اخبار رمز ارز

بیت کوین در سال 2024 به 150 هزار دلار می رسد

توماس جی. لی، یکی از بنیانگذاران Fundstrat، به دلیل تقاضا، پویایی عرضه و ETF های لحظه ای، قیمت بیت کوین را در سال 2024 به 150000 دلار پیش بینی کرد.

در طی یک مصاحبه با CNBC، لی اظهار داشت که بیت کوین (BTC) می تواند قیمت فعلی بازار خود را در سال جاری سه برابر کند. BTC در 21 فوریه حدود 51000 دلار به ازای هر CoinMarketCap مبادله کرد. در صورت اثبات صحت ادعای لی، بیت کوین نیز ممکن است از بالاترین قیمت خود یعنی 69000 دلار دو برابر شود.

لی یک کهنه کار مالی است که قبلاً در بزرگترین بانک آمریکا، جی پی مورگان چیس، و سالومون اسمیت بارنی، غول بزرگ بانکداری سرمایه گذاری، نقش آفرینی کرده است. او از سال 1998 در میان برترین سرمایه گذاران نهادی سالانه رتبه بندی شده است و دارای 25 سال تخصص در تحقیقات سهام است.

نصف شدن بیت کوین، تقاضای ETF را برای افزایش قیمت مشخص کنید

به گفته یکی از اعضای مؤسس Fundstrat، بیت کوین یک «پول سالم» است، به عنوان یک ذخیره ارزش عمل می کند و مسلماً یکی از بهترین چارچوب های تکنولوژیک ضد کلاهبرداری در این سیاره را دارد. لی خاطرنشان کرد که از ابتدای ژانویه 2009 تاکنون حتی یک مورد تقلبی در بلاک چین BTC وجود نداشته است.

بیت کوین نیز به دنبال ورود ETF های بیت کوین در معرض افزایش تقاضا است. این طبقه دارایی در کمتر از دو ماه معامله نزدیک به 15 میلیارد دلار در AUM و 5 میلیارد دلار در جریان خالص انباشته جمع آوری کرده است.

لی گفت نصف شدن بیت کوین کاتالیزور دیگری برای رشد قیمت است. رویداد نصف کردن، پاداش استخراج بیت کوین را هر چهار سال تا 50 درصد کاهش می دهد و کمبود را حفظ می کند و با تورم مقابله می کند. همچنین به این معنی است که توکن های جدید بیت کوین کمتری پس از هاوینگ وارد گردش می شوند. به طور گسترده ای انتظار می رود که نصف شدن تا ماه آوریل انجام شود.

لی فاند استرات معتقد است که این دو عامل تا پایان سال منجر به افزایش قیمت بیت کوین خواهند شد. ارز دیجیتال پیشرو پس از جهش بیش از 150 درصدی در سال گذشته، در حال حاضر 20 درصد رشد داشته است، به ازای هر TradingView. علی چارتز، تحلیلگر کریپتو نیز گفت که نهنگ ها علیرغم نوسانات و کسب سود، به طور پیوسته سکه جمع می کنند.

آنها شروع به خرید بیت کوین حدود 29000 دلار کردند و زمانی که قیمت از 46000 دلار گذشت، خرید خود را تسریع کردند. این اقدام جمعی حاکی از اعتماد به پتانسیل بازار برای دستاوردهای بیشتر با وجود اصلاحات کوتاه مدت جزئی در طول مسیر است.

نمودارهای علی در X

بیت کوین
روند خرید نهنگ BTC | منبع: علی چارت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا