اخبار رمز ارز

SEC ترجیح می دهد ETF اتریوم را به جای اسپات بیت کوین تایید کند

هفته گذشته SEC ایالات متحده با رد کردن پیشنهاد VanEck اسپات بیت کوین موضع خود را در مورد ETF های ارز دیجیتال بازار اسپات مشخص کرد. اگرچه این رد شدن بی دلیل نبود زیرا گری جنسلر، رئیس SEC قبلاً به وضوح اعلام کرده بود که نهاد نظارتی فکر می کند بازار ارزهای دیجیتال به اندازه کافی برای رسیدگی به ETF اسپات رشد کافی نکرده اند. اکنون به نظر می رسد که SEC ترجیح می دهد ETF معاملات آتی اتر را به جای بیت کوین اسپات تایید کند.

جیمز سیفارت، تحلیلگر بلومبرگ پیش بینی کرده است که بازار ارزهای دیجیتال می تواند اولین  ETF معاملات آتی اتریوم خود را تا سه ماهه اول سال آینده ببیند. او گفت:

اکثر فعالان بازار موافق هستند که ETF بیت کوین اسپات  نسبت به ETF های معاملات آتی موجود برتری دارد، اما تایید SEC ممکن است تا اواخر سال 2022 یا بعد از آن به تعویق بیفتد. اگر ETF اسپات بیت کوین در سال 2022 امکان پذیر بشود، تأیید SEC ممکن است به دلیل نگرانی در مورد مقررات در زیرساخت بازار اصلی بیت کوین بیشتر طول بکشد.

SEC ایالات متحده ماه گذشته زمانی که دو ETF معاملات آتی بیت کوین را تقریباً چهار سال پس از ارائه اولین پیشنهاد ETF بیت کوین تأیید کرد، فصلی تازه را آغاز کرد. با این حال، همچنان موضع مشابهی را در مورد ETF اسپات حفظ می کند و ادعا می کند که بازار آن مستعد دستکاری است. با توجه به اینکه بازار کریپتو در سال جاری از مرز 3 تریلیون دلار عبور کرده است و تقاضای سازمانی آن نیز به بالاترین حد خود رسیده است، بسیاری را در کریپتو دچار مشکل کرده است.

 

معاملات آتی اتریوم در مقابل ETF بیت کوین اسپات

پس از اظهار نظر رئیس SEC در مورد بازار  ETF معاملات آتی، چندین شرکت یا پیشنهاد ETF اسپات خود را پس گرفتند یا پیشنهاد معاملات آتی ارائه کردند. چندین شرکت وجود دارند که برای ETF معاملات آتی اتر و همچنین MoneyTree و Galaxy Digital ثبت نام کرده اند. سام بنکمن، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی صرافی ارزهای دیجیتال FTX معتقد است که تایید ETF معاملات آتی اتریوم برای بسیاری تعجب آور نخواهد بود.

طرفداران کریپتو بر این باورند که SEC می‌داند که بازار اسپات در مقایسه با بازار آتی دوام بیشتری دارد و کمتر مستعد دستکاری است و به همین دلیل است که آنها نمی‌خواهند این کنترل را از دست بدهند. راه اندازی ETF معاملات آتی بیت کوین نیز موفقیت بزرگی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا