اخبار رمز ارز

حباب های اتریوم به دلیل کتیبه ها به حد مجاز کاهش یافتند

شبکه اتریوم با افزایش تقاضای تراکنش‌های لکه‌ای تحت فشار قرار می‌گیرد و به دلیل محبوبیت کتیبه‌ها، ظرفیت را به حداکثر می‌رساند.

Blobs قابلیتی است که پس از ارتقای Dencun شبکه اتریوم در اوایل ماه جاری معرفی شد.

این ارتقا که با هدف کاهش هزینه تراکنش های لایه 2 با جایگزینی روش سنتی “calldata” با تراکنش های blob انجام می شود، آشکارا در هدف خود موفق بوده است. با فعال کردن راه حل های لایه 2 مانند Arbitrum، Optimism، Base و Linea برای استفاده از blobs برای ارسال تراکنش ها، تراکنش ها را برای کاربران نهایی ارزان تر کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «نرخ تراکنش‌های حباب در اتریوم افزایش یافته و از ظرفیت تعیین‌شده شبکه فراتر رفته است» که نشان‌دهنده تأثیر فوری ارتقای Dencun است. افزودن کتیبه بر روی حباب ها با الهام از بیت کوین Ordinals به کاربران اجازه می دهد تا مصنوعات منحصر به فرد قابل تعویض و غیر قابل تعویض را در این تراکنش ها جاسازی کنند.

این تابع بعد جدیدی از ابزار مفید را برای حباب ها معرفی کرده است، حتی اگر آنها زودگذر باشند و پس از 18 روز از شبکه حذف شوند. با این حال، گره های بایگانی کامل می توانند این داده ها را به طور نامحدود حفظ کنند.

تجزیه و تحلیل اخیر Dune Analytics روند قابل توجهی را نشان می دهد: 40٪ از تراکنش های حباب اکنون به کتیبه ها مربوط می شود. این مطالعه نرخ استفاده قابل توجهی را نشان می‌دهد که بیشترین استفاده را در میان راه‌حل‌های مختلف اتریوم (ETH) L2 نشان می‌دهد.

در حال حاضر، شبکه با یک بحث لکه‌ای مواجه است که حباب‌ها در a استفاده 100% نرخ. این وضعیت با وجود عقب ماندگی قابل توجهی در mempool، که در آن 160 حباب در انتظار پردازش هستند، تشدید می شود. با توجه به ظرفیت فعلی اتریوم برای گنجاندن تنها تا شش حباب در هر بلوک، بک لاگ تقریباً 40 برابر بیشتر از آن چیزی است که شبکه می تواند در یک بلوک قرار دهد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا