اخبار رمز ارز

پولکادات و سولانا بزرگ‌ترین بازنده در میان رمزارزهای برتر

ارزهای دیجیتال برتر در 24 ساعت گذشته ضررهای عمیقی را تجربه کردند زیرا بیت کوین  پس از از دست دادن سطح پشتیبانی اصلی 46500 دلار به 42700 دلار سقوط کرد و باعث فروش گسترده در بازار آلتکوین شد.

در میان ده ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار، توکن‌های رقبای اتریوم Avalanche (AVAX)، Terra (LUNA) و Solana (SOL)  در 24 ساعت گذشته تا 12 درصد کاهش یافتند.  Polkadot (DOT)، یکی دیگر از رقبای اتریوم، شاهد کاهش 14 درصدی توکن‌های خود بود که پیش از آن شاهد احیای جزئی به وقت بازار آسیایی در روز پنجشنبه بود.

توکن های این شبکه ها در سال گذشته چندین صد درصد افزایش یافته است که  عمدتاً به دلیل این است که سرمایه گذاران به دنبال جایگزین های بلاک چین خارج از اتریوم بودند.

DOT در سطح قیمت 25 دلار پشتیبانی پیدا کرد، سطحی که قبلاً به عنوان مقاومت عمل می کرد و در زمان نوشتن این خبر 1.26 دلار افزایش یافت. سقوط زیر این قیمت‌ها می‌تواند به معنای کاهش به بیش از 20 دلار باشد، جایی که حمایت بعدی وجود دارد.

 

LUNA که از 50 دلار در ابتدای دسامبر 2021 به 103 دلار در اواخر همان ماه رسید، به روند نزولی که از دو هفته گذشته شاهد بوده است ادامه داد. قیمت‌ها در روز پنجشنبه در سطح حمایت 75 دلار در زمان بازار آسیایی قرار داشتند و افت به زیر سطح حمایت می‌تواند باعث سقوط نزدیک به 50 دلار شود.

به نظر می رسید که بازارهای کریپتو در زمان نگارش این مقاله تثبیت شده باشند زیرا قیمت بیت کوین بالاتر از سطح 43000 دلار بود. قرائت‌های شاخص قدرت نسبی (RSI) – یک شاخص حرکتی که میزان تغییرات قیمت را اندازه‌گیری می‌کند – در چندین ارز دیجیتال برتر به زیر سطح 30 سقوط کرد، که نشان می‌دهد بیشتر دارایی‌ها پس از فروش ، بیش از حد فروخته شده‌اند و می‌توانند شاهد یک صعود صعودی کوتاه مدت باشند.

همانطور که گزارش شده است، افت قیمت ناشی از بیش از 800 میلیون دلار لیکویید ارزهای دیجیتال است. اندکی بیش از 87 درصد از این لیکویید ها در موقعیت‌های فروش کوتاه یا توسط معامله‌گرانی که روی کاهش قیمت‌ها شرط‌بندی کرده بودند، بود.

لیکویید زمانی اتفاق می‌افتد که معامله‌گران وجوهی را از صرافی‌ها برای شرط‌بندی روی قیمت‌های کریپتو با استفاده از سرمایه اولیه نسبتاً کمی قرض می‌کنند، سرمایه‌ای که با رسیدن قیمت‌ها به سطح لیکویید از پیش تعیین‌شده از بین می‌رود. تنها در 24 ساعت گذشته بیش از 317 میلیون دلار لیکویید روی محصولات آتی شده بیت کوین اتفاق افتاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا