اخبار رمز ارز

بیت کوین کش پس از دومین نصف شدن 10 درصد جهش کرد

یکی از محبوب‌ترین فورک‌های بیت‌کوین تقریباً دو هفته قبل از تغییر چهارساله بیت‌کوین که برای اواخر این ماه برنامه‌ریزی شده بود، نصف شد.

بیت کوین کش (BCH) پس از نصف شدن خود در روز جاری، طی 24 ساعت 10 درصد افزایش قیمت داشت و یکی از برندگان برتر در میان ارزهای رمزنگاری شده با آرامش بازارها بود. پس از این رویداد، BCH تا 660 دلار به ازای هر CoinMarketCap صعود کرد. علیرغم افزایش قیمت، BCH 84 درصد کمتر از 4,355 دلار بالاترین قیمت خود که شش سال پیش در سال 2017 به آن رسیده بود معامله شد.

مانند نصف شدن بیت کوین (BTC)، پاداش استخراج BCH تا 50 درصد کاهش یافت و سقف توکن های جدید وارد شده به گردش را سفت کرد. پاداش بلاک جدید فورک BTC اکنون تا سال 2028 روی 3.125 BCH ثابت شده است.

بیت کوین کش پس از نصف شدن دوم 10 درصد جهش کرد - 1
نمودار BCH | منبع: CoinMarketCap

کارشناس: اقدام قیمت بیت کوین پس از نصف شدن ممکن است این بار متفاوت باشد

ابزارهای نظارت بر زنجیره به 20 آوریل به عنوان روز نصف شدن بیت کوین در میان تقاضای نهادی و خرده فروشی که زیربنای ETF های بیت کوین نقطه ای است که در ژانویه تصویب شد، اشاره می کنند. از لحاظ تاریخی، نوسانات قبل از نصف شدن، بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار داده است.

این دارایی تا حدی این الگو را حفظ کرد و در اوایل ماه گذشته تا 14 درصد در عرض 24 ساعت کاهش یافت. بیت کوین قبل از نصف شدن در سال 2020 20 درصد و در سال 2016 بیش از 38 درصد کاهش یافت.

کوری ویلتون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Mirai Labs، معتقد است که بازار ممکن است نتایج متفاوتی را پس از نصف شدن در مقایسه با چرخه های قبلی ثبت کند.

در حالی که قبلاً در ماه‌های منتهی به نصف شدن نوسان وجود داشته است، من گمان می‌کنم که شاهد نوسانات پس از نصف شدن باشیم زیرا سرمایه‌گذاران نهادی متوجه می‌شوند که نصف شدن چیست و اثرات بلندمدت آن چیست. خرده‌فروشی کریپتو به سرعت واکنش نشان می‌دهد، اما ما دیده‌ایم که صندوق‌های سازمانی از سرعت یکسانی برخوردار نیستند و این می‌تواند به راحتی نتیجه «معمولی» ما را مختل کند.

کوری ویلتون، مؤسس و مدیر عامل شرکت Mirai Labs

بیت کوین
نمودار بیت کوین | منبع: TradingView

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا