدف ویژه (SPDI) پیشگام وایومینگ است، با آن مواجه هستند. این شرکت برای ارائه خدمات بانکی به مشاغل ارز دیجیتال که قادر به دسترسی به روابط بانکی سنتی نیستند، تأسیس شد.

این حکم در برابر پس‌زمینه تلاش‌های قانونی در وایومینگ برای رسیدگی به چالش‌های پیش روی کسب‌وکارهای مبتنی بر بلاک چین صادر می‌شود. در اوایل ماه مارس، ایالت لایحه ارز دیجیتال مهمی را تصویب کرد تا سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) را تحت قوانین موجود قرار دهد.

علاوه بر این، وایومینگ قوانینی را برای محافظت از حقوق بیت کوین (BTC) و سایر دارندگان دارایی دیجیتال با ممنوع کردن افشای اجباری کلیدهای خصوصی برای نهادهای غیرمجاز تصویب کرد.

«به چالش کشیدن تاکتیک‌های قدرتمند فدرال رزرو همیشه یک نبرد دشوار بوده است، اما بانک کاستودیا به دیدگاه ما برای ایجاد یک بانک امن و مجهز به فناوری متعهد است. ناتان میلر، سخنگوی بانک کاستودیا به کریپتوفارسگفت: ما در حال بررسی تصمیم دادگاه و همه گزینه های خود از جمله تجدید نظر هستیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا