آلت کوینمیم کوین

پیش‌ بینی قیمت دوج کوین در سال 2022

قیمت دوج کوین در سال 2022 با تغییرات زیادی روبرو می‌شود. در حال حاضر این ارز دیجیتال قیمت پایینی دارد، بسیاری از افراد به خرید آن اقدام کرده‌اند. دوج کوین هم مانند اتریوم و بیت کوین است و طرفداران مخصوص به خود را دارد. نکته جالبی که درباره این ارز دیجیتال وجود دارد، نحوه پیدایش آن است. دوج‌کوین فقط با یک شوخی ساده آغاز شد و ادامه یافت و شهرت زیادی در رسانه‌های اجتماعی کسب کرد.

سال میلادی 2021 برای میم کوین‌ها خیلی مهم بود. در سال گذشته دوج کوین تحت عنوان اولین میم کوین موفق شد بالای 12 هزار درصد رشد کند. در همین سال، ارز دیجیتال و رقیب آن شیبا اینو رشدی زیادی داشت که صعود نجومی DOGE در برابر آن دیده نشد. توکن SHIB کمتر از یازده ماه چیزی نزدیک به 100 میلیون درصد افزایش قیمت یافت. تاریخ کریپتو این اتفاق را فراموش نخواهد کرد. آینده برای این دو ارز دیجیتال چگونه خواهد بود؟

قیمت دوج کوین در سال 2022 به میزان می رسد؟

بعدازاین صعود نجومی، این رمز ارز سقوط زیادی نیز داشت و این برای سرمایه‌گذاران این میم کوین معروف بازار بسیار ناراحت‌کننده است. آن‌ها در انتظار رشدهای نجومی بیشتری هستند و می‌خواهند سود بیشتری نیز داشته باشند. پیش‌بینی شما چیست؟ آیا به آینده دوج کوین باید امیدوار بود؟ آیا در سال 2022 قیمت دوج کوین افزایش خوبی خواهد داشت؟

اراده ایلان ماسک برای 1 دلاری کردن ارز دیجیتال دوج کوین در سال 2022 را نباید دست‌کم بگیریم. دوج کوین باهمت طرفداران خود توانست در طول حدود 7 سال خود را به فهرست 50 ارز دیجیتال برتر بازار رمز ارز برساند. برای یک میم کوین، رمز ارزی بدون کاربرد خاص، این رتبه فراتر از حد انتظار بود؛ اما توئیت‌های ثروتمندترین فرد دنیا یعنی ایلان ماسک در حمایت از دوج کوین سبب رشد بالای 12 هزار درصدی DOGE شد و آن را به لیست پنج رمز ارز دارای بالاترین میزان سرمایه در گردش اضافه کرد.

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد دنیا است و نمی‌توان اهمیت حمایت‌های او را از یک ارز دیجیتال کم‌ارزش قلمداد کرد. البته توئیت‌ها، صحبت‌ها و اقدامات وی در مسیر پیشرفت دوج کوین مانند قبل تأثیرگذار نیست. بااین‌حال همچنان می‌توان برای رشد قیمت دوج کوین و افزایش قیمت آن در سال 2022 روی وی حساب کرد.

یکی دیگر از اقدامات ایلان ماسک که سبب شد دوج کوین پیشرفت زیادی کند، این است که ایلان ماسک ارز دیجیتال دوج کوین را به‌عنوان روش پرداخت در تسلا پذیرفت. پس از تسلا، زمزمه‌هایی از شکل گرفتن همکاری بین دوج کوین و پروژه استارلینک که نوعی منظومه ماهواره‌ای از شرکت اسپیس اکس است، به گوش می‌خورد. این احتمال نیز وجود دارد که ایلان ماسک در سال 2022 دوج کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت هزینه اشتراک اینترنت ماهواره‌ای استارلینک معرفی کند. این اتفاق بی‌شک سبب رشد قیمت این ارز دیجیتال خواهد شد.

قیمت دوج کوین در سال 2022 به میزان می رسد؟
قیمت دوج کوین در سال 2022 به میزان می رسد؟

دوج کوین چیست

دوج کوین یک (DOGE) رمز ارز نظیر‌به‌نظیر (peer-to-peer) و متن‌باز است و از آن به‌عنوان آلت کوین (به معنی سکه جایگزین) یاد می‌شود. دوج کوین دسامبر ۲۰۱۳ منتشر شد و تصویر سگی از نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) لوگو آن است. دوج کوین برای یک سرگرمی و پلتفرم غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پول خود را به‌صورت آنلاین به‌راحتی جابجا کنند. اسم آن از مِم اینترنتی (ایده‌هایی که با اینترنت مشهور می‌شوند) دوج (doge) گرفته‌شده است. ارزش دوج آرام‌آرام رشد کرد و بین هزاران کاربر محبوب شده است و به‌عنوان ارزی در جامعه‌های اینترنتی استفاده می‎‌شود.

بلاک ‌‎چین دوج‎‌کوین هنوز هم مهم است. تکنولوژی ساختار آن از لایت کوین (Litecoin) ریشه گرفته است. ویژگی‌های مهم دوج کوین الگوریتم اسکریپت (Scrypt) و عرضه‌ی نامحدود است.

کاربردهای دوج کوین

مانند سایر رمز ارزها، دوج کوین را می‌توان برای سرمایه‌گذاری و کسب سود استفاده کرد. بیشتر طرفداران و حمایت‌کنندگان دوج کوین از این آلت کوین به‌عنوان ارز استفاده می‌کنند و از مزایای آن مانند کارمزد اندک و سرعت‌بالای تراکنش و پلتفرم استفاده آسان استفاده می‌کنند.

دوج کوین به‌عنوان محبوب‌ترین کوین برای انعام دادن به‌منظور ایجاد محتوا در اینترنت استفاده می‌شود. درواقع دوج کوین رمز ارزی است که قابل‌استفاده است و صرفاً برای سرمایه‌گذاری استفاده نمی‌شود. گروه بزرگی از کاربران دوج کوین برای تبلیغ آن در بین عموم مردم و تاجران بسیار فعالیت می‌کنند. آن‌ها بر این باور هستند که این کوین برای کسانی خوب است که می‌خواهند وارد دنیای رمز ارزها شوند.

مزایای دوج کوین

دوج کوین بر اساس پروتکل اسکریپت (Scrypt) لایت‌ کوین ساخته‌شده است و سرعت بلاک آن ‌یک دقیقه است و این در حالی است ‌که سرعت بلاک لایت ‌کوین ۲٫۵ دقیقه و سرعت تأیید تراکنش‌های بیت کوین متوسط ۱۰ دقیقه است. این یعنی تراکنش‌ها و تأییدهای دوج کوین سریع‌تر است. افزون بر سرعت تراکنش سریع ذکر‌شده، کارمزدهای تراکنش دوج کوین خیلی کم است و ۰٫۰۱ دلار است و برای کاربرانم بسیار جذاب است.

تفاوت اصلی دوج با دیگر رمز ارزها در تورم‌زایی (Inflationary) آن است. کوین‌های تورم‌زا (Deflationary) حد بالا (Hard Cap یا سقف نهایی) دارند؛ یعنی تعداد آن‌ها محدود است (مانند بیت کوین). این کوین‌ها مردم را به کسب سود تشویق می‌کنند. هنگامی‌که حد بالا به دست آمد، دیگر استخراج این نوع کوین‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست. علاوه براین، کوین‌های تورم‌زا از استخراج دائمی و جایگزینی کوین‌های از‌دست‌رفته مطمئن می‌شوند.

دوج کوین چگونه کار می‌کند

دوج‌کوین یک رمز ارز مشابه بیت کوین و اتریوم بوده که مبتنی بر بلاک چین کار می‌کند. این دلیلی است که سبب شده دوج‎کوین کاملاً امن باشد و استفاده از آن را برای همه کاربران راحت می‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که شبکه بلاک چین دوج‌کوین هم مانند سایر شبکه‌ها، محیطی کاملاً امنی را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

عده‌ای از افراد ماهر و متخصص که ماینر نامیده می‌شوند، از کامپیوتر برای حل مسائل پیچیده ریاضی برای معاملات استفاده می‌کنند. این کار آن‌ها سبب می‌شود که تراکنش‌های ارزی خود را به‌راحتی پردازش کرده و آن‌ها را در بلاک چین اصلی دوج‌کوین ذخیره کنند. این بلاک چین، درواقع اثبات کار (PoW) نیز نام دارد. ماینرها به‌ازای هر تراکنش و حمایت کردن از دفتر کل بلاک چین، می‌توانند دوج‌کوین اضافی کسب کنند و سود کنند.

پس با این تفاسیر ماینرها دوج‌‌کوین قابل‌توجهی را کسب می‌کنند. آن‌ها این امکان رادارند که به‌راحتی آن‌ها را به فروش برسانند یا آن را نگه‌دارند. کاربران می‌توانند این ارز دیجیتال را برای خریدوفروش و معاملات استفاده کنند. به این نکته توجه کنید که ذخیره آن‌ها چندان مفیدی نیست. این موضوع که اثر زیادی هم بر قیمت دوج کوین در سال 2022 دارد، ممکن است به‌این‌علت باشد که طراحی این ارز دیجیتال همواره با تورم زیادی مواجه می‌شود. ماینرها به‌صورت روزانه تعداد بسیار زیادی دوج‌کوین تولید می‌کنند و بلاک چین‌ها نیز تعداد زیادی دوج‌کوین به آن‌ها پاداش می‌دهند. این پاداش، باعث افزایش قیمت دوج‌کوین می‌شود که ممکن است تا حد زیادی چالش‌ هم ایجاد کند.

عاقبت قیمت دوج کوین در سال 2022
عاقبت قیمت دوج کوین در سال 2022

عاقبت قیمت دوج کوین در سال 2022 و پیش بینی قیمت دوج کوین در آینده ای نه چندان دور

باوجود همه نکات گفته‌شده، بر اساس پیش‌بینی تحلیل گران، دوج کوین اگر روند صعودی ادامه داشته باشد قیمت آن تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱.۲ دلار خواهد رسید. افزون بر این، نیمه اول سال ۲۰۲۲ رشد سریع تا ۱.۲۵ دلار را نشان خواهد داد و بعد قیمت آن کاهش می‌یابد، اما هیچ سقوط عمده‌ای انتظار نمی‌رود. با پیشرفت‌های آینده، مشارکت و رسیدن به ۱.۲ دلار ازنظر قیمت کاملاً خوش‌بینانه است، اما بدون شک برای آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر است.

طبق گفته سایت بیزنس2کامینیوتی قیمت دوج کوین در سال 2022 رشد زیادی خواهد داشت و حتما باید فکر خرید این ارز دیجیتال پرکاربرد و پر سود باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا