آموزش

چارلز هاسکینسون کیست؟

چارلز هاسکینسون یک ریاضیدان اهل کلرادو و کارآفرین در زمینه تکنولوژی است. او همچنین بنیانگذار Cardano و یکی از بنیانگذاران Ethereum است که دو مورد از محبوب‌ترین شبکه‌های ارزهای دیجیتال در جهان هستند. چارلز هاسکینسون کار خود را با مشاوره شروع کرد، اما در سال 2013 کار خود را رها کرد تا روی ارزهای دیجیتال و پتانسیل آن تمرکز کند و معتقد بود که کیفیت عرضه محدود بیت کوین آن را به شکل طلای دیجیتال تبدیل کرده است.

در اواخر همان سال، او شبکه BitShares را یک پلتفرم مبادله غیرمتمرکز اولیه است توسعه داد، . سپس، «پروژه آموزش بیت کوین» را آغاز کرد، جایی که ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) را ملاقات کرد و به همراه چند نفر دیگر از بنیانگذاران اتریوم را راه اندازی کردند.

چارلز هاسکینسون

اگرچه هاسکینسون مدیر عامل اتریوم بود، اما دوران کاری او در این شرکت زیاد دوام نیاورد. هاسکینسون با دیدگاه Vitalik Buterin برای اتریوم مخالف بود و پروژه را در ژوئن 2014 ترک کرد. همراه با جرمی وود یکی دیگر از بنیانگذاران ETH، هاسکینسون پروژه بلاک چین خود را با نام Input Output (IOHK)، یک شرکت توسعه شخص ثالث آغاز کرد. که برای موسسات دانشگاهی، دولت ها و شرکت ها، ارزهای دیجیتال و بلاک چین می سازد.

او در حال حاضر مدیر عامل IOHK است. ماموریت آنها ارائه خدمات مالی برای 3 میلیارد نفر در سراسر جهان است که سیستم های مالی و حاکمیتی شفاف و عادلانه ندارند. قابل توجه ترین پروژه ای که از IOHK بیرون آمد، Cardano است، یک پلتفرم بلاک چین و قرارداد هوشمند که از یک ارز دیجیتال داخلی به نام ADA استفاده می کند.

هاسکینسون چندین آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری بلاک چین را در سراسر جهان از جمله در دانشگاه ادینبورگ، موسسه فناوری توکیو و دانشگاه وایومینگ تامین مالی کرده است. او از مشکل فزاینده مصرف انرژی ذاتی بیت کوین انتقاد کرده است و ادعا می کند که کاردانو انرژی بسیار کارآمدتری دارد. او به طور مداوم برای صنایع کریپتو مبارزات انتخاباتی انجام داده و در تغییر درک مردم از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین موثر بوده است.

زندگی اولیه چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون
چارلز در سال 1987 در هاوایی به دنیا آمد. او از خانواده‌ای پزشک می‌آید، اما ترجیح داد بر امور مالی تمرکز کند تا پزشکی. او مانند اکثر پسران آن منطقه بزرگ شد و با خانواده و خواهر و برادرش رابطه خوبی داشت.

چارلز دانش آموزی فداکار بود و گرچه از روند خانوادگی پزشک شدن پیروی نمی کرد، اما در مسیر انتخابی خود موفق بود.

تحصیلات چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون
هاسکینسون ابتدا در دانشگاه ایالتی متروپولیتن دنور به مدرسه رفت و سپس در دانشگاه کلرادو در بولدر تحصیل کرد. خط اصلی مطالعه او نظریه اعداد تحلیلی بود. او در دوره دکترا شرکت کرد اما قبل از اتمام آن، دانشگاه را ترک کرد.

چارلز هاسکینسون چگونه دارایی خالص خود را ایجاد کرد؟

چارلز راه خود را به سمت ثروت به عنوان مشاور کسب و کار آغاز کرد اما در سال 2013 کار خود را ترک کرد تا به صورت تمام وقت به دنبال ارزهای دیجیتال باشد. او به پتانسیل بیت کوین اعتقاد جدی داشت و در نتیجه پروژه آموزش بیت کوین را راه اندازی کرد. این مدرسه آنلاین به او اجازه داد تا با ویتالیک بوترین و چندین نوآور دیگر که پس از آن بلاک چین اتریوم را پایه گذاری کردند، ملاقات کند. از امروز، پس از خود بیت کوین، دومین ارز دیجیتال محبوب از نظر ارزش بازار است.

چارلز هاسکینسون جایگاه بسیار بزرگی در دنیای رمزارزها دارد. او در پایه‌گذاری سه استارت‌آپ، Cardano، Ethereum و Invictus Innovations نقش داشته است. او دارای هوش تجاری قوی همراه با سطح بالایی از اشتیاق است که به او اجازه می دهد در دنیای مالی بدرخشد.

او سرانجام در سال 2014 اتریوم را به دلیل اختلاف نظر در مورد ساختار منبع باز و غیرانتفاعی پروژه ترک کرد. اگرچه او در رشد بازار گسترده اتریوم شکست خورد، اما در سال 2015 با جرمی وود IOHK و Cardano را تأسیس کرد. این شرکت اکنون 400 کارمند از راه دور در سراسر جهان دارد و cardano نیز سکه اصلی خود را دارد.

امروزه، ارزش بازار سکه کاردانو 66 میلیارد دلار است و ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست محسوب می شود.

چارلز هاسکینسون چقدر ثروتمند است؟

چارلز هاسکینسون
طبق آخرین ارقام، او دارای ارزش خالص تقریبی است که بسته به قیمت نقدی Cardano و Ethereum بین 500 تا 600 میلیون دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا