اخبار رمز ارز

چند دلیل احتمالی برای سقوط بیت کوین به 60000 دلار

به گفته CoinGecko، بازار کریپتو دوباره در دریای قرمز است و بیت کوین به پایین ترین سطح خود یعنی 59483 دلار سقوط کرده است. این نشان دهنده کاهش 9.7 درصدی در ارز دیجیتال پیشرو است.

طبق اطلاعات ارائه شده توسطCoinglass، مقدار 807.78 میلیون دلار لانگ در 24 ساعت گذشته نقد شده است. نقدینگی بیت کوین بیش از 30 درصد از کل آن می باشد.

این مقدار پایین ترین سطحی است که بزرگترین ارز دیجیتال جهان از 28 اکتبر تاکنون دیده است.آخرین حرکت قیمت بیت کوین، بقیه بازار را نیز به پایین کشیده است.

اتریوم، دومین دارایی دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، نیز 11.3 درصد کاهش یافت و به 4202 دلار رسید. از اواخر اکتبر به بعد اتریوم به این سطح از قیمت نرسیده بوده است.

کاهش شدید امروز اندکی پس از آن اتفاق افتاد که هر دو ارز دیجیتال هفته به هفته از اوج های جدیدی برخوردار شده بودند. در 9 نوامبر، هر دوی بیت کوین و اتریوم به ترتیب به بالاترین سطح خود یعنی 690444 دلار و 4878 دلار رسیده بودند.

با کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال از بیش از 3 تریلیون دلار به 2.7 تریلیون دلار در روز دوشنبه، سایر ارزهای دیجیتال اصلی، از جمله بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، XRP، پولکادات (DOT) و دوج کوین (DOGE) نیز کاهش پیدا کردند.

در حالی که دلیل دقیق ریزش بازار امروز مورد بحث است، چندین تحول نزولی وجود دارد که می‌تواند به آخرین اقدام قیمت نسبت داده شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه یک قانون” سرمایه‌گذاری و مشاغل” 1.2 تریلیون دلاری در زیرساخت ها را امضا کرد که شامل مقررات بحث‌برانگیز مالیات ارزهای دیجیتال برای نهادهایی می‌شود که به عنوان «کارگزار» تعریف شوند (حتی اگر این نهادها واقعاً وجوه را مدیریت نکنند).

سناتورها سینتیا لومیس و ران وایدن به شدت با این لایحه مخالفت کرده اند. هر دو اکنون یک قانون جایگزین ارائه کرده اند که باعث می شود برخی از فعالان از الزامات مالیاتی مستثنی شوند.

همچنین، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) روز سه‌شنبه اعلام کرد که تلاش‌های دولت برای حذف فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال در این کشور را دو برابر می‌کند.

اقدامات جریمه ای شامل قیمت‌های بالاتر برق برای شرکت‌هایی است که از ممنوعیتی که در اوایل سال جاری معرفی شده بود سرپیچی می‌کنند.

به نظر می رسد این موج اخبار منفی،  خوش بینی های پررونق هفته گذشته را از بین برده است. با این حال، باید دید که روند نزولی کریپتو تا چه زمانی ادامه پیدا می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا