اخبار رمز ارز

کاهش تسلط بر بازار بیت کوین، افزایش تسلط بر بازار اتریوم

در میان سقوط کریپتو در آخر هفته، تسلط بیت کوین در بازار به تقریباً پایین ترین سطح خود کاهش یافته است. در روز شنبه، زمانی که کل بازار کریپتو در سقوط بود، میزان تسلط بر بازار اولین و بزرگترین ارز دیجیتال فقط 38.32 درصد بود.

طبق داده‌های CoinGecko، تنها دفعه دیگری که امسال تسلط بر بازار بیت کوین به این میزان کاهش یافته بود، در ماه می بود که به 37.76 درصد رسید که فاصله چندانی با کمترین تسلط خود تا کنون ندارد.کمترین میزان در ماه می 2018، زمانی بود که تسلط بر بازار برای مدت کوتاهی به 33 درصد رسید. در طول سال 2018،میزان تسلط بیت کوین عمدتاً حدود 40 درصد بود.

تسلط بر بازار ، سهم یک ارز دیجیتال از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال می باشد. کل ارزش بازار کریپتو در حال حاضر 2.4 تریلیون دلار است و ارزش بازار بیت کوین 924 میلیارد دلار است.این ارزش در ماه گذشته، بیش از 1 تریلیون دلار بود.

اما از روز شنبه، سلطه بیت کوین افزایش یافته است. در زمان نگارش این گزارش، TradingView تسلط بیت کوین را 41 درصد اعلام کرد.

فروش ها از روز جمعه آغاز شد و روز شنبه شتاب گرفت، کل بازار به ویژه بیت کوین را تحت تاثیر قرار داد. نگرانی‌ها در مورد سویه او میکرون ویروس کرونا، به‌علاوه صحبت‌های فدرال رزرو در مورد خطر تورم بالاتر ، بازارهای سهام سنتی را متزلزل کرده و بازار ارزهای دیجیتال را نیز به همین صورت تحت تاثیر قرار داده است.

از بعد از ظهر یکشنبه، قیمت بیت کوین به 48930 دلار بازگشت که تنها 1 درصد در 24 ساعت گذشته و 10 درصد در هفته گذشته کاهش یافته است.

اتریوم ، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در چند روز گذشته نیز کاهش قیمت داشته است. اما تسلط آن بر بازار در واقع با فروش بیت کوین توسط مردم افزایش یافته است. آخرین آمار CoinGecko نشان می‌دهد که تسلط اتریوم در روز شنبه 20 درصد بوده است که بالاترین میزان از سال 2018 به بعد است.برای مقایسه ، در اوایل سال جاری، در ماه مارس، این میزان 11 درصد بوده است.

برخی از تحلیلگران در دنیای ارزهای دیجیتال گفته‌اند ، زمانی که ارزش بازار اتریوم از بیت‌کوین بزرگ‌تر شود ، تغییرخوبی می‌تواند در راه باشد.جا به جایی زمانی اتفاق می افتد که ارزش بازار اتریوم از بیت کوین بیشتر شود.

با این حال، اتریوم هنوز راه درازی در پیش دارد. در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار آن 46 درصد یعنی 491 میلیارد دلار کمتر از بیت کوین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا