اخبار رمز ارز

چرا در حالی که قیمت ها بالا می رود، حجم اسپات بیت کوین به طرز تکان دهنده ای پایین است؟

علیرغم افزایش شدید قیمت بیت کوین و رسیدن به بالاترین رکورد جدید، حجم معاملات اسپات این ارز دیجیتال به طرز تکان دهنده ای پایین است.

 

حجم معاملات اسپات بیت کوین به طورغیرمعمولی کند است

طبق آخرین گزارش هفتگی Arcane Research، در حالی که قیمت بیت کوین حرکت قوی را نشان می دهد، حجم معاملات به طور غیرمعمول پایین بوده است.

“حجم معاملات اسپات روزانه” یک شاخص بیت کوین است که میزان کل کوین های جابه جا شده در زنجیره را در هر روز اندازه گیری می کند.

هنگامی که ارزش معیار بالا می رود، به این معنی است که شبکه فعالیت تجاری بیشتری را داردو در این زمان سرمایه گذاران علاقه مند به حرکت کوین های خود هستند.

در حالی که اگر مقدار اندیکاتور پایین بیاید، به این معنی است که شبکه فعالیت زیادی نمی کند. دوره‌هایی با چنین روندی ممکن است به این معنی باشد که سرمایه‌گذاران یا علاقه‌ای به بازار بیت‌کوین ندارند یا فقط منتظر هستند تا موقعیت خود را تغییر دهند.

با نگاهی به نمودار حجم معاملات بیت کوین در سال گذشته می بینیم که علی رغم افزایش قیمت بیت کوین  در هفته های اخیر ارزش شاخص معیار آن بسیار پایین بوده است.

میانگین حجم معاملات روزانه در این هفته ،  5.6 میلیارد دلار است که 0.4 میلیارد دلار نسبت به هفته قبلی کاهش داشته است.

این روند با روندی که در آغاز روند صعودی در اوایل سال 2021 مشاهده شد بسیار متفاوت است. هنگامی که بیت کوین در دسامبر 2020 یک رکورد جدید ایجاد کرد، حجم معاملات به سرعت رشد کرد و سپس در طول دوره در مقادیر بالایی باقی ماند.

همچنین بخوانید:   مدیر عامل Ripple از XRP ETF حمایت می کند و خواستار مقررات شفاف تر ارزهای دیجیتال است

اما علیرغم اینکه این رمزترز در روز سه شنبه یک رکورد جدید را بالای 68 هزار دلار تعیین کرد، این حجم به طور غیرعادی پایین مانده است. دلیل این امر این است که در حال حاضر تعداد کمی از فروشندگان در بازار وجود دارند. و برای حجم معاملات بالا، هم خریدار و هم فروشنده مورد نیاز است.

به نظر می رسد سرمایه گذاران منتظر افزایش بیشتر قیمت هستند تا به سود خود پی ببرند. چنین وضعیتی می تواند بازار بسیار پرنوسانی ایجاد کند زیرا به ندرت سفارشی وجود دارد.

 

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در حدود 66.6 هزار دلار شناور است که 6.6 درصد در هفت روز گذشته افزایش یافته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 17.8 درصد افزایش یافته است.

قیمت بیت کوین دیروز یک رکورد جدید بالاتر از 68 هزار دلار ایجاد کرد، اما از آن زمان سپس کمی کاهش یافت.

 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا