اخبار رمز ارز

بیت کوین با افزایش بیش از 50 درصدی حجم معاملات روزانه به 53 هزار دلار رسید

ارزش بیت کوین به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسید و از مرز 53000 دلار گذشت.

ارز دیجیتال پیشرو رشدی تا 3.3 درصد را تجربه کرد و به 53,456 دلار رسید، قیمتی که از دسامبر 2021 مشاهده نشده است. طبق CoinMarketCap، حجم معاملات BTC امروز بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

این افزایش در پی گزارش‌هایی رخ داد که MicroStrategy، تحت رهبری مایکل سیلر، سبد بیت کوین خود را با خرید 3000 واحد دیگر با هزینه کل 155.4 میلیون دلار گسترش داد. مجموع سرمایه گذاری بیت کوین MicroStrategy اکنون نزدیک به 10 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. میانگین قیمت خرید 51813 دلار به ازای هر بیت کوین بود و میانگین کل قیمت خرید دارایی آنها 31544 دلار بود.

قیمت بیت کوین
عملکرد روزانه بازار بیت کوین | منبع: CoinMarketCap

در آخر هفته اخیر، تحلیلگران اشاره کردند که بیت کوین ممکن است وارد فاز سوم الگویی شود که از لحاظ تاریخی پیش از افزایش قیمت قابل توجه است. اشاره شده است که قیمت بیت کوین معمولاً در دوره های افزایش نقدینگی جهانی سود می برد – مبالغ هنگفتی از پول که در اکوسیستم مالی جهانی در گردش است.

با وجود رکود فعلی در نقدینگی جهانی، قیمت بیت کوین در حال افزایش است و تحلیلگران را به این حدس می‌رساند که در صورت بازگشت سطح نقدینگی جهانی، ارزش آن فراتر از حد انتظار می‌رود.

با این رالی اخیر، بیت کوین در ماه فوریه نزدیک به 30 درصد افزایش یافت. با توجه به احساسات مثبت در بازار گسترده تر، با نزدیک شدن به نصف شدن ماه آوریل، روند صعودی بیت کوین ممکن است وارد مرحله جدیدی شود. شاخص ترس و طمع بیت کوین اکنون به عدد 72 (طمع) رسیده است که از ابتدای سال جاری به 20 امتیاز رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا