اخبار رمز ارز

آلت کوین ها در فوریه 2024 به بالاترین حد خود نزدیک می شوند

قیمت برخی آلت‌کوین‌های با ارزش بالا، از جمله Optimism (OP) و Kaspa (KAS)، به لطف افزایش علاقه سازمانی به بخش ارزهای دیجیتال، در آستانه بالاترین رکوردهای جدید قرار دارند.

به لطف میلیاردها دلاری که به ETF های بیت کوین سرازیر می شود، به نظر می رسد سرمایه گذاران بومی کریپتو سود خود را مجدداً در آلت کوین ها سرمایه گذاری می کنند.

پس از هفته ها افزایش بی امان بین 23 ژانویه تا 16 فوریه، بخش جهانی آلت کوین 108 میلیارد دلار رشد کرد زیرا برخی آلت کوین های با ارزش بالا در حال رسیدن به بالاترین رکوردهای جدید در این ماه هستند.

قیمت کاسپا (KAS): 7 درصد با بالاترین سطح تاریخ فاصله دارد

Kaspa (KAS) یک ارز دیجیتال اثبات کار (PoW) لایه 1 است که در حال حاضر با ارزش بازار 3.2 میلیارد دلار در رتبه 31 در نمودارهای رمزنگاری جهانی قرار دارد. Kaspa از طریق پروتکل GHOSTDAG خود، امنیت و تمرکززدایی یک معماری PoW را با نرخ بلوک بالا و حداقل زمان تایید یک شبکه اثبات سهام (PoS) ترکیب می‌کند.

KAS در 3 هفته گذشته افزایش قیمت قابل توجهی کسب کرده است و نه تنها از کوین های برجسته PoW، از جمله بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH) و لایت کوین (LTC) بلکه از بازار کلی آلت کوین نیز بهتر عمل کرده است.

Kaspa (KAS) قیمت 7% به دور از بالاترین زمان
قیمت Kaspa (KAS) 7٪ به دور از بالاترین زمان – منبع: TradingView

بین 23 ژانویه و 16 فوریه، قیمت KAS 56 درصد افزایش یافت و 1.1 میلیارد دلار به ارزش بازار آن افزود. با کسب 7 درصد افزایش دیگر، KAS از اوج جهانی قبلی خود در 0.16 دلار که در 19 نوامبر ثبت شده بود، فراتر خواهد رفت.

در مقایسه با رشد 108 میلیارد دلاری ارزش کل بازار، بدون احتساب BTC و ETH، KAS حدود 1٪ از کل سرمایه ورودی به بازار آلتکوین را در 3 هفته گذشته جذب کرده است.

چرا قیمت کسپا (KAS) در حال افزایش است؟

نصف شدن بیت کوین در آینده یکی از روایت های غالب در پس جهش رشد اخیر کسپا است. کارشناسان صنعت انتظار دارند بیش از 20 درصد از ماینرهای بیت کوین زمانی که پاداش های بلوک از 6.25 بیت کوین به 3.13 بیت کوین در آوریل 2024 کاهش یابد، آفلاین خواهند شد.

قیمت Kaspa (KAS) قبل از نصف شدن بیت کوین (BTC) بالا می رود
قیمت Kaspa (KAS) پیش از نصف شدن بیت کوین (BTC) | منبع: Nicehash

بسیاری از ماینرها می‌توانند منابع خود را به سمت شبکه‌های اثبات کار جایگزین، مانند Kaspa که بازدهی جذاب‌تری ارائه می‌دهند، هدایت کنند.

از این رو، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در حال انباشت وجوه در سکه KAS هستند تا از پتانسیل صعودی ناشی از نصف شدن بیت کوین آینده استفاده کنند. این می تواند به طور موثر قیمت KAS را به سمت بالاترین رکورد جدید در هفته های آینده برساند.

قیمت خوش‌بینی (OP): 9% از بالاترین سطح تاریخ فاصله دارد

Optimism (OP) یک بلاک چین لایه دو برجسته است که بر روی اتریوم ساخته شده است. Optimism از امنیت شبکه اصلی اتریوم سود می برد و با استفاده از مجموعه های نوآورانه و خوش بینانه خود، مقیاس پذیری بیشتری را ارائه می دهد.

مانند سایر راه حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲، OP به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری را بدون تعامل با شبکه اصلی اتریوم انجام دهند.

توکن OP توجه سرمایه گذاران را در بحبوحه افزایش تقاضا برای تراکنش های انحصاری ناشی از افزایش بازار کریپتو به خود جلب کرده است.

عملکرد قیمت خوش بینی (OP) 23 ژانویه - 16 فوریه 2024
Optimism (OP) عملکرد قیمت 23 ژانویه – 16 فوریه 2024. منبع: TradingView

بین 23 ژانویه و 16 فوریه، قیمت Optimism از میانگین بازار عبور کرد و 53 درصد افزایش یافت و حدود 1 میلیارد دلار به ارزش بازار افزود. در 15 فوریه، قیمت OP تنها با 10% به اوج خود رسید، به دور از رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی 4.30 دلار که در 12 ژانویه ثبت شد.

چرا قیمت Optimism (OP) در حال افزایش است؟

به نظر می رسد افزایش قیمت OP تا حد زیادی ناشی از تقاضای کل صنعت برای خدمات defi است.

در حالی که رول آپ های خوش بینانه در سال 2019 راه اندازی شد، توکن حاکمیت OP تنها در ژوئن 2022 راه اندازی شد. اما با وجود اینکه در بازار نسبتاً جدید در مقایسه با Polygon (MATIC) است، Optimism به سرعت رشد کرد و به یکی از پر تقاضاترین مقیاس های اتریوم تبدیل شد. راه حل های سال گذشته

خوش بینی (OP) TVL در مقابل چندضلعی (MATIC) TVL
خوش بینی (OP) TVL در مقابل چندضلعی (MATIC) TVL | منبع: DeFiLlama

علاوه بر این، نمودار نشان می دهد که Optimsm برای مدت کوتاهی از شبکه Polygon پیشی گرفت، زمانی که TVL آن به 927.6 میلیون دلار در 11 ژانویه رسید، همان روزی که قیمت OP به بالاترین حد خود رسید.

این همبستگی نزدیک بین قیمت OP و روند رشد TVL تاکید می کند که تقاضای اساسی برای راه حل های Defi، کاتالیزور اصلی پشت افزایش مداوم است.

Optimism خانه بیش از 100 پروتکل است که بزرگترین آنها Synthetix (SNX)، مبادله مشتقات، Uniswap (UNI)، یک DEX، و Velodrome (VELO)، یک AMM است.

با توجه به اینکه تقاضا برای این سرویس‌های بحرانی بحرانی همچنان در حال افزایش است، به نظر می‌رسد OP شکاف 10 درصدی را ببندد و در هفته‌های آتی بالاترین رکورد جدید را به دست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا