اخبار رمز ارز

بانک فدرال رزرو آتلانتا به هنگام پذیرش رمزارز در بانکداری احتیاط می کند

بانک فدرال رزرو آتلانتا، از طریق شورای حکام خود، اخیراً موضع خود را در مورد ادغام کریپتو و نوآوری های مالی در بخش بانکداری، با تأکید بر تمرکز دوگانه بر پایبندی به مقررات و پیشرفت های فناوری، تشریح کرده است.

بیانیه 26 فوریه هیئت مدیره بانک فدرال رزرو آتلانتا برخی از فرصت ها و چالش های پذیرش CBDC ها را برجسته می کند.

مایکل اس. گیبسون، مدیر نظارت و مقررات در بانک فدرال رزرو آتلانتا، موضع پیشگیرانه این موسسه را در رسیدگی به چالش ها و فرصت های ارائه شده توسط ارزهای دیجیتال، از جمله ارزهای دیجیتال و سایر فناوری های نوآورانه مالی، بیان کرد.

این شامل مشارکت فعال بانک فدرال رزرو آتلانتا در بحث‌های پیرامون توسعه و پیاده‌سازی بالقوه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) می‌شود که بازتابی از باز بودن آن برای نوآوری دیجیتال در حوزه پولی است.

این بانک در رویکرد خود بر تأثیر قابل توجه تقاضای مصرف کنندگان و مشاغل کوچک برای خدمات بانکی نوآورانه تر و پاسخگو تأکید کرد.

به گفته این بانک، این تقاضا، تکامل بخش بانکی را هدایت می کند و مؤسسات را نه تنها به سمت پیروی از استانداردهای نظارتی، بلکه به سمت پذیرش فناوری های جدید مانند بلاک چین و ارزهای دیجیتال سوق می دهد.

در این راستا، برنامه نظارت بر فعالیت‌های جدید به‌عنوان یک ابتکار کلیدی با هدف نظارت بر فعالیت‌های بانکی مرتبط با خدمات مالی پیچیده و مبتنی بر فناوری، به‌ویژه آن‌هایی که شامل فناوری‌های دفتر کل توزیع‌شده و ارزهای دیجیتال است، برجسته می‌شود.

علاوه بر این، بانک فدرال رزرو آتلانتا بر اهمیت سازمان‌های بانکی برای حفظ خطوط ارتباطی باز با تنظیم‌کننده‌ها، به‌ویژه هنگام بررسی پیچیدگی‌های فناوری‌های مالی جدید، از جمله دارایی‌های رمزنگاری، تأکید کرد. این راهنما برای کمک به مؤسسات در مدیریت ریسک‌های مرتبط با فعالیت‌های بانکی نوآورانه، مانند خدمات مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری، و در عین حال همسویی با انتظارات نظارتی و در نتیجه تضمین انعطاف‌پذیری و سلامت کلی سیستم بانکی است.

در راستای این امر، بانک فدرال رزرو آتلانتا نیز خطرات ذاتی در مشارکت موسسات بانکی، به ویژه با ارائه دهندگان خدمات پرداخت موسوم به فین تک ها را که شامل تراکنش ها یا خدمات دارایی های رمزنگاری می شود، اذعان کرد. این مشارکت‌ها برای بانک‌ها برای رقابتی ماندن و ارائه خدمات به بازار گسترده‌تر بدون شروع از صفر با نوآوری‌ها بسیار مهم است.

در حال حاضر، بانک فدرال رزرو آتلانتا موضع خنثی در مورد خدمات ارائه شده توسط بانک ها حفظ کرده است. تا زمانی که بانک‌ها به الزامات قانونی پایبند باشند، نه دلسرد می‌شوند و نه از ارائه خدمات به هیچ طبقه یا نوع خاصی از مشتری، از جمله آن‌هایی که درگیر ارزهای رمزنگاری شده‌اند، که قانون یا مقررات مجاز است، منع نمی‌شوند.

این توصیه در زمانی ارائه می شود که از ارزهای دیجیتال به طور فزاینده ای توسط گروه های جرایم سازمان یافته برای تراکنش های غیرقانونی استفاده می شود. گزارش اخیر شرکت امنیت سایبری Immunefi افزایش قابل توجهی در موارد کلاهبرداری مرتبط با ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد که در ژانویه 2024 حدود 127 میلیون دلار ضرر داشته است.

برعکس، پلتفرم تحلیلی Chainalysis رکودی را در جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال در سال 2023 نشان داد، با کاهش حجم تراکنش های غیرقانونی به 24.2 میلیارد دلار، کاهش 39 درصدی از 39.6 میلیارد دلار در سال 2022. تغییر در فعالیت های مجرمانه باعث شده است که استیبل کوین ها از بیت کوین به عنوان رسانه ترجیحی پیشی بگیرند. انعکاس افزایش پذیرش آنها در معاملات قانونی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا