اخبار رمز ارز

پس از اظهار نظر فدرال رزرو، قیمت بیت کوین به 49000 دلار رسید

بیت کوین و بازار تر ارزهای دیجیتال ،با اعلام ثابت نگه داشتن نرخ بهره توسط فدرال رزرو ، مجدداً به روال سابق باز گشتند. بیت کوین در حال حاضر به دنبال حرکت بالای 50000 دلار است.

فشار فروش بر روی بیت کوین در نهایت کاهش یافت. روز چهارشنبه، ۱۶ دسامبر، قیمت بیت کوین  پس از جلسه مهم فدرال رزرو به ۴۹۰۰۰ دلار بازگشت.

فدرال رزرو اعلام کرد که برنامه های محرک برداشت ها را سرعت خواهد بخشید. با این حال، فعلاً نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشته است و گفته است که این کار را در سال 2022 انجام خواهد داد. بانک مرکزی ایالات متحده همچنین گفت که می تواند نرخ معیار خود را در سال آینده تا سه برابر افزایش دهد. علاوه بر این، سرعت tapering خرید دارایی را نیز افزایش داده است.

بازارهای سهام حتی اقدامات سختگیرانه ای را از سوی فدرال رزرو پیش بینی کرده بودند، با این حال، به نظر می رسد که اقدامات سازگارتر هستند. واکنش ها در سرتاسر بازار سهام و کریپتو پس از اظهار نظر فدرال رزرو در روز چهارشنبه مثبت بود.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با 2.09 درصد افزایش به قیمت 49025 دلار با ارزش بازار 926 میلیارد دلار معامله می شود. خوش بینی مجدد با کاهش فشار بازار می تواند قیمت بیت کوین را حتی بیشتر کند.

با ثابت نگه داشتن نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بازار سهام ایالات متحده نیز خوشحال شد. میانگین صنعتی داوجونز 1%  جهش کرد و نزدیک به 400 واحد افزایش یافت. به همین ترتیب، S&P 500  نیز در ساعات معاملات چهارشنبه 1.63 درصد افزایش یافت.

 

آیا قیمت بیت کوین تحت تأثیر نظرات فدرال رزرو روند صعودی اش را ادامه خواهد داد؟

سرمایه‌گذاران بیت‌کوین با افزایش قیمت بیت‌کوین از 49000 دلار پس از یک هفته حرکت بی‌رحمانه ، نشانه‌هایی از آرامش را احساس می‌کنند. اما برخی از تحلیلگران بازار بر این باورند که این اعلامیه تأثیر مثبت کلی بر فضای کریپتو خواهد داشت.مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال می نویسد:

“فدرال رزور نرخ بهره خود را 0-0.25% نگه می دارد زیرا متعهد است از طیف گسترده ای از ابزارهای موجود برای کمک به اقتصاد ایالات متحده استفاده کند. یعنی. بازار صعودی برای بیت کوین ادامه دارد.”

همراه با بیت کوین، سایر آلتکوین ها نیز با بازگشت اتریوم  به سطح 4000 دلار جهش کردند. در زمان انتشار این خبر، اتریوم  4 درصد معامله می شود. بر اساس نمودارهای تکنیکال، پوپ همچنین فکر می کند که اصلاح بازار اتریوم تقریباً به پایان رسیده است.

آلتکوین های دیگر نیز به این روند ملحق شده اند، سولانا   8.4 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر با قیمت 179 دلار معامله می شود. کاردانو با 4 درصد افزایش در 1.31 دلار معامله می شود. آواکس  با 14 درصد سود و بازگشت به بالای سطح 100 دلار، بیشترین افزایش را در بین ده لیست برتر کسب کرده است. به طور کلی، بازار در این مرحله صعودی به نظر می رسد، اما باید دید که آیا این حرکت می تواند ادامه یابد یا خیر.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا