اخبار رمز ارز

چرا قیمت بیت کوین از بالاترین سطح خود سقوط کرد؟

مطلب زیر مربوط به نسخه اخیر Deep Dive، خبرنامه بازارهای برتر مجله بیت کوین است.

همانطور که در روز چهارشنبه The Daily Dive منتشر کرد، بیت کوین در عرض یک ساعت پس از خواندن شاخص قیمت مصرف کننده 3.9 درصد افزایش یافت، اما پس از یک سری نقدینگی لانگ با حاشیه بیت کوین، دوباره سقوط کرد. مجموع نقدینگی لانگ آن روز یکی از بزرگ‌ترین نقدینگی ها در چند ماه گذشته بود، اما در مقایسه با نقدینگی های مارس تا آوریل اوایل سال جاری کمرنگ بود.

بیایید برخی از پویایی های اهرمی که منجر به سقوط شدید از بالاترین سطح تاریخ به 62800 دلار شد را بررسی کنیم.

 

قراردادهای باز معاملات آتی

از جمله مهمترین چیزهایی که باید در مورد مشتقات بیت کوین بدانید، انواع وثیقه هایی است که می توان از آنها استفاده کرد. در بازارهای مشتقات بیت کوین، می توانید از حاشیه ارزدیجیتال (بیشتر بیت کوین اما پلتفرم های خاصی اجازه استفاده از آلت کوین های مختلف را به عنوان وثیقه می دهند)  یا از دلار/استیبل کوین به عنوان وثیقه استفاده کنید. هنگام وارد کردن یک قرارداد مشتقات با بیت کوین به عنوان وثیقه، اگر قرارداد لانگ است (در مورد افزایش قیمت گمانه زنی می کنید)، در صورت کاهش قیمت به PNL کاهشی (سود/زیان) ، هم قرارداد و هم وثیقه ای که ارزش آن کاهش می یابد، در معرض خطر خواهند بود. بنابراین، مشتقات حاشیه بیت کوین اغلب مقصر افت بزرگ بازار و رویدادهای نقدینگی هستند.

با بالاترین رکورد دیروز، تراکم معاملات قرارداد باز آتی برای حاشیه بیت کوین به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به 191.2 هزار بیت کوین رسید و از محدوده 150 هزار بیت کوین که اولین باری که بیت کوین به بالای 65000 دلار رسیده بود مشاهده شدق، بالاتر رفت. این موضوع نشان داد که معامله گران به شدت در حال افزایش اهرم هستند.

نمودار به دلار نشان می دهد که کل معاملات باز آتی با حاشیه بیت کوین بیش از 1 میلیارد دلار نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در نمودار تراکم قراردادهای باز بیت کوین به نسبت صرافی ها ، بارزترین روند، تسلط روزافزون بایننس در بازار معاملات آتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا