اخبار رمز ارز

استرداد دو کوون به کره جنوبی توسط دادگاه عالی مونته نگرو باطل شد

تغییر دیگری در حماسه استرداد دو کوون، بنیانگذار آزمایشگاه Terraform نشان داد که محکوم جعلی هنوز به زادگاهش کره جنوبی باز نخواهد گشت.

دادگاه عالی مونته نگرو پس از تصمیم دادگاه استیناف در ماه گذشته، حکم استرداد دو کوون ترا به کشورش کره جنوبی را لغو کرد. بر اساس پرونده های امروز پوبجدا، این پرونده برای تصمیم گیری جدید به دادگاه عالی پودگوریتسا در پایتخت این کشور باز می گردد.

استرداد دو کوون به کره جنوبی توسط هیئت پنج قاضی دادگاه عالی لغو شد. دادگاه استیناف مونته نگرو قبلاً برای حمایت از استدلال “ترتیب اولویت” که توسط مقامات کره جنوبی ارائه شده بود، وجه قانونی تشخیص داده بود.

با این حال، قضات به رهبری قاضی دادگاه عالی، میلنکو سکا ژیژیچ، حکم دادند که دادگاه ها فقط حق دارند تعیین کنند که آیا شرایط استرداد برآورده شده است یا خیر. این حکم پس از آن صادر شد که دادستانی کل مونته نگرو اعلام کرد استرداد تایید شده کوون به کره جنوبی غیرقانونی است.

«در شرایطی که موضوع درخواست‌های متضاد دو دولت برای استرداد یک شخص باشد، و نه تعارض درخواست‌های استرداد همان شخص، همانطور که دادگاه‌های پایین‌تر تشخیص داده‌اند، تکلیف دادگاه این است که تعیین کند. طبق اختیارات خود، آیا شرایط قانونی استرداد متهم در رابطه با هر دادخواست به صورت انفرادی وجود دارد یا خیر، پس از آن وزیر ذیصلاح، نه دادگاه، در مورد اجازه و ترتیب اولویت استرداد تصمیم گیری می کند.

تصمیم دادگاه عالی در مورد استرداد کوون

وزارت دادگستری درباره سرنوشت دو کوون تصمیم می گیرد

وزارت دادگستری مونته نگرو گفت که حکم دادگاه عالی صحت موضع حقوقی آن را در پرونده دو کوون تأیید می کند و مجدداً تأیید می کند که وزیر دادگستری آندری میلوویچ تنها طرفی است که دارای اختیار قانونی برای تصمیم گیری در مورد محل استرداد یک شخص است.

میلوویچ قبلاً تمایل داشت که دو کوون را به ایالات متحده بفرستد، جایی که او به خاطر اکوسیستم 60 میلیارد دلاری Terra تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و در صورت مجرم شناخته شدن احتمالاً با مجازات زندان طولانی‌تری روبرو می‌شود. همانطور که کریپتوفارسگزارش داد، مقامات دو کوون را از زندان اسپوژ در اواخر مارس پس از اتمام محکومیت بنیانگذار Terra به دلیل جعل اوراق مسافرتی آزاد کردند.

ملت بالکان همچنان به بررسی استرداد او ادامه می دهد، زیرا دولت های ایالات متحده و کره جنوبی درخواست اخراج او را برای پیگیری پیگرد کیفری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا