اخبار رمز ارز

نصف شدن بیت کوین باعث پذیرش گسترده بازی های وب 3 می شود

افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفا متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله کریپتوفارسنیست.

در ماه‌های اخیر، بخش کریپتوکارنسی با پیش‌بینی رویداد قریب‌الوقوع نصف شدن بیت‌کوین مواجه شده است. ما شاهد برجسته‌ترین پمپ قیمت قبل از نصف‌سازی هستیم که تا کنون ثبت شده است، با توجه به تئوری چرخه 4 ساله، بیت‌کوین بسیار زودتر از موعد مقرر به بالاترین حد خود می‌رسد.

این افزایش تاثیر قابل توجهی بر بازار آلت کوین، به ویژه بخش بازی وب 3 داشته است. قبلاً پروژه‌های Memecoin و هوش مصنوعی بر روایت آلت‌کوین تسلط داشتند، اما اکنون سرمایه به سمت پروژه‌های GameFi در حال چرخش است. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، پروژه‌های برجسته بازی‌های بلاک چین مانند Gala Games، Pixels و Floki همگی بیش از 50 درصد سود در هفته گذشته داشته‌اند.

رویای یک گیمر

بازی در طول چند دهه رشد تصاعدی را تجربه کرده است و از یک شکل ساده سرگرمی به یکی از پرسودترین صنایع در جهان تبدیل شده است. با این حال، انجام بازی های ویدیویی برای امرار معاش رویایی بوده است که منحصراً برای استریمرهای موفق و گیمرهای حرفه ای محفوظ است. به لطف بخش رو به رشد وب 3 بازی، این رویا اکنون برای مخاطبان وسیع تری قابل دسترسی است.

همین رویا به GameFi دامن می‌زند و آن را به یکی از گرایش‌های تعریف‌کننده روایت در روند صعودی فعلی تبدیل می‌کند. درست مانند چرخه قبلی، سرمایه‌گذاران خرده‌فروش به امید تبدیل سرگرمی‌های خود به سرمایه‌گذاری‌های سودآور، احتمالاً به پروژه‌های بازی web3 سرازیر خواهند شد.

بازی Web3 در حال بازگشت است

طبق گزارش Footprint Analytics، پذیرش بازی‌های وب 3 نسبت به میانگین سال 2023 54.67 درصد افزایش یافته است، روندی که انتظار می‌رود سرعت بیشتری بگیرد. این تغییر نشان دهنده فرصتی عظیم برای استودیوهای کوچکتر برای نوآوری و رقابت است که به طور بالقوه منجر به عصر جدیدی از بازی های جذاب و سودمند مالی می شود.

نصف شدن بیت کوین، پذیرش انبوه را در بازی های وب 3 به ارمغان می آورد |  نظر - 1
رشد بازار بازی های بلاک چین | منبع: Vision Research Reports

Sky Mavis، استودیو مسئول Axie Infinity، موفق شد در پایان سال 2021 ارزش 3 میلیارد دلاری را به دست آورد. چه چیزی استودیوهای جدیدتر بازی بلاک چین را از دستیابی به همان و رقابت با شرکت های معتبری مانند Konami و CD Project Red باز می دارد؟

این بار فرق می کند

یکی از جنبه های مورد انتقاد شدید بازی های مبتنی بر بلاک چین، عدم گیم پلی جذاب آن ها است. به عبارت دیگر، بیشتر عناوین مانند یک کار طاقت فرسا به نظر می رسند که به شدت فاقد عنصر سرگرمی موجود در بازی های سنتی هستند.

با این وجود، با بهبود پروژه های GameFi، این شکایت از بین رفته است. در حالی که جامعه بازی در کل هنوز در مورد کریپتو شک دارد، مزیت داشتن دارایی های درون بازی شما از طریق NFT و استفاده از DAO برای شرکت در بازی های در حال توسعه و اقتصادهای درون بازی در آینده به سختی قابل چشم پوشی خواهد بود.

بازیکنان بزرگ وارد میدان می شوند

نیروگاه های بازی های سنتی مانند یوبی سافت، اسکوئر انیکس و سونی به آرامی در صنعت بازی های وب 3 عمیق تر می شوند. در حالی که عناوینی مانند 'Champion Tactics' Ubisoft و 'Symbiogenesis' Square Enix ممکن است ماهیت ساده و آزمایشی به نظر برسند، آنها نشان دهنده اولین موج بازی های مبتنی بر بلاک چین هستند که در استودیوهای بازی سنتی طراحی شده اند.

همراه با پتنت اخیر سونی برای یک «توکن فوق قابل تعویض»، این سرمایه گذاری ها انتقال از یک مدل صرفاً سرگرمی محور به مدلی شامل ارزش اقتصادی، مالکیت بازیکن و توسعه جامعه محور را برجسته می کنند. گام‌های پیشگامی که توسط یوبی‌سافت، اسکوئر انیکس و سونی برداشته شد، می‌تواند به عنوان طرحی برای دیگر استودیوهایی باشد که قصد ورود به بخش بازی‌های وب 3 را دارند. مشاهده موفقیت ها و چالش های این غول ها برای استودیوهای کوچکتر و توسعه دهندگان مستقل بسیار مهم خواهد بود.

حال و آینده اقتصادهای بازی

فناوری بلاک چین، اگرچه در ابتدا با در نظر گرفتن بازی توسعه نیافته است، به خوبی در دنیای بازی جا می‌گیرد. بازی‌ها به‌طور سنتی دنیای خودشان را می‌سازند، با ارزهای منحصربه‌فرد که در معرض تورم درون بازی هستند، همانطور که بازیکنان درک می‌کنند. این جهان‌ها اغلب بازارها و مکانیک‌های تولید را نشان می‌دهند که زندگی واقعی را منعکس می‌کنند، که زیربنای مکانیک بازیکن در مقابل بازیکن (شکارچی) و آسیاب (گردآورنده) است.

در این زمینه، یک بازی با اقتصاد خودش فقط در انزوا عمل نمی کند. این محیط عالی برای رشد عناصر defi و GameFi فراهم می کند. این هم‌افزایی بین فناوری بلاک‌چین و بازی، فرصت‌های جدیدی را برای توسعه‌دهندگان بازی ایجاد می‌کند تا جهان‌هایی با اقتصادهای مستقل ایجاد کنند که در آن ارز در داخل و خارج از دنیای بازی ارزش واقعی دارد.

بخش GameFi هنوز با برخی مشکلات دست و پنجه نرم می کند، از جمله مشکلات مقیاس پذیری، تجربه کاربری ضعیف و موانع نظارتی. تجربه بازی‌های وب 3 باید روان‌تر باشد، و ادغام‌های رمزنگاری در پس‌زمینه اتفاق می‌افتد تا بازیکنانی که با فناوری کمتر آشنا هستند، احساس ناراحتی نکنند.

با این وجود، فناوری بلاک چین پتانسیل بسیار زیادی برای متحول کردن صنعت بازی دارد که منجر به مکانیک‌های جدید بازی، مدل‌های درآمدی و مشوق‌های بازیکنان می‌شود. امیدواریم مدل‌های درآمدزایی غارتگرانه حذف شوند و جای خود را به اقتصادهای بازی منصفانه بدهند که در آن ارزش ایجاد می‌شود و بین بازیکنان، توسعه‌دهندگان و سازندگان محتوا در چندین پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شود.

در ماه های آینده چه انتظاری داریم

همانطور که بیت کوین به رشد خود ادامه می دهد، پیش بینی می شود که پروژه های GameFi به رشد خود ادامه دهند. با این حال، برخی شاخص‌ها، مانند معیار ریسک، نشان می‌دهند که بازار در حال گرم شدن بیش از حد است و برای اصلاح در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت آماده است.

در حالی که هیچ چیز قطعی نیست، انتظار می رود صنعت بازی web3 بیشترین رشد را پس از نصف شدن به ثبت برساند. هنگامی که بیت کوین به سمتی معامله می شود و سلطه آن شروع به کاهش می کند، فصل آلت کوین آغاز می شود.

عوامل کلان اقتصادی در حال بازی هستند، اما تا زمانی که اقتصاد جهانی ثابت بماند، در ماه‌های آینده فصل آلت‌کوین خواهیم داشت. در حالی که تعیین تاریخ دقیق دشوار است، شاخص فصل آلت کوین می تواند به ما کمک کند تا در بازار حرکت کنیم و بدانیم سرمایه گذاران خرده فروشی چه زمانی شروع به خرید سکه های بازی می کنند.

Can Picak

Can Picak

Can Picak مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Diga Labs، شرکتی است که زیرساخت بازی web3 و راه حل های تعاملی برای GameFi ایجاد می کند. زمینه های تخصص او بازی های بلاک چین، بازاریابی وب 3، توسعه استراتژی های برند، تقویت تعامل جامعه، و استفاده از هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و داده های بزرگ در استارتاپ ها است. تحت رهبری او، آزمایشگاه دیگا اولین بازی بلاک چین خود را در طول یک مرحله چالش برانگیز بازار کریپتو یکپارچه کرد، که تبدیل به یک تغییر بازی برای شرکت شد. اکوسیستم DIGA Labs در حال حاضر دارای Eldarune، یک استودیوی بازی‌سازی با قابلیت همکاری، و Digard، ارائه‌دهنده زیرساخت بازی‌های وب 3 است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا