اخبار رمز ارز

آیا بیت کوین می تواند این هفته به 70 هزار دلار برسد؟

قیمت بیت کوین در 4 مارس به بالاترین حد خود در سال 2024 به بالای 64200 دلار رسید، زیرا معامله گران صعودی BTC به دنبال آن بودند تا قبل از شروع مجدد معاملات ETFها، در واگن قرار بگیرند.

در رویدادی نادر، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که پس از کاهش ۶ درصدی قیمت بیت‌کوین نسبت به اوج ۶۴۰۰۰ دلاری هفته گذشته، معامله‌گران سوداگرانه در مشتقات همچنان روی شرط‌های صعودی خود دو برابر می‌شوند.

آیا قیمت بیت کوین در نهایت پس از 3 سال رکود، در این هفته به بالاترین سطح تاریخ خود، بالای 70000 دلار باز می گردد؟

معامله گران بیت کوین نسبت به هفته گذشته، شرط های اهرمی را 300 درصد افزایش داده اند

قیمت بیت کوین در 4 مارس به نقطه عطف دیگری رسید زیرا قیمت آن برای اولین بار در 840 روز از 15 نوامبر 2021 از مرز 64000 دلار گذشت.

اما فشار خرید در بازار کریپتو پس از اینکه ETF های بیت کوین، محرک های اصلی رالی جاری، معاملات را در اول مارس تعطیل کردند، کاهش یافت. در واقع، قیمت بیت کوین 6 درصد به سمت محدوده حمایتی 60000 دلاری کاهش یافت.

با این حال، در میان تثبیت قیمت ها بین 28 فوریه و 4 مارس، داده های حیاتی زنجیره ای نشان می دهد که معامله گران سوداگرانه بیت کوین به شدت صعودی باقی مانده اند.

به طور مشخص، داده‌های نرخ سرمایه کل Santiment تغییرات کارمزدی را که معامله‌گران آتی دائمی به دارندگان موقعیت‌های مخالف پرداخت می‌کنند، نظارت می‌کند. روند فعلی نرخ تامین مالی نشان می دهد که گاوهای نر بیت کوین همچنان برای باز نگه داشتن قراردادهای طولانی مدت خود، کارمزدهای رکوردی می پردازند، با این اعتقاد که بیت کوین در هفته آینده یک رشد بزرگ دیگر را به همراه خواهد داشت.

قیمت بیت کوین (BTC) در مقابل نرخ سرمایه گذاری
قیمت بیت کوین (BTC) در مقابل نرخ سرمایه گذاری | منبع: Santiment

همانطور که در بالا مشاهده شد، نرخ تامین مالی بیت کوین از زمانی که قیمت ها از 64000 دلار در 28 فوریه کاهش یافت، در سطوح غیرمعمول بالا باقی مانده است. ارزش 0.02% ثبت شده در 27 فوریه.

به طور معمول، چنین مقادیر بالای نرخ های تامین مالی مثبت به این معنی است که دارندگان موقعیت خرید BTC دارای اهرم در حال حاضر کارمزدهای غیرمعمول بالایی را به معامله گران کوتاه مدت پرداخت می کنند تا در صورت افزایش قیمت ها در کوتاه مدت، حاشیه سود بیشتری داشته باشند.

علاوه بر این، هنگامی که سیگنال بازار در طول مرحله تثبیت قیمت رخ می دهد، همانطور که در بالا مشاهده شد، نشان دهنده قصد دفاع از موقعیت آنها و مقاومت در برابر بازگشت در کوتاه مدت به جای خروج است.

قابل ذکر است، آخرین باری که معامله‌گران بیت‌کوین نرخ‌های سرمایه‌گذاری را بالای 0.06 درصد افزایش دادند، در 3 ژانویه بود، زمانی که گمانه‌زنی‌های مثبت پیرامون تایید ETF بیت‌کوین افزایش یافت. و در آن هفته، قیمت بیت کوین 10 درصد افزایش یافت و به 47000 دلار رسید که در آن زمان اوج 21 ماهه بود.

پیش بینی: قیمت بیت کوین در این هفته چقدر می تواند بالا رود؟

اگر پویایی بازار فعلی ادامه داشته باشد، این افزایش نرخ سرمایه 300 درصدی نشان می دهد که قیمت بیت کوین احتمالاً به سمت 70000 دلار پیش می رود تا اینکه در خطر از دست دادن حمایت 60000 دلاری در هفته آینده باشد.

در تأیید این موضع، داده‌های ورودی/خروجی جهانی IntoTheBlock نشان می‌دهد که حدود 97 درصد از دارندگان بیت‌کوین موجود در موقعیت‌های سودآور هستند. در اصل، اکثریت ممکن است تمایلی به فروش نداشته باشند. این فشار فروش محدود، قیمت بیت کوین را در موقعیت اصلی قرار می دهد تا سطح حمایت نسبتاً بالایی را بالای منطقه 60000 دلار نگه دارد.

و اگر ETF های بیت کوین با شروع معاملات هفته 4 مارس وارد یک جنون خرید دیگر شوند، گاوهای اهرمی بالا می توانند سرمایه گذاری کنند تا در نهایت قیمت بالای 70000 دلاری جدید را پس بگیرند.

پیش بینی قیمت بیت کوین (BTC) |  4 مارس 2024
پیش بینی قیمت بیت کوین (BTC) | 4 مارس 2024 | منبع: IntoTheBlock

با این حال، ممکن است به راحتی تا 70000 دلار حرکت نکند زیرا خرس‌ها می‌توانند آخرین تلاش خود را برای عقب انداختن قیمت پس از نزدیک شدن قیمت BTC به 65000 دلار انجام دهند.

نمودار نشان می دهد که یک خوشه نهایی از 193000 آدرس وجود دارد که 3 سال پیش 48380 بیت کوین را با قیمت متوسط ​​65164 دلار به دست آوردند. یک موج سریع سودگیری از سوی این دارندگان می تواند به طور قابل توجهی رشد قیمت بیت کوین را تا 70000 دلار کند کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا