اخبار رمز ارز

SFC هنگ کنگ در مورد کلاهبرداری مشکوک در رمزارز مربوط به MEXC هشدار می دهد

[ad_1]

کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) نسبت به کلاهبرداری ادعایی مربوط به صرافی کریپتو MEXC هشدار داده است.

به گفته SFC، در 9 فوریه، پلیس به مردم هشدار داد که یک کلاهبرداری ادعا شده مربوط به سازمانی است که خود را به عنوان یک پلت فرم تجارت دارایی مجازی (VATP) معرفی می کند و تحت نام MEXC فعالیت می کند.

SFC همچنین MEXC و وب سایت های آن را در لیست هشدار خود برای پلتفرم های تجارت دارایی های مجازی مشکوک قرار داده است. پلیس برای مسدود کردن وب سایت های MEXC اقدام کرد.

SFC و پلیس اکنون به عنوان بخشی از یک گروه کاری مشترک که بر فعالیت های مالیات بر ارزش افزوده غیرقانونی نظارت و تحقیق می کند، اطلاعات را در مورد این پرونده به اشتراک می گذارند.

تنظیم کننده مظنون است که MEXC قربانیان را تحت عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری رایگان برای پیوستن به رسانه های اجتماعی یا گروه های چت پیام فوری فریب می دهد.

در این گروه‌های چت، قربانیان علاقه‌مند به خرید ارزهای دیجیتال به وب‌سایت‌هایی که توسط MEXC اداره می‌شوند، ارجاع داده شدند. سپس از قربانیان خواسته شد تا وجوه خود را به حساب‌های بانکی تعیین‌شده برای اهداف سرمایه‌گذاری واریز کنند، اما پس از آن، مشکلاتی را در برداشت وجه گزارش کردند.

بیانیه SFC

SFC هنگ‌کنگ قبلاً به صرافی‌های ارزهای دیجیتال ثبت‌نشده هشدار داده بود که تا ۲۹ فوریه برای دریافت مجوز یا تا ۳۱ می تعطیل شوند.

هنگ کنگ سال گذشته چارچوب مجوز ارزهای دیجیتال را برای پلتفرم های تجارت دارایی های مجازی آغاز کرد و راه را برای صرافی های دارای مجوز ارائه خدمات تجارت خرده فروشی هموار کرد. در حال حاضر، ایالت-شهر مجوز دو پلتفرم شامل HashKey و OSL را صادر کرده است. با این حال، SFC به دقت برنامه های 14 شرکت رمزنگاری را بررسی کرد.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا