اخبار رمز ارز

دادگاه عالی خلق چین جمع آوری کمک های مالی رمزارز را غیرقانونی می کند

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، بر اساس تفسیر قانونی جدید دادگاه عالی خلق چین، جمع آوری سرمایه با استفاده از ارز دیجیتال به عنوان یک فعالیت غیرقانونی در این کشور تلقی می شود.

ممنوعیت جدید به تشدید مقررات برای هدف قرار دادن کلاهبرداری های مالی در این کشور می افزاید که به دلیل سرکوب ارزهای دیجیتال در طول سال ها بدنام شد.

مجازات حبس

دادگاه عالی خلق چین

بر اساس تفسیر دادگاه عالی خلق که در روز پنجشنبه منتشر شد، پیامدهای جذب سرمایه ارزهای دیجیتال به ارزش مبلغ جمع‌آوری‌شده بستگی دارد.

این اصلاحیه که از اول مارس لازم‌الاجرا می‌شود، بیان می‌کند که دادگاه‌های چین اکنون می‌توانند به طور رسمی برای مجرمان احکام حبس از کمتر از سه سال تا بیش از ده سال زندان صادر کنند.

دادگاه جمع آوری کمک های مالی که بیش از 100000 یوان (15800 دلار) است را به عنوان “مبلغ بزرگ” طبقه بندی کرد.

اگر جمع آوری کمک مالی شامل مبلغ «بسیار هنگفت» 50 میلیون یوان، ضرر حداقل 25 میلیون یوان یا شامل 5000 نفر باشد که به عنوان «بسیار جدی» طبقه بندی می شود، ممکن است بیش از یک دهه در پشت میله های زندان بمانند.

تفسیر قانونی جدید با هدف “مجازات غیرقانونی جرایم جمع آوری کمک های مالی مطابق با قانون و حفظ امنیت و ثبات مالی ملی” است و با تلاش های تهاجمی پکن برای ریشه کن کردن رمزارزها در کشور همخوانی دارد – آن را در زیر چتر کلاهبرداری های مالی بسته بندی می کند. و پولشویی

این اصلاحیه شوکه کننده نیست

سپتامبر گذشته، بانک مرکزی چین، بانک مردمی چین (PBoC)، یادداشتی را منتشر کرد که عملاً تمام فعالیت‌های ارزهای دیجیتال از تراکنش‌های کریپتو گرفته تا استخراج را جرم‌ اعلام می‌کرد.

اگرچه سرکوب ارزهای دیجیتال از سوی پکن سال‌ها پیش آغاز شد، اما ممنوعیت‌های سال گذشته استخراج کریپتو در چین که از تابستان شروع شد، باعث شد که بیت‌کوین در ماه جولای با تقریباً 28 درصد کاهش سختی ماینینگ مواجه شود، زیرا ماینرها شروع به مهاجرت عملیات خود به خارج از کشور کردند.

ممنوعیت ماینینگ باعث شد که نرخ هش بیت کوین نزدیک به 50 درصد کاهش یابد، با این حال، قدرت محاسباتی که شبکه را ایمن می کند در ماه های بعد بهبود یافت.

نتیجه: طبق شاخص مصرف برق بیت‌کوین کمبریج، ایالات متحده اکنون بیش از 35 درصد از نرخ هش شبکه بیت‌کوین را در اختیار دارد.

برای جمع‌بندی، بیت‌کوین در اوایل این ماه، بالاترین نرخ هش 248.1 اگزاهش در ثانیه (EH/s) را به ثبت رساند – که از مقاومت در برابر حملات به شبکه قوی‌تر از همیشه بود.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا