اخبار رمز ارز

CryptoQuant می گوید که استخراج کنندگان پیشرو بیت کوین شاهد کاهش تولید در سال 2024 هستند

غول های استخراج بیت کوین، از جمله پلتفرم های RIOT و Marathon Digital، در سال 2024 کاهش تولید را تجربه می کنند، در حالی که CleanSpark با رشد برجسته است.

با نزدیک شدن به نصف شدن چهارم بیت کوین، غول های استخراج بیت کوین با کاهش تولید دست و پنجه نرم می کنند زیرا بازار با تشدید رقابت و کاهش هزینه ها مواجه است.

یافته‌های اخیر از گزارش تحقیقاتی CryptoQuant نشان می‌دهد که بزرگترین شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال مانند RIOT Platforms، Core Scientific، Bitfarms و Marathon Digital همگی شاهد رکود در تولید BTC در سال 2024 بوده‌اند.

این کاهش به ترکیبی از عوامل، از جمله کاهش کارمزد تراکنش در شبکه بیت‌کوین، افزایش هش‌ریت شبکه و برخی اختلالات عملیاتی نسبت داده می‌شود. CryptoQuant خاطرنشان می کند که در همان زمان، CleanSpark به عنوان یک استثنا برجسته می شود و به رشد تولید بیت کوین در بحبوحه رکود صنعت می بالد.

CryptoQuant می گوید که استخراج کنندگان پیشرو بیت کوین شاهد کاهش تولید در سال 2024 هستند - 1
فعالیت ماینرهای بیت کوین در سال 2024 | منبع: CryptoQuant

CryptoQuant گفت در تلاش برای کاهش فشارهای مالی، برخی از ماینرها فعالیت فروش خود را قبل از نصف شدن افزایش داده اند و افزود که فروش روزانه ماینرها به برخی از میزهای خارج از بورس در اواخر مارس به 1600 BTC افزایش یافته است که بالاترین حجم فروش از اوت است. 2023.

علی‌رغم این چالش‌ها، رقابت در این بخش همچنان شدید است و هش‌ریت شبکه بیت‌کوین همچنان در حال افزایش است و نیاز به افزایش منابع برای حفظ سطح تولید روزانه دارد. داده‌های CryptoQuant حاکی از «رقابت بی‌سابقه برای پاداش‌های بلاک بیت‌کوین» است که از هاوینگ قبلی در سال 2020 هش‌ریت افزایش یافته است.

در حالی که بازار با رقابت شدیدی مواجه است، کارشناسان چشم‌انداز متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته پیشنهاد می‌کنند و اشاره می‌کنند که قیمت‌های فعلی ارزهای دیجیتال برای بسیاری از ماینرها تسکین می‌دهد. به گفته آشر جنوت، مدیرعامل Hub 8، پویایی با آنچه در سال 2022 مشاهده شد متفاوت است، و نشان می دهد که شرایط فعلی بازار به جای اینکه منجر به ورشکستگی گسترده شود، از ماینرها حمایت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا