اخبار رمز ارز

Coinbase بیت کوین، سکه های UTXO را از پلتفرم تجاری Coinbase Commerce حذف می کند

صرافی رمزارز Coinbase پشتیبانی از بیت کوین بومی و سایر سکه های خروجی تراکنش های خرج نشده (UTXO) را در سرویس پرداخت تجاری خود، Coinbase Commerce، متوقف کرده است.

لورن داولینگ، رئیس محصول در کوین‌بیس، در یک تاپیک در تاریخ 18 فوریه، این تصمیم را فاش کرد که این حرکت ناشی از چالش‌هایی است که در تلاش برای ادغام به‌روزرسانی‌های اخیر در پروتکل پرداخت بیت‌کوین (EVM) با ماشین مجازی اتریوم (EVM) خود مواجه شده است.

محصول به روز شده Coinbase Commerce برای جزئیات هر پرداخت در بلاک چین، پشتیبانی از طیف گسترده ای از دارایی ها، از جمله توکن های بومی و ERC-20، و تبدیل خودکار پرداخت ها به USDC در بلاک چین با نرخ تضمین شده برای بازرگانان طراحی شده است. عدم وجود قراردادهای هوشمند و استیبل کوین ها در بلاک چین بیت کوین موانع مهمی را ایجاد کرد که منجر به تصمیم برای حذف پشتیبانی از بیت کوین بومی و سایر سکه های مبتنی بر UTXO شد.

با این حال، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل Coinbase اشاره کرد که کاربران بیت کوین در صورت داشتن حساب کاربری در صرافی همچنان می توانند از Coinbase Commerce استفاده کنند.

آرمسترانگ همچنین به ادغام مداوم شبکه لایتنینگ در کوین بیس اشاره کرد و نسبت به فعال کردن پرداخت های تجاری از طریق این پروتکل در آینده ابراز خوش بینی کرد. هدف شبکه لایتنینگ تسهیل تراکنش های سریع تر و مقرون به صرفه تر در بلاک چین بیت کوین است.

آرمسترانگ در مورد چشم انداز گسترده تر برای پرداخت ارزهای دیجیتال توضیح داد و بر نیاز به دور شدن از لایه پایه بلاک چین (لایه 1) برای کاهش هزینه تراکنش ها و زمان تایید تاکید کرد. او معتقد است که این تغییر برای پذیرش جریان اصلی پرداخت های رمزنگاری آنلاین بسیار مهم است.

مدل UTXO که بیت کوین از آن برای ردیابی تراکنش ها استفاده می کند، بر شفافیت و امنیت تاکید دارد. این مدل با سیستم مبتنی بر حساب اتریوم که انعطاف پذیری بیشتری ارائه می دهد و شبیه عملیات بانکی سنتی است، متفاوت است. سایر ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین فورک شده اند، مانند Dogecoin، Litecoin، Dash و Bitcoin Cash نیز از مدل UTXO استفاده می کنند.

تصمیم کوین‌بیس بحث‌هایی را در جامعه ارزهای دیجیتال برانگیخته است و برخی نگرانی‌های خود را در مورد تأثیر آن بر پذیرش بیت‌کوین ابراز کرده‌اند. منتقدان جر و بحث این حرکت فرض می‌کند که همه مشتریان در ایالات متحده مستقر هستند و می‌خواهند یا می‌توانند یک حساب Coinbase باز کنند، و به موازات نیاز همه مشتریان به بانک با یک بانک خاص برای انجام پرداخت‌ها، می‌شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا