اخبار رمز ارز

کاردانو اندازه بلوک را 12.5 درصد افزایش می دهد

کاردانو از زمان راه اندازی قابلیت قراردادهای هوشمند، تغییرات مهمی در بلاک چین خود ایجاد کرده است ;I افزایش استفاده را به همراه داشت. بنابراین برای سازگاری با این افزایش نیاز به مقیاس پذیری بیشتری داشت. از زمان راه‌اندازی در ماه سپتامبر، بهبودی هایی در شبکه صورت گرفته است و آخرین آن افزایش اندازه بلوک است.

کاردانو، در پست اخیر، اعلام کرد که آنها اندازه بلوک را تا 12.5٪ افزایش می دهند تا فضا برای افزایش ترافیک مورد انتظار در شبکه ایجاد کنند. افزایش 8 کیلوبایتی باعث می شود که اندازه کل بلوک اکنون 72 کیلوبایت باشد و امکان تطبیق تراکنش های بیشتری در یک بلوک را فراهم کند. این افزایش اجازه می دهد تا تراکنش های بیشتری در هر ثانیه پردازش شوند، داده ها بیشتری جا شود، در نتیجه ظرفیت بیشتری برای کاربران خود فراهم می کند.

به خاطر داشته باشید که یک سال پیش، کاردانو تنها 10000 تراکنش در روز داشت. اکنون پس از گذشت یک سال، این تعداد به طور قابل توجهی افزایش یافته و به بیش از 200000 رسیده و در حال صعود است. افزایش 12.5 درصدی در اندازه بلوک ممکن است با حاشیه متوسط ، ​​بزرگ به نظر نرسد، اما برای این افزایش استفاده مهم است.

عامل دیگری که افزایش اندازه بلاک را تضمین می کند، پیش بینی DApp هایی است که انتظار می رود به زودی روی بلاک چین راه اندازی شوند. از آنجایی که کاردانو از قبل  قابلیت قراردادهای هوشمند را دارا بود، فقط منتظر زمانی است  که توسعه‌دهندگان شروع به استقرار برنامه‌های خود کنند. این افزایش پیش‌بینی‌شده در ترافیک، افزایش اندازه بلوک را برای شبکه مهم کرده است.

اندازه بلوک تنها چیزی نبود که افزایش یافت. کاردانو همچنین واحدهای حافظه اسکریپت Plutus را با تراکنش افزایش داد. در افزایش 12.5 درصدی ، واحدهای حافظه اسکریپت Plutus در هر تراکنش اکنون به 11.25 میلیون رسیده است.

در پست ، جان وودز، مدیر معماری کاردانو، توضیح داد که این تغییر به دلیل تقاضای رو به رشد توسعه دهندگان ایجاد شده است و به توسعه دهندگان در کار و  هنگام آزمایش و استقرار DApp های خود درکاردانو کمک می کند.

“وی گفت : افزایش محدودیت های حافظه Plutus به این معنی است که آنها می توانند اسکریپت های پیچیده تر Plutus را توسعه دهند، یا اینکه اسکریپت های موجود می توانند موارد داده بیشتری را پردازش کنند، همزمانی و قابلیت های خود را گسترش دهند.”

وودز خاطرنشان می کند که این اولین مورد از یک سری تغییراتی است که برای گسترش قابلیت های دنیای واقعی اسکریپت های Plutus رخ می دهد.

تغییرات در اندازه بلوک و واحدهای حافظه اسکریپت Plutus توسط تراکنش ها به آرامی اجرا می شود. کاردانو یک مکانیسم “آهسته و پیوسته” را در پیشبرد تغییرات اتخاذ کرده است. اگرچه ممکن است برای برخی بسیار کند به نظر برسد، اما افزایش 12.5 درصدی نشان می‌دهد که توسعه‌دهنده عجله‌ای برای ایجاد تغییراتی که بر شبکه تأثیر منفی بگذارد، ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا