اخبار رمز ارز

برخورد با اپلیکیشن دوستیابی منجر به کلاهبرداری عاشقانه 450000 دلاری ارز دیجیتال شد

شریا داتا، یک متخصص فناوری از فیلادلفیا، از طریق یک کلاهبرداری عاشقانه ارز دیجیتال معروف به “قصاب خوک”، نزدیک به 450000 دلار کلاهبرداری کرد.

یک کلاهبرداری جدید شامل کلاهبردارانی که وانمود می‌کنند علاقه‌ای عاشقانه برای فریب قربانیان برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دارند، در حال افزایش است.

آخرین کلاهبرداری زنی از فیلادلفیا را هدف قرار داد که با مردی به نام “Ancel” در برنامه دوستیابی Hinge همسان شد. آنسل با ادعای اینکه یک تاجر شراب فرانسوی است، مکالمه آنها را به واتس اپ منتقل کرد و در آنجا سلفی و پیام رد و بدل کردند.

انسل داتا را متقاعد کرد تا در یک برنامه تجارت رمزنگاری تقلبی سرمایه‌گذاری کند، که باعث شد پس‌اندازش را تخلیه کند، وام بگیرد و صندوق بازنشستگی‌اش را نقد کند، با این باور که سرمایه‌گذاری‌اش بیش از دو برابر شده است.

با این حال، هنگام تلاش برای برداشت وجوه خود، با درخواست هایی برای پرداخت مالیات شخصی مواجه شد و شک او را افزایش داد. تحقیقات بیشتر توسط برادر داتا نشان داد که عکس‌های Ancel مربوط به یک اینفلوئنسر آلمانی تناسب اندام است که این کلاهبرداری را افشا می‌کند.

این حادثه باعث شد تا داتا از نظر عاطفی ویران شود و از علائم PTSD و از دست دادن امنیت مالی خود رنج ببرد. کلاهبرداری های عاشقانه ارزهای دیجیتال مانند Datta افزایش یافته است، به طوری که مرکز شکایات جرایم اینترنتی FBI بیش از 40000 مورد و زیان بیش از 3.5 میلیارد دلار را در سال 2023 گزارش کرده است. این کلاهبرداری ها اغلب شامل تاکتیک های پیچیده، از جمله استفاده از ویدئوهای جعلی عمیق و ایجاد پروفایل های چالش برانگیز توسط هوش مصنوعی است. برای شناسایی قربانیان و برای مقامات برای مبارزه با.

سازمان‌های مجری قانون و پلتفرم‌های دوستیابی برای رسیدگی به افزایش چنین کلاهبرداری‌هایی تلاش می‌کنند و قربانیان اغلب به دلیل شرم، تجربیات خود را گزارش نمی‌کنند. این کلاهبرداری ها با سازمان های جنایی فراملی مرتبط است که از افراد قاچاق شده برای اجرای این طرح ها سوء استفاده می کنند و وجوه دزدیده شده را به خارج از کشور منتقل می کنند.

حادثه دیگری که توسط Crypto.news گزارش شده مربوط به مردی از مینه سوتا بود که از طریق یک کلاهبرداری که در لینکدین شروع شد، فریب خورد. او به این باور رسیده بود که سرمایه‌گذاری پرسودی در ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد که ناشی از علاقه‌های عاشقانه ساختگی است.

آمارها روند نگران کننده ای را در شیوع کلاهبرداری های عاشقانه نشان می دهد. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) گزارش می دهد که ده ها هزار نفر تحت تأثیر قرار گرفته اند و سالانه میلیاردها دلار ضرر می کنند. به ویژه نگران کننده آسیب پذیری سالمندان است که متحمل خسارات قابل توجهی می شوند. FTC خاطرنشان می کند که میانگین ضرر سالمندان به طور قابل توجهی بیشتر از سایر گروه های سنی است، که نشان می دهد این کلاهبرداری ها نه تنها گسترده هستند، بلکه برای افراد مسن تر نیز ویران کننده هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا