پانزی

پروژه کینگ مانی چیست؟ آیا کینگ مانی کلاهبرداری است

پروژه کینگ مانی نیز مثل برخی از پروژه‌های رمز ارزی دیگر کلاه‌برداری است. در این سال‌های اخیر با توجه به رشد و توسعه‌ی بازار کریپتو و بازارهای مالی دیگر و استقبال مردم، کلاه‌برداری‌هایی در این حوزه اتفاق افتاد، با ادعاهایی مردم را فریب داده و اموال و از آن‌ها کلاه‌برداری می‌کنند. پروژه کینگ مانی نیز یکی از همان پروژه هاست که بالای 70 درصد از کاربران آن ایرانی بودند و کلاه‌برداری عظیمی در این پروژه اتفاق افتاد. برای اینکه به‌طور کامل با پروژه کینگ مانی آشنا شوید و متوجه شوید پروژه کینگ مانی چیست با ما در ادامه مطلب همراه بمانید.

معرفی پروژه کینگ مانی

کینگ مانی King Money یکی از رمز ارزهایی بود که در سال 2018 فعالیت خود را شروع کرد و هدف آن منتقل کردن دارایی‌ها با یک روش ساده در حوزه کریپتو بود. کینگ مانی با عنوان تجاری KIM در ابتدای فعالیت خود بسیار خوب رشد کرد و تا انتهای سال 2020، 4620 هزار دلار سرمایه به دست آورد.

برخی منابع بیان می‌کنند که این پروژه با شکست روبرو شده ولی حقایق می‌گوید که این پروژه فقط با هدف کلاه‌برداری به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شد و به هدف خود هم رسید. روند رشد این رمز ارز به‌صورت نزولی است. کینگ مانی خود را به‌عنوان یک شرکت سوئدی معرفی نمود و برخی از منابع بیان کردند که با یکی از شبکه‌های بازاریابی و نتورک ایرانی هم این پروژه در ارتباط بوده است.

هدف پروژه و ارز کینگ مانی

ارز دیجیتال کینگ مانی چند سال است که در بازار کریپتو فعالیت دارد و با شعارهای عوام‌فریب بسیاری از مردم حتی ایرانیان زیادی فریب آن را خوردند. این رمز ارز ادعا دارد که هدفش آسان نمودن نقل و انتقالات در بازارهای جهانی می‌باشد و می‌خواهد جابجایی را بازار کریپتو تسهیل کند.

تبدیل ارزهای دیگر به کینگ مانی سبب شد که معضلات انتقال ارز بین کشورها و سازمانی به سازمان دیگر، کم شود و به این انتقال‌ها سرعت ببخشد و این سرعت‌بالا سبب شد که بازاریابی شبکه‌ای نیز بسیار گسترش پیدا کند. هدف‌های اصلی کینگ مانی طبق گفته‌ی آن‌ها، یکی ارزش‌گذاری در سیستم بازاریابی شبکه‌ای و انتقال آن‌ها و منتقل کردن کمسیون شبکه به‌صورت خیلی سریع در بازاریابی‌های شبکه‌ای است.

هدف پروژه و ارز کینگ مانی
هدف پروژه و ارز کینگ مانی

صرافی‌هایی که ارز کینگ مانی را پشتیانی می‌کنند، کدامند

هیچ‌یک از صرافی‌هایی که در بازارکریپتو اعتباری دارند، مثل بایننس این ارز را پشتیبانی نکرده و این امر از مهم‌ترین دلایلی است که نباید در این ارز سرمایه‌گذاری کرد. جهت خرید این ارز به چند صرافی می‌توانید مراجعه کنید که رسمیت ندارد. برای خرید این ارز حتماً به صرافی‌هایی باید مراجعه کرد که اعتبار داشته باشد و از صرافی‌های ایرانی اگر می‌خواهید خرید انجام بدهید مراقب باشید که ایرانیان زیادی عضو آن باشند و به‌طورکلی جایی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال توسط ایرانی‌ها باشد. Utbyte یکی از همین صرافی‌ها می‌باشد که ایرانیان زیادی در آن عضویت دارند.

کیف پول‌هایی که ارز کینگ مانی را پشتیانی می‌کنند، کدامند

امنیت داشتن از مهم‌ترین موارد برای انتخاب کیف پول مناسب است. اعتبار و امنیت کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال بسیار اهمیت دارد. ارز کینگ مانی را هیچ‌یک از کیف پول‌های معتبر پشتیبانی نمی‌کنند یعنی هم‌اکنون این ارز هیچ کیف پولی ندارد.

بررسی امنیت سایت کینگ مانی

ارز دیجیتال کینگ مانی یک سایت رسمی هم دارد. هنگامی‌که به سایت وارد می‌شوید، خود سایت به بازاریابی شبکه‌ای اشاره می‌کند و این هم یکی دیگر از دلایلی است که نمی‌توان به این پروژه اعتماد کرد. فقط کافی است https://kingmoney.io را سرچ کنید و وارد سایت کینگ مانی بشوید.

همان‌طور که گفتیم، کینگ مانی خود را یک شرکت سوئدی معرفی کرده و یک آدرسی از این شرکت و یک آدرس از شرکت دیگر این پروژه در فلوریدا است که اطلاعات درستی هم درباره‌ی مؤسسان این پروژه و توسعه‌دهندگان این رمز ارز در اختیار کاربران قرار نگرفته است.

بررسی امنیت سایت کینگ مانی
بررسی امنیت سایت کینگ مانی

چرا پروژه کینگ مانی کلاه‌برداری است؟

حالا که دریافتید پروژه کینگ مانی چیست باید ببینیم این ادعا که کینگ مانی کلاه‌برداری است، درست است یا نه. برخی از شواهد نشان می‌دهد که کینگ مانی یک پروژه کلاه‌برداری است و آن شواهد را در ادامه بیان می‌کنیم.

  • همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم در پروژه کینگ مانی درباره‌ی توسعه‌دهنده‌ها و مؤسسان پروژه کینگ مانی، هیچ اطلاعاتی نیست و فقط ادعا کرده است که شرکت سوئدی است و یک آدرس از کشور گرجستان در سایت آمده است.
  • یکی دیگر از مواردی که درباره این ارز شک‌برانگیز است، وایت پیپر یا مقاله سفید آن است که باید در آن اطلاعات مهمی از مسئله‌های فنی ارز و شیوه عملکرد آن باشد، ولی در وایت پیپیر ارز کینگ مانی اطلاعاتی درباره‌ی الگوریتم اجماع و بلاک چین آن نیامده است.
  • نقشه‌ی راه رمز ارز کینگ مانی درباره‌ی این پروژه و عملکرد آن در آینده هم هیچ اطلاعاتی را منتشر نکرده است و فقط رفتن در لیست مارکت کپ را به‌عنوان یکی از موفقیت‌های مهم این پروژه بیان کرده است ولی این نکته را بدانید که هر رمز ارزی که دارای وایت پیپر باشد، در این لیست می‌تواند قرار بگیرد.
  • در یک بررسی ساده می‌توانید ببینید که حدود 80 درصد یا بیشتر بازدیدکنندگان این سایت ایرانیان هستند و با این موضوع به اعتماد کامل می‌رسیم که این ارز، ایرانیان را هدف گرفته است و قصد کلاه‌برداری از ایرانیان را دارد.

بنابر نقل برخی منابع گفته‌اند که شهره موسوی همسر بنیان‌گذار اصلی این پروژه و یکی از شبکه‌های بازاریابی ایرانی در فروردین 1401 دستگیر شدند. پس مشخص می‌شود که این پروژه که خود را سوئدی جا زده بود با ساختارهای بازاریابی شبکه ایرانی، ایرانیان زیادی را فریب داده و از آن‌ها کلاه‌برداری کرد و می‌توان گفت که کسب این سودهای بسیار بالا در مدت اندک نشان می‌دهد که این پروژه نیز یک طرح پانزی می‌باشد.

چرا پروژه کینگ مانی کلاه‌برداری است
چرا پروژه کینگ مانی کلاه‌برداری است

حالا که به این رسیدید که پروژه کینگ مانی چیست و چگونه کلاه‌برداری می‌کند، برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف ابتدا خوب مطالعه و تحقیق کنید و به هر طرحی نیز اعتماد نکنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا