اخبار رمز ارز

آربیتروم برای کاهش هزینه های گاز در میان به روز رسانی Dencun

توسعه دهندگان آربیتروم هزینه تراکنش های لایه 2 را تا 10 برابر کاهش خواهند داد، با کاهش هزینه گاز در 18 مارس.

تیم Offchain Labs به روز رسانی ArbOS را اجرا کرده است که با نام Atlas نیز شناخته می شود. به‌روزرسانی، پشتیبانی از تراکنش‌های اشیاء بزرگ باینری (blob) را اضافه می‌کند که برای کاهش هزینه انتقال داده‌ها از لایه 2 به شبکه اصلی اتریوم طراحی شده است.

جامعه آربیتروم از Atlas پشتیبانی کرد که شامل اکثر تغییراتی بود که به عنوان بخشی از ارتقاء روز قبل اجرا شد. نمایندگان Offchain Labs انتظار دارند که ارزش متوسط ​​کمیسیون پایه ده برابر کاهش یابد – از 0.1 Gwei به 0.01 Gwei. عملیاتی که قبلاً 0.5 دلار هزینه داشت، اکنون تقریباً 0.05 دلار برای کاربر هزینه دارد.

دیگر شبکه های لایه 2، Optimism و Base، پس از انتشار به روز رسانی Dencun، کارایی گاز خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده اند. هزینه های گاز در پروتکل پایه بلافاصله از 0.31 دلار به 0.0005 دلار کاهش یافت.

طبق گزارش L2Fees، در خوش بینی، هزینه های تراکنش به کمتر از 0.01 دلار کاهش یافته است.

کمیسیون ها در شبکه Arbitrum در 13 مارس و پس از فعال شدن Dencun در شبکه اصلی اتریوم به روز شدند. یک جزء ارتقاء حیاتی، EIP-4844، طراحی شده است تا شبکه را با ایجاد یک نوع تراکنش جدید برای یک لکه، مقیاس کند. به روز رسانی هزینه عملیات لایه 2 را ده برابر کاهش می دهد و توان عملیاتی اتریوم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا