اخبار رمز ارز

اتحادیه اروپا دفتر مرکزی فرانکفورت را به عنوان مرجع مبارزه با پولشویی انتخاب می کند

فرانکفورت به عنوان مناسب ترین مکان برای ستاد مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم (AML/CFT) در اروپا ظاهر شده است.

این تصمیم پس از رای گیری در 22 فوریه گرفته شد. فرانکفورت بر دیگر شهرهای بزرگ مانند پاریس، مادرید و رم پیروز شد. این به عنوان بخشی از مجموعه وسیع‌تری از اصلاحات پس از یک سری رسوایی‌های پولشویی مطرح می‌شود.

در یک رای رقابتی که در روز پنجشنبه 22 فوریه برگزار شد، فرانکفورت بر سایر مدعیان اصلی مانند پاریس، مادرید و رم پیروز شد. نتیجه این رای ممکن است به عنوان پیشینه ای برای تصمیم گیری های آینده در مورد مکان آژانس های اتحادیه اروپا باشد.

مرید مک گینس از کمیسیون اروپا در گفتگو با خبرنگاران بر اهمیت مقابله با مشکل نفوذ پول های کثیف به سیستم مالی تاکید کرد. وی با اشاره به شیوع زنگ های بیدارباش در سال های اخیر در مورد پولشویی وجوه نامشروع اشاره کرد و اشاره کرد که به این فراخوان ها در عصر همان روز توجه شده است.

انتخاب مکان نشان‌دهنده مرحله نهایی بازنگری AMK/CFT اتحادیه اروپا است که محدودیت‌هایی را در تراکنش‌های نقدی قابل توجه و بررسی هویت سخت‌گیرانه‌تر برای عوامل و حامیان مالی فوتبال ایجاد می‌کند.

رسوایی های گذشته

اولین AMLA پس از یک سری رسوایی ها، از جمله اعتراف Danske Bank به پولشویی صدها میلیارد پول غیرقانونی روسیه از طریق شعبه خود در تالین صورت گرفت. همچنین موسسات مالی مانند Pilatus مالت و ABLV لتونی سقوط کردند.

در میان 9 مدعی که برای خدمت به عنوان مقر AMLA رقابت می کنند، مقامات در مورد احتمال یک نتیجه قطعی – درست تا آخرین لحظات – تردید داشتند.

طبق گفته اوا ماریا پوپچوا، قانونگذار اصلی (اسپانیا/تجدید اروپا) که به خبرنگاران توضیح داد، در دور نهایی رای گیری محرمانه، فرانکفورت 28 رای به دست آورد، در حالی که مادرید 16، پاریس 6 و رم چهار رای کسب کردند.

در 18 ژانویه، مجلس و شورا در مورد پیشنهادات اولین مقررات مبارزه با پولشویی و مقابله با پولشویی و ششمین دستورالعمل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به توافقی سیاسی دست یافتند.

در دسامبر 2023، قانونگذاران مشترک بر روی مقررات AMLA توافق کردند. علاوه بر این، در ژوئن 2022، آنها به توافقی در مورد مقررات بازنگری شده در مورد قابلیت ردیابی وجوه و انتقال دارایی های رمزنگاری شده دست یافتند.

این متون قانونی یک کتاب قواعد یکپارچه مبارزه با پولشویی را ایجاد می کند و به عنوان پایه ای برای هماهنگی کار بین AMLA جدید و مقامات ذیصلاح ملی عمل می کند.

مبارزه با پولشویی

پولشویی در حوزه ارزهای دیجیتال به یک نقطه کانونی تبدیل شده است. مجرمان برای پنهان کردن درآمدهای غیرقانونی به طور فزاینده ای به دارایی های دیجیتال روی می آورند.

داده‌ها و روندهای اخیر بر مزایا و چالش‌هایی که ارزهای دیجیتال برای تلاش‌های ضد پولشویی (AML) ایجاد می‌کنند، تأکید می‌کند.

گزارش سال 2021 توسط Chainalysis، مقیاس جهانی شویی ارزهای دیجیتال را نشان می دهد که بالغ بر 8.7 میلیارد دلار در سال است. در حالی که این میزان نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است، از سال 2017 به مجموع 33 میلیارد دلار رسیده است.

تاکتیک‌های اصلی مورد استفاده در پولشویی ارزهای دیجیتال شامل استفاده از سکه‌های حفظ حریم خصوصی برای افزایش ناشناس بودن است. این خدمات را برای مبهم بودن مبدا وجوه و استفاده از خدمات واسطه مانند کیف پول شخصی و پلتفرم های مالی غیرمتمرکز ترکیب می کند.

با این حال، دولت‌ها و نهادهای نظارتی در سراسر جهان تلاش‌های خود را برای مبارزه با پول‌شویی مرتبط با ارزهای دیجیتال از طریق تقویت چارچوب‌های AML، اقدامات قانونی و افزایش همکاری بین‌المللی بین آژانس‌های مجری قانون افزایش می‌دهند.

علاوه بر این، یافته‌های اخیر گزارش Chainalysis در سال 2022 بر وسعت فعالیت‌های غیرقانونی در فضای ارزهای دیجیتال تأکید دارد. به طور خاص، چهار آدرس سپرده صرافی بیش از یک میلیارد دلار وجوه غیرقانونی در طول سال دریافت کردند که چالش‌های مداوم در مبارزه با پولشویی مرتبط با ارزهای دیجیتال را برجسته می‌کند.

در 20 فوریه، یک موضوع در X از سوی تحلیلگران بلاک چین در Cyvers Alerts، یافته‌های تحقیقی را نشان داد که تراکنش‌های غیرعادی ناشی از کیف‌پول‌هایی را که ظاهراً متعلق به AAX است، آشکار کرد. صرافی ارزهای دیجیتال پس از توقف تمام برداشت‌ها تنها دو روز پس از ورشکستگی FTX مورد بررسی قرار گرفت.

طبق تحقیقات، بیش از 55.5 میلیون دلار اتریوم (ETH) در اوایل فوریه از کیف پول های AAX منتقل شد.

این تراکنش‌ها که توسط یک نهاد ناشناس تنظیم شده‌اند، برای پولشویی از طریق پلتفرم‌های صرافی غیرمتمرکز (DEX) مانند UmbraCash و 1inch در نظر گرفته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا