اخبار رمز ارز

بررسی پرونده های پولشویی کریپتویی در پارلمان هند

پانکاج چوداری (Pankaj Chaudhary)، وزیر دارایی، امروز به مجلس پارلمان هند اطلاع داد که هفت پرونده ارزهای دیجیتال در دست بررسی است. به گفته او درآمدهای 135 کرور روپیه (حدود 18 میلیون دلار) در این طرح ها مشارکت داشته است.

Chaudhary در پاسخی کتبی به Lok Sabha گفت: «گزارش‌هایی از سازمان‌های مجری قانون (LEAs) در ارتباط با استفاده از ارزهای دیجیتال توسط مجرمان سایبری دریافت شده است. اداره اجرا (ED) در حال بررسی 7 مورد پرونده است که در آنها از ارز دیجیتال برای پولشویی استفاده شده است. پرونده‌هایی که تحت قوانین PMLA بررسی شد نشان داد که متهمان درآمدهای حاصل از جرم (PoC) را از طریق ارز دیجیتال پولشویی کرده‌اند.

نیازی به گفتن نیست که جرایم رمزنگاری هند به نوعی منعکس کننده روند جهانی است. Chainalysis در گزارش سال 2022 خود خاطرنشان کرد که جرایم دارایی های مجازی در سال 2021 رکورد جدیدی را به ثبت رساند و آدرس های غیرقانونی در طول سال 14 میلیارد دلار دریافت کردند که از 7.8 میلیارد دلار در سال 2020 بیشتر بوده است.

تنها در سال گذشته، کاربران هندی بیش از 9.6 میلیون بار از وب‌سایت‌های کلاهبرداری رمزارز بازدید کردند.

با بیان این مطلب، وزیر توضیح داد: “تحقیقات انجام شده توسط اداره اجرایی تاکنون نشان داده است که برخی از اتباع خارجی و شرکای هندی آنها از طریق حساب‌های ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌های صرافی خاصی اقدام به شست‌وشوی PoC کرده‌اند.”

وی افزود: یک متهم در سال 2020 در پرونده ای مشابه توسط این سازمان دستگیر شده است. تکرار اینگونه جنایات نشان دهنده ساده بودن انتقال پول خارجی از طریق ارز دیجیتال است.

شایان ذکر است که گروه ویژه اقدام مالی (FATF) دستورالعمل های سال 2019 خود را در مورد مبارزه با پولشویی بین المللی و تامین مالی تروریسم از طریق استانداردهای AML/CFT خود در سال گذشته بازبینی کرده بود. ین نهاد بین‌دولتی تحت یک رویکرد مبتنی بر ریسک به دارایی‌های مجازی و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASPs)، متذکر شده بود که کشورها باید اطمینان حاصل کنند که محدوده‌ای از تحریم‌های مؤثر، متناسب و بازدارنده، اعم از جنایی، مدنی وجود داشته باشد و همچنین تضمین کند که نهادهای دارای مجوز یا ثبت‌شده مشمول سیستم‌های مؤثر برای انطباق هستند.

سازمان دیده بان همچنین از اعمال این تحریم ها برای مدیران و مدیریت ارشد VASP های مورد نظر حمایت کرد. در همین حال، در هند، هنوز هیچ دستورالعمل خاصی برای این بخش وجود ندارد.

برای مطالعه منبع این خبر، اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا