اخبار رمز ارز

جنسیس پس از فروش 36 میلیون سهام GBTC، 2.1 میلیارد دلار بیت کوین می خرد

طبق گزارش‌ها، شرکت جنسیس وام‌دهنده کریپتو مشکل دار پس از فروختن تقریباً 36 میلیون سهم از Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) به ارزش 2.1 میلیارد دلار بیت کوین (BTC) خریداری کرده است.

طبق گزارش قانون بلومبرگ با استناد به اسناد دادگاه که در 5 آوریل ارائه شد، جنسیس 36 میلیون از سهام GBTC خود را فروخت و از درآمد حاصل از آن برای خرید 32041 بیت کوین استفاده کرد که امیدوار است از آن برای بازپرداخت طلبکاران استفاده کند.

دادگاه ورشکستگی نیویورک تصمیم به فروش سهام GBTC را در 14 فوریه به همراه سهام تراست های Grayscale Ethereum (ETH) صادر کرد. جنسیس در ابتدا زمانی که ارزش سهام GBTC نزدیک به 1.4 میلیارد دلار بود، به دنبال مجوز بود.

به همین ترتیب، ارزش سهام آن در Grayscale Ethereum Trust 165 میلیون دلار و سهام Grayscale Ethereum Classic Trust به ارزش 38 میلیون دلار رسید.

این ارزش گذاری ها با افزایش اخیر قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی تغییر کرده است. با قیمت فعلی بیت کوین حدود 68000 دلار، سکه های خریداری شده تنها با درآمد حاصل از سهام GBTC اکنون نزدیک به 2.2 میلیارد دلار ارزش دارند.

وام دهنده ارز دیجیتال ورشکسته قصد دارد این سکه ها را بین طلبکاران Gemini Earn خود به عنوان بخشی از استراتژی بازپرداخت خود توزیع کند. این پیشرفت به دنبال استدلال‌های گروه ارز دیجیتال (DCG)، شرکت مادر جنسیس، در مورد طرح بازپرداخت پیشنهادی است که ادعا می‌کند DCG به وام دهندگان اضافه پرداخت خواهد کرد.

واکنش جامعه کریپتو به این حرکت متفاوت بوده است. در حالی که صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس اطمینان داد که فروش به احتمال زیاد در اکوسیستم کریپتو بدون اختلالات عمده بازار باقی خواهد ماند، نگرانی‌ها در مورد تأثیر بالقوه بر GBTC و صنعت گسترده‌تر کریپتو وجود دارد.

مشکلات مالی جنسیس ناشی از عواقب ورشکستگی FTX در اواخر سال 2022 است که عملیات وام دهی آن را مختل کرد و آن را برای بازپرداخت سپرده های قفل شده قابل توجهی تحت فشار قرار داد. جنسیس را به بررسی گزینه‌های مختلف، از جمله استخدام بانک سرمایه‌گذاری Moelis & Co، و اعلام کاهش 30 درصدی نیروی کار سوق داد.

پرونده ورشکستگی جنسیس را تحت تأثیر قرار داد و سؤالاتی را در مورد ثبات بیت کوین تراست Grayscale ایجاد کرد. ناظران بازار به ویژه نسبت به انحلال بالقوه بیش از 600000 بیت کوین مرتبط با ورشکستگی جنسیس محتاط بودند.

در میان این چالش‌ها، وام‌دهنده کریپتو اخیراً با لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، بر سر اتهامات مربوط به برنامه Earn خود، به حل و فصل شکایت پرداخت. این تسویه با هدف بازگرداندن دارایی ها به مشتریان قبلی Earn و سایر طلبکاران جنسیس، در انتظار تایید قاضی ورشکستگی است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا